۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۴۷۶۳۰۵

برگزیدگان هجدهمین همایش کتاب سال حوزه تجلیل شدند

هجدهمین همایش کتاب سال حوزه با تجلیل از صاحبان آثار برگزیده به کار خود پایان داد.
همایش کتاب سال حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هجدهمین همایش کتاب سال حوزه با تجلیل از برگزیدگان و همچنین اهدای لوح سپاس به افراد شایسته تقدیر و شایسته تحسین و همچنین ناشر برتر حوزه به کار خود پایان داد.

در این مراسم جمع کثیری از اساتید، پژوهشگران، نویسندگان، نمایندگان بیوت مراجع، مدیران مدارس، پژوهشگاه ها و مراکز علمی و بویژه 38 نفر از صاحبان آثار برتر خواهر و برادر در دو حوزه کتاب و پایان نامه سطح چهار حوزه علمیه حضور داشتند که البته از این تعداد 10 نفر حائز رتبه برتر، 9 نفر شایسته تقدیر و 19 نفر نیز حائز رتبه شایسته تحسین بودند.

از شخصیت های حاضر در این همایش می توان به حضرت آیت الله مکارم شیرازی و آیات علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و رییس شورای سیاستگذاری کتاب سال حوزه، آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم و آیت الله فقیهی از استادان درس خارج حوزه علمیه اشاره کرد.

در این همایش حضرت آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله علیرضا اعرافی به ایراد سخنانی در باب اهمیت پژوهش  و ضرورت آسیب شناسی در این مسأله پرداختند و حجت الاسلام مهدی حقی نیز به ارائه گزارشی از همایش هجدهم پرداخت.

یادآور می شود؛ افراد برگزیده این همایش حضرت آیت الله جوادی آملی برای کتاب «تحریر ایقاظ النائمین» و حجج اسلام سیدعلی شهرستانی برای کتاب «جمع القرآن»، علی اکبر بابایی برای کتاب «قواعد تفسیر قرآن»، محمدرضا حکیمی برای کتاب « الحیاة»، احمد ابوترابی برای کتاب «چیستی و نقش قضایای تحلیلی و ترکیبی در منطق و معرفت شناسی»، سید محمدرضی آصف آگاه برای پایان نامه سطح چهار «شئون معصوم و نقش آن در استنباط» و مهدی برهان برای پایان نامه سطح چهار با عنوان «تحلیل معنا شناختی، گونه شناختی و هستی شناختی مصلحت از دیدگاه علامه طباطبایی و جان استورات میل» بودند.

همچنین سعید عرفانیان برای کتاب «عمدة عیون صحاح الاخبار فی مناقب امام الابرار» و مرحوم علی احمدیان برای کتاب «الصحابة الکرام» نیز حائز رتبه برگزیده شدند.

نمایشگاه بیش از 660 اثر از آثار برگزیده همایش های هجده سال اخیر کتاب سال حوزه، در جنب این مراسم برپا بود که این آثار در موضوعات مختلف فردی، اجتماعی، ادبیات، فقه و اصول، ترجمه و دیگر موضوعات در معرض دید عموم قرار گرفت.

همچنین در پایان این مراسم برگزیدگان و منتخبان این همایش به بیان درد دل ها و پیشنهادهای خود برای ارتقای سطح کمی و کیفی همایش پرداختند و دبیر علمی همایش نیز به جمع بندی این مطالب پرداختند./1330/پ202/ج

ارسال نظرات