۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۴۸۱۸۰۳

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

سخنرانی فرمانده سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی در اجتماع مردم، بیانیه اقشار مختلف بسیج و شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان در پی سخنان هنجارشکنانه استاندار از جمله اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، سرهنگ علی قاسمی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ظهر امروز در اجتماع مردمی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: رسالت و مأموریت های سپاه و بسیج بر همگان روشن است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برخواسته از اسلام ناب و برای مبارزه با ظلم و ستم ایجاد شده است، گفت: ما حامی انقلاب و پاسدار اسلام هستیم و اگر به اسلام جسارتی وارد شود سپاه و بسیج پیشگام از مردم در صحنه ها حضور دارند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: اسلام تکلیفی بر دوش همگان است و اگر غفلت صورت بگیرد و امربه معروف و نهی از منکر انجام نشود اشرار بر جامعه مسلط می شوند و امروز نیز در هر جا که کوتاه آمده ایم زورگویان و مفسدین بر ما تسلط پیدا کرده اند.

سرهنگ قاسمی تصریح کرد: رقص زن و مرد در اسلام ممنوع است و کسی نیز تاکنون فتوا نداده که که رقص زن و مرد اشکالی ندارد.

وی ادامه داد: ایران 60 هزار شهید در قبل و عین انقلاب داده و بیش از 17 هزار شهید ترور در بحث امربه معروف و نهی از منکر و در بحث مبارزه با زورگویان و استکبار دارد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: اینکه در جمع هنرمندان و به عنوان هیأت اندیشه ورزی مطرح می شود که رقص زن و مرد از نظر اسلام اشکالی ندارد اشتباه است، در 70 سال گذشته چنین رقص هایی در روستاهای دورافتاده ای بوده که اشکال نداشته اما امروز ما انقلاب نکردیم که در جمع هنرمندان این موضوع را مطرح کنیم.

سرهنگ قاسمی اظهار کرد: برای توسعه انحراف و شای هیأت اندیشه ورزی تشکیل داده شده اما برای توسعه اقتصادی و فکری کاری صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: استاندار خراسان جنوبی در جلسه رسمی شورای اداری و با حضور وزیر کشور قول دادند مسؤولان غیربومی را نمی‌ آوریم به استان و دیگر تکرار نمی شود اما دو هفته بعد استاندار تعدادی از فرمانداران را برکنار کرد چون که آن ها مأمور از اداراتی مانند آموزش و پرورش هستند و باید فرمانداران وزارتی باشند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در دفتر استاندار چند نفر غیربومی و چند نفر از دانشگاه هاٰ، فرهنگ و ارشاد و بهزیستی گرد هم جمع شده اند و اتاق فکر تشکیل داده اند که چگونه باید کنسرت در استان برگزار کنیم و شالوده فکر آن ها این است که چطوری کنسرت و آن هم در سالن شهیدین قاسمی که به نام شهید است برگزار شود.

سرهنگ قاسمی افزود: سالن شهیدن قاسمی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است نه مکانی برای برگزاری کنسرت، دغدغه استاندار و مشاوران وی نباید برگزاری کنسرت باشد.

وی با بیان اینکه اسلام با شادی مخالف نیست و در کشور نیز جشنواره های مختلف شادی برگزار می شود که اشکالی ندارد اما باید در حد مجاز باشد، گفت: در روز تاسوعای حسینی در حرم امامزادگان طبس هنجارشکنی شد و اردوی مختلطی بین زن و مرد برگزار و کشف حجاب شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: عکس های گرفته شده از این اردوی مختلط در جلسه ای داده شد اما هنوز نتوانسته ایم مصوبه ای را در این مورد از جلسه شورای امربه معروف و نهی از منکر استان بگیریم.

سرهنگ قاسمی با بیان اینکه این اردوها در شهادت امام رضا(ع) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در استان تکرار شد، تصریح کرد: هیچ سازمانی به اندازه سپاه و بسیج اردو برگزار نمی کند و تاکنون نیز اردوی مختلطی در مجموعه بسیج و سپاه وجود نداشته است.

