۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۴۸۰۰۹۵
فجر انقلاب؛

ایران برای قول های آمریکا هیچ حسابی باز نکرده است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما آمریکا را میثاق شکن می دانیم و ایران اسلامی به طور قطع در معادلات خود هیچ حسابی را برای قول های آمریکا باز نکرده و باز نمی کند.
حجت الاسلام رییسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و نماینده خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در سخنرانی مراسم راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدارهای مختلفی که با دانشجویان، طلاب، مسؤولان اجرایی و نیروهای بسیجی در طول سال داشتند بر انقلابی اندیشیدن و انقلابی عمل کردن تأکید کرده اند.

وی با بیان اینکه انقلابی اندیشیدن و انقلابی عمل کردن چند شاخصه دارد که یکی از این شاخصه ها خداباوری است، گفت: خدا را باید با همه وجود باور داشته باشیم، در قبل و بعد از هر امری باید خدا را در زندگی خود قرار دهیم.

تولیت آستان قدس رضوی رمز تمام قدرت ها در عالم را خدا دانست و افزود: قدرت های ظاهری عالم و رژیم صهیونیستی مانند تارهای عنکبوت سست هستند، آن هایی که همواره به خدا تکیه کرده اند پیروز شدند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه امام راحل فرمودند عالم در محضر خداست، تصریح کرد: آن گاه که انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 پیروز شد فرمودند این انقلاب را خدا پیروز کرد.

وی دومین شاخصه انقلابی اندیشیدن را پیوند بین معنویت و سیاست عنوان کرد و ادامه داد: غرب 400 سال است تلاش می کند که خدا و معنویت را از زندگی انسان محو کنند و نتیجه این تلاش های آن ها نیز در جنگ های جهانی اول و دوم و خونریزی و تجاوزهای متعدد آن ها بود و این محصول کنار گذاشتن معنویت از سیاست است.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: امروز در دنیا تمدن و مدنیتی به نام پیوند معنویت و سیاست و با رهبری مجتهد عادل طنین انداز شده است و سخن آن است که ما دنیا را به سیاستی که با معنویت همراه است دعوت می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اظهار کرد: انقلابی بودن و انقلابی اندیشیدن ریشه در فطرت و انبیا دارد و پیام آن نیز عدالت خواهی و حق طلبی است.

وی با بیان اینکه استکبارستیزی، دشمن شناسی و دشمن ستیزی شاخصه سوم انقلابی اندیشیدن است، افزود: یک انقلاب اسلامی باید استکبار را بشناسد و باید روش ها، توطئه ها و تاکتیک ها دشمنان را بداند.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: هیچ کدام از امامان و انبیا با ظلم و ستم سر سازش نداشته اند، ظلم ستزی همواره است، ظلم ستیزی یک ارزش می باشد از این رو ارزش ها قابل تغییر نیست بلکه روش ها تغییر شدنی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی عنوان کرد: برخی می گویند آمریکای خوب و آمریکای بد، این چه حرفی است که برخی ها می گویند؟ آمریکا همان آمریکاست، اگر ادبیات ترامپ تغییر کند اما ماهیت اصلی آمریکا تغییر نمی کند.

وی گفت: این مردم جامعه تمدن ساز و تاریخ ساز هستند و نمی شود آن ها را گول زد، آمریکا مظهر استکبار است، ما به اصل استکباری آمریکا توجه داریم.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: امروز برای تمام ملت ایران میثاق شکنی مستکبران روشن شده است، ما آمریکا را میثاق شکن می دانیم، ایران اسلامی به طور قطع در معادلات خود هیچ حسابی را برای قول های آمریکا و مغرب زمین باز نکرده و باز نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی مردم باوری را چهارمین شاخصه انقلابی اندیشیدن دانست و عنوان کرد: مردم به عنوان مهم ترین مؤلفه های قدرت در نظام اسلامی هستند، همه چیز در نظام بر اساس نظر مردم می داند، انقلابی بودن گره گشایی از زندگی مردم است.

وی با بیان اینکه همه مردم باید امروز برخوردار باشند، افزود: پرچمی که مقام معظم رهبری افراشتند پرچم خدمتگزاری به مردم است، جوانان ما به عنوان گروه های جهادی در شهرها  روستاها شرکت می کنند که این موضوع جلوه های یک حرکت انقلابی است.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری شاخصه پنجم انقلابی اندیشیدن را عدالت اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: نیروهای انقلابی باید عدالت خواه باشند و باید قوانین و جنگ و صلح باید با عدالت همراه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: مقام معظم رهبری دهه چهارم انقلاب اسلامی را دهه پیشرفت و عدالت نام گذاری کرده اند، عدالت اجتماعی در یک جامعه به عنوان یک محور است.

وی با بیان اینکه ششمین شاخصه انقلابی اندیشیدن و انقلابی عملی کردن را ولایی بودن و ولایی عمل کردن است، اظهار کرد: جامعه دارای نظم است و ناظم این نظم نیز ولایت فقیه است و باید نگاه همه انقلابیون به ولی فقیه باشد.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آنچه که می تواند در جامعه اسلامی شاخص باشد ولایت است، مردم ولایتمدار این جامعه دوست و دشمن را می شناسد و یکی از مؤلفه های قدرت در نظام امام راحل و مقام معظم رهبری هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: یک فرد انقلابی به نجات خود و شهر و روستا نمی اندیشد بلکه در امام راحل و مقام معظم رهبری در سیره و سلوکشان نجات عالم است.

وی اذعان داشت: مگر ما می توانیم به ظلم و ستم به مسلمانان که در یک نقطه عالم می شود بی توجه باشیم، اهتمام مردم ایران تنها نجات خودشان نیست و امروز این ملت پرچم داری مظلومان عالم را به دست گرفته است و این پیام بعد از 30 سال در جای جای جهان طنین انداز شده است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مردم عراق، سوریه و یمن عدالت خواهی و حق خواهی را طلب می کنند، اضافه کرد: امروز این عالم تمدن می خواهد به نام دین و اسلام توجه به معنویت در جوانان ایران افزایش پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: وزیر خارجه قبلی آمریکا گفت هر جای عالم که رفتم دیدم سخن از ایران و ایرانی است و پیام شکوهمند انقلاب اسلامی که عدالت خواهی و حق خواهی و مبارزه با ظلم است در کشورهای جهان راه پیدا کرده است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی به برکت خون شهیدان همان شعار 22 بهمن سال 57 را امسال هم می دهند و شعار نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی را سر می دهیم.

تولیت آستان قدس رضوی اذعان داشت: آنچه که مقام معظم رهبری سال ها در مورد آمریکا می گویند ترامپ با آمدن خود اعتراف می کند و ولایت فقیه نیز گفتند از ترامپ مچکریم که واقعیت آمریکا را نشان داد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: عده ای از انسان های جاهل بازیچه آمریکا و استکبار هستند، آن دست پلیدی که این انسان ها را در مقابل مسلمانان قرار داده استکبار است.

وی با بیان اینکه در جامعه ما بصیرت، دشمن شناسی و دشمن ستیزی یک اصل اجتناب ناپذیر است، افزود: آن هایی که دل به آمریکا و غرب داشتند که کاری کنند امروز فهمیده اند غرب نمی تواند کاری را انجام دهد، غرب از کدام کشور گره گشایی کرده که ایران کشور دوم باشد./201/880/ب1

ارسال نظرات