۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۴۷۵۱۰۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

انقلاب اسلامی موجب شکست سیاست های زیاده خواهانه آمریکا شد

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی موجب شکست سیاست های زورگویانه و زیاده خواهانه آمریکایی ها در سطح منطقه و جهان شد، گفت: امام خمینی(ره) با پیروزی نهضت عظیم انقلاب بسیاری از معادلات جهانی را تغییر و شکست سنگینی را به آمریکایی ها تحمیل کرد.
آمریکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام علی اصغر سخایی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی که به مناسبت در پیش بودن دهه مبارک فجر با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و تبلیغی در فریدونکنار برگزار شد، با اشاره به این که نهضت عظیم ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) بر همه قدرت های جهانی فائل آمد و به پیروزی رسید، گفت: انقلاب ملت ایران در حالی پیروز شد که همه قدرت های جهانی بر ماندگاری رژیم طاغوت اطمینان داشتند.

وی با بیان این که انقلاب بزرگ این ملت با پشتوانه الهی و رهبری مردی تاریخ و بزرگ به پیروزی رسید، افزود: این انقلاب عظیم همه امیدهای دشمنان و بدخواهان ملت ایران را ناامید کرد و موجب خوشحالی و خرسندی ملت های مستضعف جهان شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که با پیروزی انقلاب اسلامی دستان پلید آمریکایی ها از دخالت و غارت منابع ملت ایران قطع شد، تصریح کرد: در 38 سال گذشته ملت ایران هیچ گاه اجازه دخالت دشمنان در امور داخلی کشورمان را نداده است.

حجت الاسلام سخایی با بیان این که انقلاب اسلامی دستخوش توطئه‌ها و تهدیدهای زیادی در طول این عمر پربرکت خود شده است، خاطرنشان کرد: دشمنان و بدخواهان نظام از نخستین روز پیروزی انقلاب تا به امروز از هر فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی استفاده کردند، اما همواره در این مسیر شکست خوردند.

وی با بیان این که دشمنان انقلاب اسلامی با راه انداختن حمله های نظامی، جنگ اقوام‌، حوادثی نظیر ششم بهمن‌ها، ترور شخصیت‌های سیاسی و انقلابی، تحریم و تهدید به دنبال براندازی این نظام الهی بودند، بیان داشت: اما امروز به لطف الهی و ایستادگی مردم، نظام اسلامی به قدرت نخست منطقه تبدیل شده‌ است و نگاه همه کشورهای منطقه و جهان به جمهوری اسلامی ایران است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز وظیفه ما در حراست از انقلاب بسیار سنگین است، تصریح کرد: بهترین و ایمن‌ترین راه پیروزی بر دشمنان، پیروی از ولایت، حفظ وحدت میان احزاب، گروه ها و تشکل‌ها است.

حجت الاسلام سخایی با بیان این که دشمنان به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و مسؤولان هستند، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین نیازهای امروز کشورمان وحدت و همبستگی داخلی است و اگر آحاد جامعه به ویژه مسؤولان همراه با ولایت گام بردارند به حتم به کشور و ملت هیچ آسیبی وارد نخواهد شد.

وی با بیان این که جامعه امروز نیازمند نشاط و امید است بر ضرورت پرهیز از هر گونه تفرقه افکنی در کشور تأکید کرد و افزود: کاشتن بذر ناامیدی در جامعه خیانت بزرگی به انقلاب و نظامی اسلامی است که باید به شدت از آن پرهیز شود.

حجت الاسلام سخایی با تأکید براین که دهه مبارک فجر فرصت مناسبی برای تبیین و تبلیغ صحیح خدمات و پیشرفت های انقلاب اسلامی در سه دهه اخیر است، تصریح کرد: مسؤولان باید تلاش کنند تا خدمات ارزشمند انقلاب در 38 سال اخیر به خوبی برای عموم جامعه تبیین و تشریح شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با هشدار نسبت به تلاش برخی ها در داخل و خارج برای ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی، رسالت مسؤولان و مردم را در خنثی سازی این توطئه دشمنان مهم ارزیابی کرد و افزود: دشمن تلاش می کند با القای ناکارآمدی انقلاب و نظام اسلامی زمینه انزوای ایران اسلامی را فراهم کند.

وی با بیان این که باید از همه ظرفیت های تبلیغی موجود برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در 38 سال اخیر بهره گیریم، خاطرنشان کرد: پیشرفت های صورت گرفته در سه دهه اخیر با قبل از پیروزی انقلاب به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست و نظام اسلامی در سایه تحریم های 38 ساله دشمنان به این پیشرفت ها دست یافته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان انقلاب اسلامی همواره تلاش می کنند مانع پیشرفت و توسعه کشور در عرصه های مختلف شوند، گفت: این توطئه افکنی ها و سنگ اندازی ها سه دهه اخیر که شیوه های مختلف ادامه دارد، اما همواره با هوشیاری، بصیرت و ایستادگی ملت ایران خنثی شده است.

حجت الاسلام سخایی با اشاره به این که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا و کشورهای غربی اجازه کوچکترین پیشرفت و خودکفایی به ملت ایران را نمی دادند، تصریح کرد: آمریکایی ها به منظور ادامه روند دخالت و نفوذ در کشورمان همواره تلاش کرد تا ملت ایران به غرب وابسته بمانند.

وی با بیان این که دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی با القاء عدم توانمندی مردم کشورمان در پیشرفت در عرصه های مختلف مانع رشد و خودکفایی کشور شده بودند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر خودباوری را به ملت ایران هدیه کرد و در سایه همین خودباوری ها امروز مردم کشورمان در جهان الگو هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره تلاش کردند تا مانع رشد و توسعه کشورمان شوند و با تحریم، تهدید و حمله های نظامی خواستند مانع پیشروی قطار توسعه و رشد کشور شوند، بیان داشت: همه این نقشه ها با ایستادگی و استقامت این ملت خنثی شد و امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی نقشی تعیین کننده در عرصه جهانی دارد.

حجت الاسلام سخایی با بیان این که انقلاب اسلامی موجب شکست سیاست های زورگویانه و زیاده خواهانه آمریکایی ها در سطح منطقه و جهان شد، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با پیروزی نهضت عظیم انقلاب بسیاری از معادلات جهانی را تغییر و شکست سنگینی را به آمریکایی ها تحمیل کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که توطئه و دشمنی آمریکا علیه ملت ایران سابقه دیرینه دارد و هیچ گاه پایان نخواهد یافت، بیان داشت: اوج ساده لوحی است که فکر کنیم که سیاست های آمریکا در برابر ملت ایران با گذشت 38 سال از انقلاب تغییر یافته است.

وی با بیان این که آمریکا حتی پس از برجام به عنوان یک سند مهم بین المللی باز هم به بدعهدی و رفتار خباثت آلود خود در برابر ملت ایران ادامه داد، گفت: باید بدانیم که آمریکا تنها به دنبال براندازی و نابودی انقلاب اسلامی است و هیچ گاه نمی خواهد رشد و تعالی مردم کشورمان را ببیند./1317/202/ب2

ارسال نظرات