وی عنوان کرد: سپاه با همکاری میراث فرهنگی استان دستورالعمل کویرنوردی نوشتند و کمیسیون ها نیز بحث های مختلفی کردند اما هنوز این موضوع تصویب نشده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث اقتصادمقاومتی کارخانجات بسیاری در استان نیمه تطیل هستند، گفت: مسؤولان بگویند تاکنون چه مشکلی از کارخانجات برطرف شده است؟

سرهنگ قاسمی با بیان اینکه خراسان جنوبی در بحث برگزاری یادواره ها و کنگره های شهدا و تدفین شهدا در کشور الگو است، ادامه داد: ابتدا قرار بود 3 شهید گمنام وارد استان شود اما با پیگیری هایی که انجام شد و با درخواست مردم 6 شهید به استان آورده می شود و در روز شهادت حضرت زهرا(س) تدفین می شوند.

وی اظهار کرد: استاندار در ابتدا گفتند ما آمده ایم تا کاری انجام دهیم اما در این 7 ماه حضور استاندار در استان فعالیتی از وی ندیده ایم و حرکت استاندار حرکتی انتخاباتی است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: دشمن از تمام اقشار کشور استفاده می کند برای اینکه اختلاف به وجود بیاورد، برخی می خواهند نشان دهند در این استان بین شیعه و سنی اختلاف است اما در واقع اینطور نیست.

سرهنگ قاسمی بیان کرد: استاندار در استانی که 95 درصد آن شیعه هستند مشاوران خود را از اهل سنت قرار می دهد که جایگاهی ندارد و استاندار بعد که بیاید این افراد را برکنار می کند و باید جواب این ها را بدهیم، چرا باید کسی که صلاحیت ندارد مشاور کنید تا بعد مجبور باشیم جواب بدهیم.

وی افزود: در روز گذشته 22 امام جمعه استان سخنانی در مورد گفته های استاندار بیان کردند اما متأسفانه صداوسیما تمام این سخنان را سانسور کردند و پخش نشد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: امروز برخی خواسته های داعش را در جامعه ترویج می کنند و اسلام با مشکلات بسیاری روبرو شده است.

سرهنگ قاسمی فتنه اصلی را داعشی ها دانست و گفت: ما حمیات خود را از ناجا و نیروی انتظامی نشان می دهیم و اگر این بر خلاف مراجع عمل کنند قطعا بر اساس قانون برخورد می شود.

 وی تصریح کرد: نباید اجازه بدهیم برخی فرهنگ هایی که در استان دیگر رواج بوده به این استان انتقال دهند، خراسان جنوبی با دیگر استان ها متفاوت است، در استان این سخنان موضوعیت ندارد و باید این افراد به همان استان های دیگر بروند و این فرهنگ ها را ترویج دهند.

بیانیه اقشار مختلف بسیج و شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان

در پی سخنان هنجارشکنانه استاندار خراسان جنوبی که گفته بود «رقص زن و مرد به اسلام ضربه نمی زند» بسیج طلاب و روحانیون، بسیج اصناف، بسیج اساتید و شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان خراسان جنوبی بیانیه ای صادر کردند.

بیانیه اقشار مختلف بسیج و شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان به این شرح است:

بسمه تعالی

بی‌تردید رمز بقای انقلاب اسلامی همان رمز پیروزی است؛ و رمز پیروزی را ملت می‌داند و نسل‌های آینده در تاریخ خواهند خواند که دو رکن اصلی آن: انگیزه الهی و مقصد عالی حکومت اسلامی؛ و اجتماع ملت در سراسر کشور با وحدت کلمه برای همان انگیزه و مقصد بند الف وصیت نامه الهی سیاسی امام خمینی(ره) 38 سال می گذرد از طلوع فجر انقلاب اسلامی که امید مستضعفان عالم شد برای رهایی جهان و مظلومان از چنگال استکبار به سر کردگی شیطان بزرگ آمریکا، انقلابی که در اندیشه امام باید جهانی می شد و به تمام جهان صادر می گشت تا شاهد پیروزی حق بر باطل باشیم.

انقلابی که به واسطه آن معنویت در کنار عقلانیت با پیروی از دستورات الهی، اسلام عزیز را دوباره احیا کرد و ايرانی در اختيار اسلام برقرار گشت و نه اسلامی در اختيار ايران و به حق با پیروی از مکتب عاشورا حماسه ای بزرگ خلق شد.

حماسه ای بزرگ که با پیروی از فرامین الهی بنا بر امر امام زمان(عج) در فرمانبرداری از فقیه جامع الشرایط به وقوع پیوست و موجب حیرت جهانِ به خواب رفته شد، انقلابی که در زیر علم ولایت فقیه پرچم دین را بالا آورد و نشان داد که دین اسلام بهترین راه برای رهایی انسان از مادیات فانی به سمت تعالی روحی است.

