۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۴۸۱۳۱۰
مدیر گروه عرفان اسلامی دانشگاه اهل بیت:

تربیت صحیح فرزندان سبب رشد و تعالی کشور می شود

مدیر گروه عرفان اسلامی دانشگاه اهل بیت(ع) گفت: سلامت و رشد جامعه بستگی تام به خانواده دارد و اگر ما دخترانمان را در سایه تربیت صحیح به مادران خوب تبدیل کنیم در راستای سلامت و رشد و تعالی کشور قدم برمی داریم.
منصوری لاریجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، اسماعیل منصوری لاریجانی، مدیر گروه عرفان اسلامی دانشگاه اهل بیت(ع) امشب در بازدید از مدرسه دخترانه تسنیم آمل، اظهار داشت: بنیان جامعه بر خانواده استوار است که ضرورت دارد به آن توجه ویژه و شایسته ای شود.

 این استاد دانشگاه افزود: مادر نقش پایه ای در خانواده به عهده دارد که می تواند اثربخشی و جایگاه ویژه ای را ایفا کند که مرتبه ارزشمند داشته و نیاز می رود به آن نگاه خاصی صورت گیرد.

منصوری لاریجانی ادامه داد: سلامت و رشد جامعه به خانواده بستگی تام دارد و اگر ما دخترانمان را در سایه تربیت صحیح به مادران خوب تبدیل کنیم در راستای سلامت و رشد و تعالی  کشور قدم برمی داریم.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: تربیت صحیح فرزندان برکات و دستاوردهای ارزشمند و گرانقدری دارد که ضروری است به آن توجه ویژه و ارزنده ای صورت گیرد.

مدیر گروه عرفان اسلامی دانشگاه اهل بیت(ع) ادامه داد: غفلت در این زمینه و عدم سرمایه گذاری مادی و معنوی خسارات جبران ناپذیری در پی دارد که نیاز است به فرزندان توجه نیکویی داشته باشیم.

منصوری لاریجانی خاطرنشان کرد: تربیت صحیح، تربیت اخلاقی و عرفانی است که از متن قرآن و اهل بیت(ع) و آموزه های حکما و بزرگان ما حاصل می شود که می توانیم از آن بهره گیری شایسته ای داشته باشیم.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: زن به لحاظ هستی شناختی از مرد به خدای متعال نزدیکتر است که تقرب به خداوند متعال براساس اسماءالله بوده و نشانگر جایگاه زنان است.

مدیر گروه عرفان اسلامی دانشگاه اهل بیت(ع) ادامه داد: زن در پنج اسم الهی مظهریت دارد که مرد فاقد آن است و شامل اسم جمال، رحمان، مصور، رئوف و لطیف می شود که هر کدام مربی مظاهر خویش هستند.

وی تصریح کرد: تربیت صحیح فرزندان کار و اقدامی شریف و خداپسندانه است که نوعی جهاد فی سبیل الله محسوب می شود و برکات بسیار ارزشمندی در آن قرار دارد.

منصوری لاریجانی ادامه داد: مدیران این مدرسه در تربیت دختران اقدام می کنند که امیدواریم در تمام فعالیت ها و برنامه های پیش روی خود موفق و سربلند باشند و بتوانند در راستای انجام اهداف مورد نظر قدم بردارند./1314/202/ب2

ارسال نظرات