۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۴۷۸۶۲۵
امام جمعه قشم:

آموزش در حوزه های علمیه متناسب با تهاجم دشمن باشد

امام جمعه شهرستان قشم یا تاکید بر جامعیت و به روز بودن آموزش ها و همچنین بهره گیری از فضای مجازی، گفت: آموزش در حوزه های علمیه باید جامع، تخصصی، به روز و متناسب با تهاجمات دشمن باشد.
امام جمعه قشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرستان قشم امروز در دیدار جمعی از اساتید حوزه علمیه (جامعه المصطفی) و نمایندگانی از مجلس اعلای عراق به اهمیت و ضرورت وجود حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: با توجه به تهاجم همه جانبه دشمنان و مستکبرین عالم علیه اسلام ناب وجود حوزه های علمیه امری ضروری است.

وی در ادماه افزود: امروزه گروه های غیر اسلامی و دشمنان اسلام ناب و حتی برخی از دست پرورده های مستکبران با نام اسلام و با در دست داشتن قرآن به جنگ قرآن آمده اند.

امام جمعه قشم خواستار تشکیل کانون فارغ التحصیلان با ایجاد بانک جامع اطلاعاتی از طلاب فارغ التحصیل، جهت استمرار ارتباط آنان با حوزه و بروزرسانی معلومات آن ها شد و گفت: حوزه علمیه جامعه المصطفی العالمیه نمونه ای موفق از حوزه داری اسلامی و مرکز نشر معارف اسلامی بدون تعصب و تک بعدی نگری است که بخشی از توفیقات بیداری جهان اسلام مرهون اقدامات و حضور این نهاد در کشورها است.

حجت الاسلام جوکار تصریح کرد: آموزش در حوزه های علمیه باید جامع، تخصصی، به روز و متناسب با تهاجمات دشمن باشد.

وی با بیان اینکه می بایست آموزش ها تخصصی، به روز و متناسب با تهاجمات دشمن باشد، بیان کرد: طلاب زبان های مختلف را فراگیرند، تا زمان ورود به جامعه توان دفاع از دین به زبان های مختلف را داشته باشند.

امام جمعه قشم ضمن تبیین نقش و جایگاه حوزه علمیه خواهران، مسیر تبلیغی- تهاجمی دشمن را، به عنوان زیر بنای شخصیتی خانواده عنوان و ادامه داد: دشمن به دنبال ایجاد انحراف در تربیت و شخصیت کودکان، با ایجاد تغییر در افکار بانوان است که این موضوع، وجود حوزه های علمیه خواهران را ضروری و اجتناب ناپذیر می کند.

حجت الاسلام جوکار یا تاکید بر جامعیت و به روز بودن آموزش ها و همچنین بهره گیری از فضای مجازی، افزود: حوزه های علمیه خواهران افزون بر تجهیز طلاب به علوم و فنون روز برای پاسخگویی به شبهات از ارائه آموزش خانه داری و همسر داری غفلت نورزند.

گفتنی است، جامعه المصطفی العالمیه نهادی علمی و بین‌المللی با هویت حوزوی است که با هدف گسترش علوم اسلامی و تربیت طلاب غیرایرانی تشکیل شده است.

این مرکز در سال ۱۳۸۶شمسی با تلفیق «سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور» و «مرکز جهانی علوم اسلامی» به دستور حضرت آیت الله الامام خامنه ای ولی امر مسلمین جهان تشکیل و رویکرد آن آموزشی، پژوهشی و تربیتی است.

جامعه المصطفی دارای ۱۷۰ واحد تابعه است و در ۶۰ کشور واحد آموزشی دارد.

بنابر اعلام این مرکز تا سال ۱۳۹۴ شمسی تعداد ۵۰ هزار نفر در این مرکز مشغول به تحصیل بوده، که تعداد ۲۵ هزار نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند.

این مرکز از سوی هیأت امنا و زیر نظر دفتر رهبری اداره می‌شود./202/851/ب1

ارسال نظرات