۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۴۷۲۳۵۳
رییس دفتر آیت الله جوادی در مازندران:

امام معصوم باب ورود به معرفت الهی است

رییس دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی در مازندران گفت: امام معصوم باب ورود به معرفت الهی است و قلب هر مؤمنی به واسطه انوار معصومین نورانی می شود و در واقع ضیاعی از نور اهل بیت معصومین(ع) در جانشان جلوه می کند.
آمل آمل حجت الاسلام محمودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام حسن محمودی، رییس دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی در مازندران شب گذشته در مراسم میلاد امام حسن عسکری(ع) که در مسجد هدایت آمل برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم خداوند منان همه ما را از برکات این ذوات قدسی بهره مند کند.

وی با اشاره به سخنی از امام حسن عسکری(ع)، تصریح کرد: کسی قدر نعمت را نمی داند مگر اینکه شکرگزار آن باشد و کسی نمی تواند شکر نعمتی را انجام دهد مگر آنکه اهل معرفت باشد.

حجت الاسلام محمودی افزود: خوان احسان حق تعالی که به بیان قرآن کریم «أأَسْبَغَ عَلَيْكُمْ نِعَمَهُ ظاهِرَةً وَ باطِنَةً» الوان نعمتهاى جسمانى و روحانى آماده و برای رشد و تعالی انسان گسترده شده است.

رییس دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی در مازندران با بیان این که  خداوند منان و آفتاب التفاتش بر کشور وجودمان تابیده و ما را غرق در نعمات ظاهری و باطنی خود کرده است، خاطرنشان کرد: شناخت و درک کامل مقام معصومین(ع) برای ما میسور نیست بلکه هر انسانی به وزن سعه وجودی و میزان معرفتی که به این ذوات پاک دارد می تواند به معرفتشان راه پیدا کند.

وی تصریح کرد: معرفتی که حجر بن عدی، مالک اشتر، سلمان فارسی، اویس قرن و دیگران نسبت به این انوار پاک داشتند با معرفت افرادی مانند طرماح، سلیمان صرد خزاعی و دیگران تفاوت دارد و یا افرادی مانند معاویه ها و یزیدها که هرگز به حیات معنوی نرسیدند.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به «إِنَّ أَمْرَنَا صَعْبٌ مُسْتَصْعَبٌ لَا يَحْتَمِلُهُ إِلَّا مَلَكٌ مُقَرَّبٌ أَوْ نَبِيٌّ مُرْسَلٌ أَوْ عَبْدٌ مُؤْمِنٌ امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِيمَان»، اظهار داشت: این مرتبه از نورانیت معصومین(ع) برای کسی جز خودشان قابل درک نیست و این همان مقام و منزلتی است که جبرئیل نیز در آن راه ندارد.

رییس دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی در مازندران با اشاره به سخن امام علی(ع) که فرمودند «ان الله أَحَدٌ وَاحِدٌ تَفَرَّدَ فِي وَحْدَانِيَّتِهِ» خداوند متعال یکی و یگانه است و در مقام یگانگی شریکی ندارد، گفت: «ثُمَّ تَكَلَّمَ بِكَلِمَةٍ فَصَارَتْ نُوراً» خدای متعال کلمه ای ایجاد کرد و این کلام نور شد و معنای کلمه روشن است که در تعبیر قرآن و روایات مقصود از کلمه تنها آوا و لحن نیست و خداوند متعال وقتی پیامبر اولوالعزمش عیسی مسیح(ع) را یاد می کند می فرماید کلمه منه اسمه المسیح به مفهوم عیسی کلمه الهی است و سپس خداوند متعال از آن کلمه نور نبی اکرم من و ذریه مرا امام علی (ع) آفریده است.

وی تصریح کرد: امام معصوم باب ورود به معرفت الهی است و قلب هر مؤمنی به واسطه انوار معصومین نورانی می شود و در واقع ضیاعی از نور اهل بیت معصومین(ع) در جانشان جلوه می کند.

حجت الاسلام محمودی اظهار داشت: ایمان، زهد، تقوا و توکل شاخه های نور هستند و خداوند منان انوار معصومین(ع) را نازل می کند و اگر قلبی مستعد پذیرش بود متناسب با ظرفیت و استعداد خود، تجلی انوار معصومین(ع) را دریافت می کند و به واسطه این انوار سیر الهی خود را در پیش می گیرد.

رییس دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی در مازندران خاطرنشان کرد: خداوند به وسیله ما عبادت شده و شناخته شده است و اگر ما نبودیم هرگز خدا شناخته نمی شد و معرفتی به وجود نمی آمد که معرفت از سنخ نور است.

وی ادامه داد: در روایات متعددی آمده است که «العلم نور یقع فی قلبه من یرید الله ان یهدیه» در طول تاریخ بودند کسانی که با رسول خدا و یا با سایر معصومین(ع) در یک شهر، خیابان و کوچه زندگی می کردند اما هرگز به ساحت قدسی معصومین راه نیافتند.

حجت الاسلام محمودی تصریح کرد: از خداوند متعال عاجزانه درخواست داریم که توفیق درک مقام معصومین(ع) و عبادت و بندگی خالصانه را به همه ما عنایت کند.

گفتنی است، ویژه برنامه های جشن میلاد امام حسن عسکری(ع) در مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان آمل برگزار شد./1314/202/ب2

ارسال نظرات