۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۴۷۶۰۷۴
آیت الله نوری همدانی خواستار شد:

توسعه و ترویج طب اسلامی در جامعه

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: نقشه و سیاست استکباری دشمنان اسلام باعث شده تا طب اسلامی و سنتی به فراموشی سپرده شود و دلسوزان این عرصه باید به میدان بیایند تا این موضوع مهم احیا شود.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار با جمعی از اساتید طب سنتی، با ضروری دانستن احیای طب اسلامی، عنوان کرد: دشمن با نقشه و سیاست استکباری خود کاری کرده است تا طب اسلامی و سنتی در کشور ما به فراموشی سپرده شود.

وی افزود: طب سنتی، دوره های بسیار درخشان تاریخی داشته است که در آن دوره، افراد متدین با فراگیری علم طب و از راه شناخت خداوند گام بر می داشتند، اما غرب همان‌طور که در همه عرصه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، سلطه گری خود را اعمال کرده، با روح زیاده خواهی و خود بزرگ بینی که در رفتار آن ها جلوه گر است، در این عرصه نیز ورود کرده است.

این مرجع تقلید هم چنین تصریح کرد: همان طور که در روایات آمده است، طب اسلامی جایگاه بسیار بالایی در معارف و علوم اسلامی داشته است تا جایی که امام علی(ع)، علم ابدان و طب را یکی از 4 شاخه اصلی علم می دانند.

وی با بیان آمادگی حوزه های علمیه در حمایت از طب اسلامی، اظهار کرد: در بحث طب اسلامی و سنتی، حوزه آمادگی حمایت را دارد، اما متخصصین و دلسوزان این موضوع باید عملاً به میدان بیایند چون دشمن سال هاست که به میدان آمده و این عرصه را به قبضه خود درآورده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم هم چنین افزود: باید بیمارستان هایی برای این موضوع راه اندازی شده و تبلیغات مناسبی نیز صورت بگیرد تا بیماران با مراجعه به این بیمارستان ها، تأثیر طب اسلامی و سنتی در درمان را مشاهده کنند که این موضوع نیازمند ورود جدی و پیگیر به این عرصه است.

حضرت آیت الله نوری همدانی، توجه طب اسلامی به بحث معنوی و روحی در درمان بیماری را مهم قلمداد کرده و افزود: طب اسلامی برپایه ارتباط با خداوند متعال شکل گرفته است و در منابع علمی طب اسلامی نیز به جنبه های الهی توجه ویژه ای شده است، چرا که در بخش درمان بیماری، امیدبخشی و توجه به مسائل روحی بسیار مهم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید در این موضوع، درمان ریشه بیماری ها در نظر گرفته شود و راه اندازی مراکز ورزشی برای از بین بردن فضای سکون و بی تحرکی مؤثر است و هم چنین توجه به بحث تغذیه که عامل بسیاری از بیماری ها می باشد، باید در دستور کار قرار گیرد./872/202/ص        

ارسال نظرات