۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۴۷۴۸۱۹

ارسال 60 مقاله به دبیرخانه چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی قم

دبیر علمی چهارمین کنگره استانی تاریخ معماری و شهرسازی قم از ارسال 60 مقاله به دبیرخانه این کنگره خبر داد و گفت: از این میان 43 مقاله صاحب رتبه برگزیده شده است.
سیده شبنم فاطمی دبیر علمی چهارمین کنگره استانی تاریخ معماری و شهرسازی قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیده شبنم فاطمی دبیر علمی چهارمین کنگره استانی تاریخ معماری و شهرسازی قم، ظهر امروز در این کنگره که در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد، با اشاره به فعالیت های پیش از برگزاری این کنگره عنوان داشت: مجموعه شورای علمی با کمک استادان بزرگ و با محوریت هشت کمیسوین فعالیت علمی خود را آغاز کرد و به نتایج خوبی هم دست پیدا کرد.

وی افزود: هر کمیسیون متولی یک بخش از میراث فرهنگی و تاریخ معماری و شهر سازی قم بود و هریک سیاست گذاری هایی را برای ادامه مسیر تدوین کردند که امیدواریم با همکاری مسؤولان و مردم شهر قم شاهد عملیاتی شدن روز به روز این سیاست ها باشیم و رونق فرهنگی این شهر را ببینیم.

فاطمی تأکید کرد: در طول برگزاری نشست های علمی تخصصی پیش از برگزاری کنگره شاهد چند اتفاق علمیاتی زیبا بودیم و توانستیم یک سری از مشکلات شهر را نیز بررسی کرده و گام های خوبی را برای حل آنها برداریم.

وی با بیان اینکه همه شهرهای ایران همان مقدار که به بسترهای فیزیکی نیاز دارند به همان اندازه نیازمند پشتوانه علمی نیز هست، خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مورد تأکید در کمیسیون ها مسأله آموزش معماری اصیل بود و این مسأله با جدیت دنبال کردیم و سعی شد تا سازه سنتی در یک فضای علمی ساخته شود.

دبیر علمی چهارمین کنگره استانی تاریخ معماری و شهرسازی قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همه شهرهای کشور از منظر فرهنگی و تاریخ معماری اسلامی شاهد کمبودهایی هستند به فراخوان مقالات کنکره قم اشاره کرد و عنوان کرد:  از مجموع 60 مقاله ای که به دبیرخانه کنگره تاریخ معماری و شهرسازی اسلامی ارسال شد، 43 مقاله صاحب رتبه برگزیده شده است و عده ای از این عزیزان خلاصه مقالات خود را ارائه خواهند داد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد این حرکت بتواند نسختین قدم برای حرکت به سمت آینده ای بهتر باشد و زمینه ساز برداشتن قدم هایی بلند در راستای اعتلای فرهنگ و هنر قم قرار بگیرد./1330/پ203/س

ارسال نظرات