۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۴۷۸۱۶۳
استاد حوزه علمیه:

هدف مسؤولان تشکیل حکومت جهانی باشد

استاد حوزه علمیه گفت: مسؤولان و دولتمردان اگر به فکر تشکیل حکومت جهانی نباشند خائن و ظالم هستند حتی اگر به مردم خدمت کنند آنان وظیفه دارند موانع ظهور را برطرف کنند.
شجاعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شجاعی، استاد حوزه و دانشگاه، پنجشنبه شب در جلسه تفسیر زیارت جامعه که به همت موسسه منتظران منجی در حسینیه اثنی عشری شهرری برگزار شد، در تفسیر زیارت جامعه کبیره گفت: اسمای الهی باید در وجود انسانها متجلی شود این امر نیاز به الگو پذیری از کسانی دارد که آن اسما در وجودشان نهادینه شده باشد.

وی افزود: ائمه معصومین(ع) بهترین الگو برای بشر به شمار می‌روند زیرا همه اسمای الهی در وجود مقدس آنان به صورت کامل تجلی یافته است.

شجاعی با بیان اینکه زیارت جامعه اعتراف به مثل الاعلی بودن ائمه معصومین(ع) است، ابراز کرد: شان انسان، شان فوق عقلانی است به همین سبب اگر انسان به خداوند، جهاد و ائمه معصومین(ع) علاقه نداشته باشد در اصل بخش حیوانی او رشد یافته است.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: کسانی به بهشت راضی می‌شوند که بخش فوق عقلانی آنها فعال نباشد اما افرادی که انسانیت آنها رشد کرده است تنها هدفشان رضایت معبود و رسیدن به کمال خواهد بود.

وی افزود: کسانی که امروز به عدالت، امامت، نبوت، حجاب و غیره شبهه وارد می‌کنند نمونه بارز افرادی هستند که فوق عقلانی آنان تقویت نشده است.

شجاعی با بیان اینکه در زیارت جامعه غلو و زیاده گویی وجود ندارد، گفت: مثل الاعلی بودن ائمه معصومین(ع) جلوه ظهوری دارد، امام علی(ع) خطاب به مردم فرمودند: به خدا قسم اگر من بخواهم شما را به ورودی و خروجی زندگیتان آگاه سازم توانایی‌اش را دارم اما از این واهمه دارم که شما مرا از پیامبر(ص) بالاتر بدانید.

این استاد دانشگاه ادامه داد: پیامبر(ص) نیز درباره امام علی(ع) فرمودند: اگر من نمی‌ترسیدم آن چیزی که درباره حضرت عیسی(ع) گفتند که او پسر خدا است، چیزهایی از تو می‎گفتم که مردم خاک قدم تو را برای برکت برمی‌داشتند.

وی با بیان اینکه قیمت انسان به مولا و مقتدای او بستگی دارد، گفت: برخی به جای این که اهل بیت(ع) را سرور خود بدانند کسانی را سرور خود قرار داده‌اند که تنها مسؤولیتهای دنیوی دارند.

شجاعی درباره اینکه همه علوم نزد ائمه معصوم(ع) است، گفت: امام زمان(عج) اگر ظهور کند هیچ جهلی باقی نخواهد ماند به همین سبب اگر کسی در امر ظهور حضرت ولی عصر(عج) کوتاهی کند نسبت به ایشان ظالم است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: مسؤولان و دولتمردان اگر به فکر تشکیل حکومت جهانی نباشند خائن و ظالم هستند حتی اگر به مردم خدمت کنند آنان وظیفه دارند موانع ظهور را برطرف کنند.

وی درباره اینکه انسان نباید از امام خود غفلت کند، عنوان کرد: انتخاب سبک زندگی درست وظیفه انسان منتظر است.

شجاعی در پایان درباره روایتی از امیرمومنان(ع) خاطر نشان کرد: حضرت فرمودند: شما هرگز به فضیلتی که خداوند به برای ما قرار داده نخواهید رسید زیرا ما نشانه‌های خدا بر روی زمین هستیم شما به هر میزان که علاقه دارید درباره فضیلت ما بیان کنید اما هرگز غلوی که برخی از ادیان انجام دادند را انجام ندهید./202/813/ب1

ارسال نظرات