۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۴۷۳۵۸۸
استاد دانشگاه:

دوره روایتگری شهدا ویژه روحانیان تحقیقی و پژوهش محور است

پورسیدرضایی دل دادن به شهدا را مایه آرامش دانست و گفت: راوی شهدا شدن محدودیت هایی دارد که لذت بخش است، 20 نفر از طلاب با تأیید دفتر تبلیغات اسلامی در دوره شرکت کرده اند که دوره ویژه روحانیان بیشتر تحقیقی و پژوهش محور خواهد بود.
دوره تربیت مبلغ راوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سیدمجتبی پورسیدرضایی، استاد دانشگاه و عضو شورای فرهنگسرای پایداری اصفهان، بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره تربیت راویان جوان و نخستین دوره مبلغان و روحانیان راوی که در سالن پایداری گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، گفت: فرهنگسرای پایداری در یک جمله محفل انس با شهداست پس ورود به آن آدابی دارد، اگر نمی توانیم مثل آنها باشیم، پس لااقل از آنچه دوست نمی داشتند دور شویم و به سمت آنچه دوست داشتند برویم.

وی ادامه داد: مخاطب ما شهدا هستند و این موضوع شوخی بردار نیست، اساتید ما چندین سال در کنار شهدا بوده اند و سینه سوخته جنگ هستند، اما شما آمده اید تا راه این عزیزان را ادامه دهید، باید نیت خود را اصلاح کرده و فقط برای حق و رضای خدا کار کنید، از تحقیق و پژوهش نباید غافل شویم.

استاد دانشگاه افزود: ما می توانیم عملیاتها و سیره شهدا را خلاصه بگوییم اما اگر می خواهید در آینده راوی برجسته شوید باید تحقیق و بحث و تلاش کنید، نخستین دوره در سال 92 را با 27 نفر تمام کردیم، دوره دوم در سال 93 برگزار شد که 52 نفر مجوز روایتگری را گرفتند، در سال 94 و دوره بعدی 44 نفر موفق شدند و امروز در سال 95 دو دوره همزمان، یکی دوره طلاب و دیگری دوره راویان جوان اقتتاح می شود که 20 نفر از طلاب عزیز در این دوره شرکت کرده اند، مجموعاً 110 نفر در این دوره شرکت کرده اند.

وی بیان داشت: راویان قبلی الان هم در راهیان نور در قسمت دانش آموزی و در جبهه های غرب و جنوب مشغول هستند، امیدواریم در دوره چهارم و دوره طلاب هم موفق شویم، بحث عملیاتها را اساتید ما عنوان می کنند و در این زمینه ها کتاب معرفی می شود و مقاله نویسی را راه می اندازیم.

پورسیدرضایی با اشاره به برنامه های فرهنگسرای پایداری، اظهار داشت: گلستان گردی را داریم که ویژه عموم مردم و دانش آموزان است، معرفی شهدا و نمایشگاهی با عنوان «جنگی که بود راهی که هست»، عزیزان برنامه «پرواز فانوسها» را اجرا خواهند کرد، برنامه سیره شهدا هم داریم که سبگ زندگی و ولایتمداری هر دو هفته یک بار 3 سال است که در آن گفته می شود و ادامه دارد، برنامه فرمانده دلها با معرفی حاج حسین خزاری هم انجام می شود، اردوی راهیان نور هم سالی 2 بار برگزار می شود.

عضو شورای فرهنگسرای پایداری اصفهان ابراز داشت: در برنامه ها ی فرهنگسرای پایداری، هر دو یا 3 هفته یکبار دیدار با خانواده شهدا صورت می گیرد و صحبتها و تدوین و مقاله نویسی بعد از آن برنامه اجرا می شود و تا کنون تحت نام «چهل چراغ» برگزار شده است، همچنین «قرار عاشقی» با تهیه پلاک از همه شهدا انجام شد و استقبال بسیارخوبی از سوی مردم صورت گرفت.

وی در ادامه گفت: اگر به شهدا دل بدهیم واقعاً به آرامش می رسیم، اگر راوی شدیم دیگر باید در صحبتها و رفتار خود بسیار دقت کنیم و محدودیتهایی خواهیم داشت، اما این محدودیت بسیار لذت بخش است و ارزش آن را دارد.

پورسیدرضایی توضیح داد: دوره طلاب ویژه روحانیان و فشرده است، دوره طلاب بیشتر تحقیقی و پژوهش محور است و بیشتر روایتها را باید تحقیقی ارائه بدهند، امتحان و مصاحبه از روحانیان محترم از سوی دفتر تبلیغات اسلامی  انجام شد و ما تنها افرادی که از سوی دفتر تبلیغات معرفی شدند را برای این دوره پذیرش کردیم./302/869/ب1

ارسال نظرات