۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۴۷۵۹۴۱
آیت الله مجتهد شبستری:

دشمن به دنبال جدایی جوانان از ولایت فقیه و دین است

امام جمعه تبریز گفت: دشمنان با تهاجم فرهنگی، سعی دارند جوانان ما با ولایت فقیه و دین فاصله پیدا کنند از این رو جذب نوجوانان و جوانان به مساجد از وظایف مهم فعالان فرهنگی است.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز آیت الله محسن مجتهد شبستری  عصر امروز در دیدار اعضای ستاد یادواره شهدای کجاباد و جمعی از فعالان فرهنگی مساجد، با گرامیداشت فرارسیدن ایام الله دهه فجر و تبریک سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند ایران، اظهار داشت: دهه فجر فرصت مناسبی است تا ایثارگریهای شهدا و فداکاری های ملت بزرگوار ایران یادآوری شود.

وی با بیان اینکه نسل نو، نوجوانان و جوانان عزیز ما انقلاب را ندیده اند، خاطرنشان کرد: از سال ۴۲ تا ۵۷ تبعیدها و زندانی انقلابیون، تبعید امام بزرگوار، جریان ۱۷شهریور میدان ژاله تهران و شهادت انسانهای بی گناه و در نهایت قیام مردم تبریز، تهران و سایر شهرستانها و فداکاریها و ایثارگریهای فراوان زمینه ساز پیروزی انقلاب شد.

امام جمعه تبریز افزود: انفاس قدسی حضرت امام (ره) سبب شد این انقلاب به ثمر برسد، دهه فجر که می گویند یعنی انفجار نور است و این امر به فرموده امام بزرگوار انفجار نور در کشور ما محقق شد.

وی با اشاره به اوضاع نابسامان و فساد اخلاق و اقتصادی قبل از انقلاب در کشور، ابراز داشت: با حکومت خاندان سلطنتی و حاکمیت فاسد و جائر، اسلام از بین رفته بود و به برکت انقلاب اسلامی تحولی ۱۸۰ درجه ای پیش آمد، بنابراین گرامیداشت دهه فجر لازم و ضروری است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بعضیها خیال می کنند تنها راهپیمایی در ۲۲ بهمن کافی است، تصریح کرد: انجام فعالیتها و برنامه های فرهنگی ورزشی در این ایام برای نوجوانان و جوانان لازم است به ویژه مسابقات انس با قرآن می تواند بسیار مفید و مثمر ثمر باشد.

وی با بیان اینکه برنامه های ورزشی بهتر است به وسیله مساجد انجام پذیرد، خاطرنشان کرد: یکی از راههای جذب و علاقمند کردن جوانان و نوجوانان به مساجد و شرکت در نماز جماعت همین برنامه های فرهنگی ورزشی است، هر مسجد می تواند یک استخر را در هفته، یک یا دو بار اجاره کند تا زمینه تفریح جوانان باشد.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به دستورات دین مبین اسلام مبنی بر یادگیری شنا و تیراندازی، ابراز داشت: با توجه به اینکه تیراندازی از طریق بسیج و سپاه آموزش داده می شود، وظیفه همگانی توجه به یادگیری مسأله شنا و تیراندازی  است  که امری مطلوب و دستور اسلام است.

وی نقش مساجد را در تربیت جسمی و روحی جوانان مؤثر دانست و افزود: تربیت بدنی از راه ورزش؛ شنا و تیراندازی  و تربیت روحی از طریق قرآن، تعلیمات دینی و معارف اسلامی میسر می گردد و ایام الله دهه فجر برای برگزاری مسابقات و برنامه های فرهنگی ورزشی مساجد فرصتی مناسب است.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه رژیم طاغوت بی دینی و فساد اخلاق را ترویج می کرد، یادآور شد: بیشتر مردم ایران اسلام و حاکمیت ولایت فقیه را می خواستند، انقلاب ما صبغه اسلامی و با مساجد و مسائل مذهبی ارتباط دارد، هدف از انقلاب حفظ دین مبین اسلام بود.

وی با اشاره به اهداف دشمنان اسلام و انقلاب، وظایف فعالان فرهنگی مساجد را مهم دانست و ابراز داشت: دشمنان باز هم با تهاجم فرهنگی، سعی دارند جوانان ما با ولایت فقیه و دین فاصله پیدا کنند، از این رو جذب نوجوانان و جوانان عزیز به مساجد از وظایف مهم فعالان فرهنگی است./202/854/ب1

ارسال نظرات