۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۴۷۹۰۰۴
با حضور آیت الله موسوی جزایری؛

آیین رونمایی از کتاب صلوات نامه برگزار شد

آیین رونمایی از کتاب صلوات نامه به نویسندگی علی چمن نژادیان با حضور آیت الله موسوی جزایری در مراسم تجدید میثاق اعضای کمیته‌های فضاسازی و خدمات شهری، مساجد، قرآن، هیأت مذهبی و فرهنگی و هنری استان در حسینیه بقیه الله اهواز برگزار شد.
رونمایی از کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آئین رونمایی از کتاب صلوات نامه به نویسندگی علی چمن نژادیان با حضور آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان ظهر امروز در تجدید میثاق اعضای کمیته‌های فضاسازی و خدمات شهری، مساجد، قرآن، هیأت مذهبی و فرهنگی و هنری استان در حسینیه بقیه الله اهواز برگزار شد.

بنابراین گزارش، دیدار اعضای کمیته‌های فضاسازی و خدمات شهری، مساجد، قرآن، هیأت مذهبی و فرهنگی و هنری خوزستان نخست با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و در ادامه شعارهای درخصوص دهه فجر و پیروزی و ایثاری سر داده شد.

براساس این گزارش، علی چمن نژادیان، نویسنده کتاب صلوات نامه در گفت وگو با خبرنگار رسا با اشاره به این که تا کنون بالغ بر 14 هزار بیت صلوات سروده ام که در همه قالب های شعر فارسی است، اظهار داشت: همه وقایع و معارف اسلامی، معجزات، کرامت، عاشورای حسینی، انقلاب اسلامی و شهدا را با صلوات پیوند دادم و به تقریظ آیت الله ناصری دولت آبادی و آیت الله حیدری و چند استاد دیگر رسیده است.

وی با اشاره به این که دوره سه جلدی کتاب صلوات نامه چاپ شده و به پیشنهاد اساتید در میراث فرهنگی استان خوزستان ثبت آن در حال انجام است، ادامه داد: جلدهای چهارم، پنجم و ششم کتاب صلوات نامه در سال های آینده تألیف خواهد شد.

در ادامه گزارش، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به این که جلسه امروز تجدید بیعت با رهبرانقلاب اسلامی ایران است، اظهار داشت: در سال 57 در سایه وحدت همه آرام آرام نسیم وحدت بخش الهی بر فضای جامعه وزید و ابواب رحمت به روی کشور گشوده شد؛ تقدس در این وحدت به سبب زیر پرچم علی بن ابیطالب(ع) بودن است.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان خاطرنشان کرد: خداوند را به پاس این که زعمای دینی، مراجع و علمای بلاد، شخصیت های علمی و دانشگاهی و حوزوی، کارکنان ادارات و اقشار گوناگون و کسبه، عشایر و شیوخ حماسه آفرین در زیر پرچم ولایت امیرالؤمنین(ع) هستند، سپاسگزاریم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امام علی(ع) مقتدا و محور ما است و به افتخار ایشان در همه صحنه ها حضور پیدا می کنیم و به پیروزی در آینده مطمئن هستیم، افزود: تا زمانی که اتحاد حفظ شود بر توطئه های آمریکا، رژیم اشغالگر قدس و هم پیمانان آن به ویژه آل سعود خبیث که رهبرمعظم انقلاب فرمودند وهابیت خبیث، پیروز خواهیم شد.

بنابراین گزارش، حجت الاسلام محمدحسین بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به این که هویت دینی، ترویج معنویت، فرهنگ و تمدن اسلامی خواستگاه انقلاب اسلامی و از اهداف عالی نظام است، اظهار داشت: به مناسبت دهه فجر بیش از 1200 نفر روز تبلیغ از سوی مبلغ های خواهر و برادر سازماندهی شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان همچنین هویت دینی، ترویج معنویت، فرهنگ و تمدن اسلامی را از اهداف عالی امروز نظام برشمرد و بیان داشت: در این زمینه نقش نهادهای دینی و مذهبی بسیار وسیع خواهد بود؛ مساجد، قرآن، هیأت مذهبی و فرهنگی و هنری سرمایه های بزرگ معنوی هستند.

وی با بیان این که تشکل های دینی پیش از انقلاب اسلامی ایران و پس از آن نقش فعالی را برعهده داشتد، ادامه داد: امروزه بالغ بر 10 هزار تشکل دینی در خوزستان فعالیت می کنند که همواره ارتباط عمیق با ولایت و آرمان های امام راحل داشتند.

در ادامه گزارش، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان این که هویت دینی ملت ایران برگرفته از معارف قرآن است و باتوجه به سخن پیامبراکرم(ص) مبنی براین که برای سخن انسان با خداوند باید قرآن خواند، گفت: ملتی که هویت دینی و انقلابی آن برگرفته از قرآن باشد از همه انحراف های فرهنگی و سیاسی مصون می ماند.

رییس ستاد دهه فجر خوزستان افزود: نزدیک به 4 هزار و 500 برنامه از سوی کمیته‌های فضاسازی و خدمات شهری، مساجد، قرآن، هیأت مذهبی و فرهنگی و هنری خوزستان ساماندهی و برنامه ریزی شده اند.

همچنین، جوروند، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: این سازمان فعالیت های بسیاری را در حوزه فرهنگ و هنر به مناسبه دهه فجر انجام داده که از جمله آناه برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری تئاتر کودک و نوجوان و دیگر فعالیت های فرهنگی است.

بنابراین گزارش، سید خلف موسوی، شهردار اهواز با اشاره به خدمات آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، گفت: آیت‌الله موسوی‌جزایری در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس،‌ دوران سازندگی و دفاع از حرم‌ها همواره پیشگام بودند.

وی گفت: با حضور اعضای شورای اسلامی شهر اهواز توانستیم پروژه‌های عظیمی که آرزوی مردم اهواز بود انجام دهیم؛ یکی از رویکردهای ما رسیدگی به مناطق محروم است که با الهام از بیانات نماینده ولی‌فقیه در استان این راهبرد را عملیاتی می‌کنیم.

گفتنی است، کتاب صلوات نامه به نویسندگی علی چمن نژادیان، کتابی در دوره سه جلدی تشکیل شده از 12 هزار بیت شامل سلام و صلوات بر محمد و آل محمد است که با حضور آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان رونمایی شد./202/9453/ب1

ارسال نظرات