۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۴۷۱۸۵۲
امام جمعه سراب:

ورود مداحان به جناح بازی های سیاسی عامل انحراف است

حجت الاسلام اکرمی ورود مداحان به جناح بازی های سیاسی را موجب انحراف در اهداف عالیه این قشر عنوان کرد و گفت: مداحان باید ضمن دور نگهداشتن خود از کشمکش های سیاسی به ویژه در ایام انتخابات، در مسیر ولایت و امامت حرکت کنند.
حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب صبح امروز در گردهمایی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شهرستان سراب در دفتر امام جمعه این شهر، گفت: مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) به عنوان افراد مورد اعتماد و امین جامعه باید خود را عامل به احکام و شعائر دینی کنند.

وی با بیان اینکه مداحان باید از هر آنچه ممکن است به دنیازدگی و غفلت از مسائل معنوی تعبیر شود، خود را دور نگهدارند، ابراز داشت: مداحان به جهت آنکه تعلق به اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) دارند باید در رفتار و مناسبت های خود معنویت و اخلاص را مدنظر قرار دهند.

رییس شورای فرهنگ عمومی سراب ورود مداحان به جناح بازی های سیاسی را موجب انحراف در اهداف عالیه این قشر عنوان و تصریح کرد: مداحان باید ضمن دور نگهداشتن خود از کشمکش های سیاسی به ویژه در ایام انتخابات، در مسیر ولایت و امامت حرکت کنند.

وی با اشاره به تشکیل کانون مداحان شهرستان از مداحان خواست تا ضمن آموزشهای لازم با ابزارهای نوین تبلیغی آشنا شوند و افزود: صحبت کردن در مورد حق الزحمه برای مداح و عالم دینی امری ناپسند است، اصل و هدف تبیین احکام و معارف دینی است.

امام جمعه سراب پیوند بین عالم دینی و مداح را ضروری دانست و تأکید کرد: عالم دینی به عنوان یک منبری و مداح به عنوان پامنبری باید در بیان مطالب مکمل هم باشند و نباید در تناقض باهم حرکت کنند.

گفتنی است، در این گردهمایی نمایندگان مداحان مسائل و مشکلات خود را با امام جمعه سراب مطرح کردند، همچنین در این مراسم رؤسای ادارات تبلیغات، اوقاف و امور خیریه، بنیاد شهید، حوزه علمیه المهدی و فرمانده محترم سپاه ناحیه سراب حضور داشتند./854/203/ب2

ارسال نظرات