۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۴۷۶۲۳۰
معاون برنامه ریزی رییس جمهور در بندرعباس:

4 هزار میلیارد تومان اعتبار در 2 ماه گذشته به وزارت آموزش و پرورش پرداخت شد

معاون برنامه ریزی رییس جمهور با اشاره به پرداخت 4 هزار میلیارد تومان اعتبار در دو ماه گذشته به وزارت آموزش و پرورش گفت: از این مبلغ، یک هزار و 300 میلیارد تومان به نوسازی مدارس اختصاص یافت و 2 هزار و 700 میلیارد تومان نیز برای مطالبات پاداش بازنشستگی فرهنگیان پرداخت شد.
نوبخت معاون رييس جمهور و سخنگوي دولت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، محمدباقر نوبخت معاون رییس برنامه ریزی رییس جمهور امشب در سیزدهمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان با اشاره به ردیف ویژه ای درنظر گرفته شده برای توسعه استان هرمزگان گفت: توسعه جزایر این استان از برنامه دولت برای هرمزگان است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های بزرگ جزایر افزود: باید در راستای شاهد شکوفایی این جزایر تلاش کنیم.

معاون برنامه ریزی رییس جمهور با اشاره به تلاش دولت در توسعه سواحل مکران ابراز داشت: دولت در برنامه ششم توسعه چهار محور را اولویت قرار داده که در محور مکانی، منطقه مکران در اولویت این برنامه قرار دارد.

نوبخت به مصوبه دولت با هدف رفع مشکل بدهی بانکی کشاورزان اشاره داشت و گفت: کشاورزان هر مقدار سود و جریمه به بانک بدهکار باشند براساس مصوبه هیأت دولت برای تسهیلاتی که اصل آن کمتر از 100 میلیون تومان باشد، دولت آن را پرداخت می کند.

سخنگوی دولت با تاکید بر تفکیک مجموعه بدهی بخش کشاورزی به بانک ها تصریح کرد: این اقدام برای این است که بتوانیم بیش از 100 میلیون تومان نیز برای بدهی های وام های تصمیم گیری کنیم.

وی با اشاره به پرداخت 4 هزار میلیارد تومان اعتبار در دو ماه گذشته به وزارت آموزش و پرورش گفت: از این مبلغ، یک هزار و 300 میلیارد تومان به نوسازی مدارس اختصاص یافت و 2 هزار و 700 میلیارد تومان نیز برای مطالبات پاداش بازنشستگی فرهنگیان پرداخت شد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در اولویت نوسازی مدارس قرار دارند تاکید کرد: باید پیگیری شود تا سهم هرمزگان از این اعتبار متناسب با کمبودها اختصاص یابد.

نوبخت همچنین افزود: مبلغ 10 هزار میلیارد تومان اعتبار در بودجه 96 برای اولویت های آب و فاضلاب و محیط زیست و شبکه ریلی قرار داده شده است.

معاون برنامه ریزی رییس جمهور ادامه داد: 2 هزار و 500 میلیارد تومان از این اعتبار برای بخش آب و از جمله مجتمع های آب روستایی اختصاص می یابد که هرمزگان نیز می تواند از این اعتبارات بهره مند شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در پایان تاکید کرد: در سال جاری  یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکلات بخش مسکن مهر از جمله برای تامین آب و برق پرداخت شده و دولت یازدهم مصمم است تا پایان این دوره از دولت تمامی طرح های مسکن مهر را تکمیل کند./202/851/ب1

ارسال نظرات