۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۴۷۶۶۶۹
معاونت تهذیب حوزه علمیه اصفهان برگزار می کند؛

طرح اهدای 2500 جلد کتاب به مدارس استان به مناسبت دهه فجر

حجت الاسلام مستأجران از اهدای 2500 جلد کتاب مورد نیاز به مدارس استان در قالب طرح متمرکز به مناسبت دهه فجر خبر داد و گفت: تجهیز کتابخانه مدارس استان از دغدغه های معاونت تهذیب است و در سال جاری‏ بیش ‏از 2000 جلد کتاب به مدارس استان اهدا شده است.
کتابخانه نابینایان

حجت الاسلام امیرحسین مستأجران، مسؤول واحد فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، درباره طرح اهدای کتاب به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر، گفت: تجهیز کتابخانه های مدارس علمیه به اقلام و ‏تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری همواره از دغدغه های معاون محترم تهذیب و تبلیغ ‏حوزه علمیه اصفهان بوده است.

وی ادامه داد: مطابق با مأموریت محوله از طرف معاون تهذیب حوزه علمیه اصفهان این کار در این چند سال اخیر با توجه به بودجه ‏مربوطه به دفعات در نقاط مختلف استان انجام شده و در این جهت به همت واحد فرهنگی در طول سال تحصیلی جاری تاکنون حدود ‏بیش ‏از 2000 جلد به مدارس استان اهدا شده است.

مسؤول واحد فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه اصفهان با اشاره به طرح اهدای کتاب به مناسبت دهه فجر، افزود: امسال در بهمن ماه و در آستانه دهه مبارک فجر سال جاری 2500 جلد کتاب با عناوین «فی ‏ظلال نهج البلاغه»، «مسند امیرالمؤمنین»، «موسوعه طبقات الفقهاء»، «الموسوعه الکبری ‏عن ‏فاطمه الزهرا(س)» و همچنین کتب درسی و شروح مرتبط با آنها میان 40 مدرسه استان توزیع می شود، این کتابها از کتب مورد نیاز مدارس استان است که قبلاً نیازسنجی در این زمینه صورت گرفته است.

حجت الاسلام مستأجران بیان داشت: ‏ این قبیل طرحها به دلیل تمرکزی که روی آنها وجود دارد و هماهنگی های صورت گرفته درباره هزینه ها و کیفیت بهتر کار برای مدارس مفید هستند، از جمله مزایای طرح اهدای متمرکز کتابها این است که این نوع خرید از سوی ‏معاونت تهذیب و تبلیغ منجر به تخفیف بیشتر و ‏کاهش هزینه های مدارس حوزه علمیه می شود. ‏

وی در مورد سایر فعالیتها برای تجهیز بیشتر کتابخانه های مدارس استان در برنامه های آتی، اظهار داشت: ‏ البته اقلام ‏سخت افزاری اعم از میزو صندلی، رایانه، قفسه کتاب و سایر موارد مورد نیاز بسته به نیاز و ظرفیت مدارس مختلف ‏استان در قالب همین طرح در حال پیگیری است و ان شاء الله به زودی این اقلام به مدارس تخصیص داده می شوند.‏/302/869/ب1

ارسال نظرات