۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۴۸۱۲۹۶
‌ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

مداومت بر تسبیحات حضرت زهرا سبب رستگاری انسان در دنیا و آخرت می شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت و فضیلت ذکر تسبیحات حضرت زهرا(س)، گفت: تسبیحات حضرت فاطمه(س) از یادگارهای ایشان است که براساس روایات مداومت برآن موجب رستگاری انسان در دنیا و آخرت می شود.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در جلسه اخلاق مدیران دستگاه های اجرایی که در اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد، با اشاره به اهمیت و فضیلت ذکر تسبیحات حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: تسبیحات حضرت فاطمه(س) از یادگارهای ایشان است که براساس روایات مداومت برآن موجب رستگاری انسان در دنیا و آخرت می شود.

وی دعای مکارم الاخلاق را بنا به گفته بسیاری از علما از اصیل‌ترین مباحث اخلاقی دانست و افزود: حضرت سجاد(ع) در فراز ۱۲ این دعا می فرماید: انسان باید در تمام حالات حمله به دشمن خدا را در نظر بگیرد و حمله به دشمن فقط در راه خدا جایز است و حمله به فردی برای به دست آوردن مقام یا بردن آبرو گناه است برای همین توصیه شده است هر کاری را با نام خدا آغاز کنیم.

امام جمعه ارومیه گفت: کسانی که مدیر می شوند باید بدانند که آمده اند خدمت کنند و وظیفه خود را انجام دهند نه اینکه برای حفظ آن میز و پست؛ هر کاری انجام دهند، این شایسته مدیران مؤمن نیست.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه  انسان باید در تمام مراحل زندگی از خداوند طلب کمک و یاری کند، اظهار کرد: برخلاف گفته وهابی ها استعانت به امامان(ع)، چون باور داریم نیرو و قدرت آن بزرگوارن از سوی خداوند است شرک نیست، اگر امامان را مستقل از خدا بدانیم، کفر است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی استعانت را توکل به خدا و مؤثر دانستن او در زندگی دانست و ادامه داد: دو نوع شرک در اسلام وجود دارد یکی شرک جلی یا آشکار که همان شریک قرار دادن برای خدا و دیگری شرک خفی یا پنهان که اعتماد انسان به مادیات و مقام بیشتر از خدا است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان خاطرنشان کرد: آنهایی که همیشه به خدا متکی هستند هیچ‌گاه خوار و ذلیل نمی‌شوند و خداوند نیز فقط در مورد خودش و پدر و مادر اجازه تعظیم به انسان داده است تا جایی که به بوسیدن پای مادر را نیز امامان(ع) توصیه کرده اند.

وی ادامه داد: بنابر فرموده امام سجاد(ع) در دعای مکارم الاخلاق، انسان بهتر است به جای صرف کردن زبانش در راه غیبت کردن و زخم زبان زدن به دیگران، آن را در راه حمد و ثنای الهی عادت دهد.

امام جمعه ارومیه یکی از مشکلات اساسی کشور را حسد دانست و گفت:حسد شیطان را که 6 هزار سال عبادت کرده بود را زمین‌گیر کرد، پس حسد انسان را بدبخت و بیچاره می‌کند و باید بدانیم که باید اعمال ما با فکر باشد و نمازمان با خلوص و فکر باشد که ثوابش نزد خداوند بیشتر است./936/202/ب2

ارسال نظرات