۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۴۷۶۹۶۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

روحانیان از فرصت دهه فجر برای تبیین دستاوردهای نظام اسلامی استفاده کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از روحانیان مبلغ اعزامی و مستقر خواست تا از فرصت دهه مبارک فجر برای تشریح و تبیین دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی در بین اقشار مختلف مردم استفاده کنند.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی امروز در کارگاه آموزشی روحانیان با اشاره به در پیش بودن ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه روحانیان در تبیین دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی در بین اقشار مختلف مردم نقش اساسی دارند، اضافه کرد: در واقع دهه مبارک فجر و مراسم این ایام بهترین زمان برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و شناسایی آنها به مردم از سوی روحانیان و مبلغان است.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: روحانیان و مبلغان اعزامی و مستقر با استفاده از پتانسیل‌های هیأت‌های مذهبی می‌توانند عظمت انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن را برای نسل جوان تشریح کرده و اوضاع کشور در قبل و بعد انقلاب را مقایسه کنند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی اظهار داشت: اکنون با توجه به موقعیت فعلی انقلاب و نظام اسلامی از بعد سیاسی، امنیتی و فرهنگی، باید افکار عمومی کشور و دنیا را به اقتدار نظام جمهوری اسلامی و دستاوردهای انقلاب معطوف کنیم.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: تشریح برنامه‌های فرهنگی هیأت‌های مذهبی می‌تواند در دهه مبارک فجر گامی در شناسایی دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل حاضر باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تبلیغ به معنای رسانیدن حقایق دینی به دیگران است، ادامه داد: تبلیغ وظیفه بسیار مهم و خطیری است که خداوند متعال پیامبران و ائمه معصومین(ع) را برای این امر مبعوث کرده است.

وی با بیان اینکه علما و روحانیان وارثان ائمه اطهار(ع) هستند، خاطرنشان کرد: مبلغان دین باید تلاش بیشتری برای ارتقای بُعد معنوی اقشار مختلف مردم به‌ ویژه جوانان و نسل‌های جدید بکنند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه حضور روحانیان در برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر، سبب بصیرت افزایی می‌شود، اضافه کرد: در دهه فجر امسال 150 روحانی مبلغ و 50 مبلغه به مساجد و مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه همچنین 150 روحانی مبلغ مستقر هم در روستاهای استان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: بر این اساس در دهه فجر امسال هزار و 173 برنامه مختلف با هدایت و مدیریت این تعداد روحانی مبلغ اعزامی و مستقر در سراسر استان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد برنامه‌های این نهاد برای گرامیداشت دهه فجر در مناطق روستایی برنامه‌‌ریزی شده است، افزود: از تعداد هزار و 173 برنامه پیش‌بینی شده برای اجرا در دهه فجر از سوی نهاد تبلیغات اسلامی، 73 برنامه قرآنی بوده و شامل مواردی چون جشنواره قرآنی کودک و نوجوان، جشنواره حفاظ قرآن، همایش سبک زندگی و تحکیم بنیان خانواده، نشست تخصصی فقه و اخلاق و محافل انس با قرآن می‌شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات