۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۴۷۸۰۰۵
حجت الاسلام سالک:

تقویت بنیه دفاعی برای جلوگیری از تجاوز احتمالی دشمنان ضرورت دارد

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برای جلوگیری از تجاوز احتمالی دشمنان تقویت بنیه دفاعی ضرورت دارد و امیدواریم که وجدان مرده‌های دنیا درباره این موضوع بیدار شده و تحت تاثیر یاوه‌گویی دشمن قرار نگیرند.
حجت الاسلام سالک

حجت‌الاسلام احمد سالک نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره زمزمه‌های سازمان‌های بین‌المللی مبنی بر محدودیت توان موشکی ایران به کمک رسانه‌های دشمن، گفت: اینکه آمریکا و دشمنان کشورمان موضوع آزمایش موشکی ما را به سازمان ملل برده و به عنوان شکست برجام مورد بررسی قرار می‌دهند از موضع ضعف، ناچاری و شکست استکبار و سلطه جهانی است.

وی افزود: قدرت جمهوری اسلامی در بخش نظامی یک قدرت بازدارنده است و با توان بالا پیش می‌رود بنابراین دشمنان ما چاره‌ای ندارند که در برابر این عظمت نظامی عکس‌العمل نشان دهد.

حجت‌الاسلام سالک ادامه داد: تنها عکس‌العمل آنها نیز دور هم نشستن و علیه ما قطعنامه صادر کردن است در حالیکه قدرت دفاعی کشور هیچ ربطی به بیگانگان ندارد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز بیان داشت: برای دفاع و امنیت کشور و جلوگیری از تجاوزات احتمالی دشمنان ضرورت تقویت بنیه دفاعی بر کسی مخفی نیست امیدواریم که وجدان مرده‌های دنیا درباره این موضوع بیدار شده و تحت تاثیر یاوه‌گویی دشمن قرار نگیرند.

وی درباره ضرورت تقویت قدرت نظامی، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگر قدرت دفاعی نداشته باشیم در مقابل هر کشوری که تهدید کند باید عقب‌نشینی کنیم، ما باید قدرت نظامی خود را بیش از هر چیز تقویت کنیم، چراکه اسلام جهانی است و باید قدرت دفاعی آن برتری داشته باشد.

حجت‌الاسلام سالک افزود: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب امروز هم روزگار موشک و هم مذاکره است بنابراین ما باید بنیه دفاعی خود را به گونه‌ای تقویت کنیم که دشمن جرأت تهدید نظامی علیه ما را نداشته باشد، اگر ما درباره بنیه دفاعی سست رفتار کنیم دشمنان ما را نابود خواهند کرد.

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره تقویت قدرت نظامی گفت: این موضوع در مجلس مطرح شده و قرار است که بنیه دفاعی را بیشتر تقویت شود، امیدواریم که در بودجه 96 همانگونه که در برنامه ششم توصیه شده انجام گیرد.

وی با اشاره به بخشی از آیه 60 سوره انفال در قرآن کریم مبنی بر اینکه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم» گفت: خداوند در این آیه می‌فرمایند: هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آنها (دشمنان‌) آماده سازید! و (همچنین) اسبهای ورزیده (برای میدان نبرد)، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید.

حجت‌الاسلام در پایان خاطرنشان کرد: این ایجاد رعب که ناشی از قدرت بازدارندگی ما است دنیا را به این مساله واداشته که جلسه تشکیل بدهند اما به یاری خدا به جایی نخواهند رسید./301/807/ب1

ارسال نظرات