۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۴۷۷۶۱۹
آیت‌الله مهمان‌نواز:

انقلاب اسلامی ایران سبب احیای ارزش‌های الهی در جامعه بشری شد

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از اعتقادات و باورهای دینی بود؛ به همین دلیل هم سبب احیای ارزش‌های الهی در جامعه بشری شد.
آيت الله مهمان نواز

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت فرارسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران از مساجد و محافل و مجالس مذهبی شکل گرفت و به پیروزی رسید.

وی اضافه کرد: درواقع حضور فعال جوانان مسلمان در محافل مذهبی سبب به وجود آمدن نیروی قوی و الهی در بین آنها و مبارزه برای شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی شد؛ ازاین‌رو باید گفت تشکل‌های مذهبی و نیروهای دینی ازجمله روحانیان و طلاب نقش ویژه‌ای در پیروزی انقلاب داشتند.

آیت‌الله مهمان‌نواز در ادامه با اشاره به اینکه اکنون هم لازمه تقویت انقلاب و نظام اسلامی حرکت در مسیر اسلام و تعالیم الهی است، خاطرنشان کرد: اگر ما طلاب و روحانیان به وظایف خود درست عمل کرده و اسلام را درست به مردم معرفی کنیم، بهتر می‌توانیم انقلاب خود را بیمه کنیم.

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تأکید بر تشریح و تبیین دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی به نسل‌های جدید، اظهار کرد: واقعیت آن است که جوانان و نوجوانان ما اوضاع حاکم بر ایران در زمان رژیم گذشته را ندیده و به‌درستی درک نکرده‌اند؛ به همین دلیل باید آنها نسبت به ظلم‌ها، گرفتاری‌ها و مشقت‌های وارده به مردم در آن دوران آشنا شوند.

وی تصریح کرد: پیش از انقلاب اسلامی، مستکبران جهان مسیری را برای بشریت رقم زده بودند که به حذف همه ارزش‌های الهی و دینی از جامعه بشری منجر شده بود.

امام جمعه سابق بجنورد اظهار کرد: اما انقلاب اسلامی ایران برگرفته از اعتقادات و باورهای دینی بود؛ به همین دلیل هم سبب احیای ارزش‌های الهی در جامعه بشری شد.

آیت‌الله مهمان‌نواز خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با نشان دادن چهره دینی و مردمی خود به جهانیان نشان داد که حکومت‌های غربی مدعی آزادی و دموکراسی از استکبارترین و ظالم‌ترین حکومت‌ها هستند./302/9314/ب1

ارسال نظرات