۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۴۷۶۰۱۶
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی مطرح کرد؛

ضرورت توجه بیشتر به تربیت دینی دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: سرمایه گذاری های صورت گرفته برای انحراف نسل حاضر در فضای مجازی، ضرورت حضور مربیان دینی در مدارس و توجه به تربیت دینی دانش آموزان را بیشتر کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، فریدون سید مصطفوی امروز در نخستین همایش کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش بر لزوم گسترش تربیت دینی در مدارس، اظهار داشت: بازی پرنشاط کودکان امروز به فضای آلوده شبکه های اجتماعی و فضای مجازی تبدیل شده است؛ گسترش تربیت دینی در مدارس می تواند در مقابله با این امر مؤثر باشد.

وی با اشاره به گره زدن مدرسه با مسجد و تأکید رهبری بر تربیت نسلی مومن، افزود: با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته برای انحراف نسل حاضر در فضای مجازی، ضروری است مربیان دینی و آموزش امور دینی به دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد و نباید وقت را از دست داد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اقامه نماز جماعت در 620 مدرسه آذربایجان غربی، ادامه داد: 52 مدرسه امین در این استان فعالیت دارد، البته آموزرش و پرورش استان آماده همکاری با حوزه های علمیه برای افزایش مدارس امین و حضور طلاب و روحانیون در فضای آموزشی است.

مصطفوی به حضور طلاب در مدارس در ایام فاطمیه اشاره و خاطرنشان کرد: 3 هزار دانش آموز برای شرکت در مسابقات قرآن و عترت و نماز ثبت نام کرده اند که نشان دهنده اشتیاق دانش آموزان به مباحث دینی است.

وی با اشاره به کمبود بودجه فرهنگی آموزش و پرورش تصریح کرد: مسؤولان به جای نصب بنر و هزینه کردهای تبلیغی می توانند با حضور در نمازهای جماعت مدارس، دانش آموزان را به اهتمام برای انجام فرایض دینی به ویژه نماز تشویق و ترغیب کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی تأکید کرد: مدیریت فرهنگی و دینی جامعه نیازمند همت جدی در رابطه با تربیت دینی فرزندان است.

نخستین همایش کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش آذربایجان غربی پیش از ظهر امروز درسالن اجتماعات معلم ارومیه برگزار شد./936/202/ب2

ارسال نظرات