۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۴۷۵۲۰۷
آیت الله مجتهد شبستری:

برخی برای رسیدن به مناصب اخلاق و شرع را زیر پا می گذارند

امام جمعه تبریز با تأکید بر مبارزه با نفس در جهاد اکبر، گفت: دنیا پرستی، کینه توزی، بد اخلاقی، منافع مادی و شهرت طلبی از نتایج پیروی انسان از نفسانیت است، برخی هستند که دین خود را برای دنیا می فروشند و برای انتخاب خود اخلاق و شرع را زیر پای می گذارند.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در جمع طلاب و روحانیان تبریز با اشاره به اهمیت مبارزه با نفس و تمایلات غیر شرعی نفس، اظهار داشت: نبی مکرم اسلام مقابله با نفس را جهاد با نفس می داند و آن را بزرگتر از جهاد میدان جنگ می داند.

وی با بیان اینکه انسان همواره درگیر برخی مسائل مخالف اخلاق و شرع است، گفت: دنیا پرستی، کینه توزی، بد اخلاقی، منافع مادی و شهرت طلبی از نتایج پیروی انسان از نفسانیت است، برخی هستند که دین خود را برای دنیا می فروشند و برای انتخاب خود اخلاق و شرع را زیر پای می گذارند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نفس انسان او را به دنبال شهرت، خود نمایی و برخی مسائل دیگر می کشاند، در انتخابات و امثال آن شاهد تخریبها و رقابتهای غیر اخلاقی هستیم که همه نتیجه تبعیت از نفس اماره هست، از این رو جهاد با نفس یک جهاد بزرگ است.

وی با بیان اینکه عجیب تر از همه کسی است که دین خود را برای دنیای کسی بفروشد و خود را فدای دنیای کسی بکند تا او بر سر مقام دنیوی بیاید، افزود: انسان باید در برابر تمایلات غیر اخلاقی و نفسانی خود بایستد و اجازه ندهد که به برای دنیای خود و دیگران آخرت او از میان برود.

امام جمعه تبریز با تأکید بر احیای سنن اسلامی در جامعه، خاطرنشان کرد: هر کس یک سنت اسلامی را در جامعه احیا کند، در حقیقت تنها جنبه پیروزی از سنت دارد و فریضه نیست، احیای چهارشنبه آخر سال بدعت است، اما احیای اعتکاف در حقیقت احیای سنت است.

وی ادامه داد: اعتکاف یک سنت اسلامی است که نبی مکرم اسلام بر آن عادت داشتند و در جامعه ترد شده بود، این انقلاب اسلامی ایران بود که سبب شد تا مراسم اعتکاف در جامعه اسلامی احیا شود، اگر چه مستحب است اما از شعائر بزرگ اسلامی است.     

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به شرایط سوریه و عراق و اضمحلال نابودی تروریستها در منطقه، ابراز داشت: در توصیه های دینی آمده است که قتال کنید با دشمنانی که در نزدیکی شما هستند، مزدوران استکبار مانند داعش امروز منطقه را دچار نا امنی کرده اند.

وی پیشگیری از تسلط و نفوذ نظامی دشمن را واجب دانست و گفت: مزدوران استکبار آمده بودند که بعد از سوریه و عراق ایران را تصرف کنند و دچار نا امنی کنند، اما داریت رهبری و ایثار شهدای حرم سبب شد تا استکبار و داعش در منطقه زمین گیر شود و امروز نابودی آنها به طور کامل نزدیک است./202/854/ب1

ارسال نظرات