۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۴۷۸۷۶۴

گذار از حرف به عمل!

ما هم اکنون در پایان دولت یازدهم با مجموعه عظیمی از «حرف» مواجهیم، بخشی از این حرف‌ها ناسزاهایی بوده که به منتقدان نثار شده، بخشی از این حرف‌ها «منت»هایی است که برای اقدامات انجام نشده بر سر مردم نهاده‌اند.
نوبخت سخنگوی دولت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از صبح نو، بر خلاف آنچه برخی مطرح می‌کنند که انتخابات پیش رو بسیار پیچیده و دشوارخواهد بود، اما با یک پازل ساده و حتی از قبل چیده شده مواجهیم!

دولت یازدهم با شعارهای دهن پرکنی به میدان آمد و متاسفانه در ادامه هم در حد همان #شعار ماند و به مرحله اساسی عمل نرسید! ما هم اکنون با چالش ارزیابی مواجهیم، چون اساساً عمل مشخصی نمی‌بینیم که بخواهیم آن را در حد و اندازه یک دولت فرض کنیم و بساط سنجش برپا کنیم! دولتی که متاسفانه همه چیز را به مذاکرات گره زد و مذاکرات را هم به مبانی غلطی استوار کرد که پیش‌تر ساده لوحانی همچون قذافی آن مبانی را آزموده بودند و سرنوشتشان نیز مشخص بود، مبانی «اعتماد به دشمن»!

ما هم اکنون در پایان دولت یازدهم با مجموعه عظیمی از «حرف» مواجهیم، بخشی از این حرف‌ها ناسزاهایی بوده که به منتقدان نثار شده، بخشی از این حرف‌ها «منت»هایی است که برای اقدامات انجام نشده بر سر مردم نهاده‌اند (همانند آنچه گفته بودند ما سایه جنگ را با برجام رد کردیم) و پاره‌ای دیگر نیز وعده‌هایی است که هیچ گاه رنگ و بوی عمل نگرفت. 

مردم در این شرایط با پازل ساده‌ای مواجه‌اند، یک‌بار به این گفتمان اعتماد کرده‌اند و نتایجش را عیان و شفاف دیده‌اند، گفتمانی که حاضر است بودجه‌اش را صرف امور با اولویت پایین‌تر مثل خرید هواپیما و خارج کردن شرکت‌های اروپایی از ورشکستگی بکند اما طرح مسکن مهر به جرم تعلق به دولت قبل نیمه کاره رها شود.

هم اکنون موعد پاسخگویی دولت برآمده از این گفتمان فرارسیده و به نظر می‌رسد با روی کار آمدن دیوانه‌ای همچون ترامپ هیچ امیدی برای تزریق «مساعدت» های فریبکارانه‌ای همچون لبخندها و وعده‌های نسیه اوباما هم وجود نداشته باشد! در مقابل  گفتمان حرف، گفتمان اقدام و عمل قرار دارد و مردم با این تجربه‌ای که ازحرف به‌دست آورده‌اند به‌دنبال #عمل هستند و بدیهی است که به‌جای #منت در جستجوی #خدمت باشند!

کلام آخر اینکه، این دولت پیشاپیش پازل را چیده و چنانچه دوست عزیزی با برهم زدن پازل ناخواسته به کمک گفتمان حاکم نیاید، کار تمام است!/1325//102/خ

ارسال نظرات