انقلاب به برکت خون شهیدان روز به روز با سرعت پيش می رود و دشمنان آن که انقلاب را مانع رسیدن به خواسته های شومشان می دیدند دست به هر جنايتی زدند تا از نفوذ این نعمت الهی بر قلوب و افكار ملت ها جلوگیری کنند اما نمی دانستند و غافل بودند که " و اللهُ خیر الماکرین" است و هر چه بنوازند بدتر از آن نصیبشان می‏شود.

در طول این 38 سال چه بیگانگان و چه عوامل دست نشانده و سر سپرده آنها در کشور، سعی بر تحریف اندیشه امام خمینی و آرمان های انقلاب اسلامی داشتند و گاهی اوقات خسارات غیر قابل انکاری به نظام اسلامی وارد ساختند؛ از کوی دانشگاه 78 تا فتنه 88 و ... که در تمامی این فتنه ها این مردم ولايت مدار و بصير  بودند که به میدان آمدند و بار دیگر مردم سالاری واقعی را به جهانیان به اثبات رساندند.

بدون شک حرکت رو به جلو این نظام مقدس الهی بدون بهره گیری از معارف اسلام که در زمان غیبت امام زمان(عج) استخراج آن بر عهده فقها است، امکان پذیر نخواهد بود. نظام اسلامی ارکانی دارد که این ارکان باید در کنار هم باشند و مکمل هم تا بتوانند در تنگناهای حساس و مهم نظام؛ عزت و شرف نظام اسلامی حفظ كنند.

اما وای بر آن زمانی که سیاست زدگی بر مسئولین جامعه حکم فرما گردد، وای بر آن زمانی که از دین، برداشتی شخصی و به دور از بصیرت و علم شود، وای بر آن زمانی که در حکومت مردم سالاری دینی که بر دو پایه دین و مردم استوار است؛ اين دو اصل توسط کسانی که قرار است به این نظام کمک کنند به حاشیه رانده شود و مقصد سیاسی اشخاص بر منافع مردم و کشور سایه افکند؛ آن زمان، زمان فتنه ها و نفوذ هاست که باید مردم بیدار باشند و همان طور که امام بزرگوارن در بند «م» وصیت نامه الهی سیاسی خود نوشته‏اند، اگر مسئولین در برابر انحراف کاری نکردند خود مردم وارد عرصه شوند و بساط انحراف را برپیچند.

امروز دل های همه مومنان و متدینان خراسان جنوبی از حرف‏های هنجار شکنانه و به دور از تفکر و تخصص جناب آقای استاندار به درد آمده است. به راستین جای سوال اینجاست که چه طور مسئولی اجازه پیدا می کند در کشوری که جای جای آن لاله هايی پر پر شدند تا احکام اسلامی و قوانین الهی در آن جاری باشد؛ حرف‏های خلاف دین و اسلام بزند؟؟ چه طور می‏شود که عالی ترین مقام اجرایی استان سایر نهادها و سازمان‏ها را به خاطر انجام وظیفه‏ی خود مورد ایراد قرار دهد؟؟ چطور می‏شود مسئولی که باید به فکر حل مشکلات مردم که دغدغه مقام معطم رهبری است، باشد به فکر سیاسی کاری و اِعمال اغراض شخصی خود می باشد؟؟ آيا همه مشكلات كشور و به طبع استان محروم ما نظير بيكاری جوانان، محروميت روستائيان حتی از آب شرب، جاده های مرگ، راه آهن، تعطيلی كارخانه ها و... حل شده است كه دغدغه مهم جناب آقای استاندار شادی مردم آن هم از طريق خلاف شرع بيـّن اسلام است؟ آيا به جای اظهار نظرهای خلاف دين مبين اسلام بهتر نيست به انجام وظايف ذاتی خودتان بپردازيد؟

بی شک این نمونه ای از جریان نفوذ است که لیبرال‏ها  برای سرکوب این نهضت بزرگ آن را سرمشق کرده اند و متاسفانه عده ای آگاه یا نا آگاه این سرمشق را سر لوحه خود قرار داده اند.

جناب آقای سيد علی اكبر پرویزی دیگر صبر امت حزب الله به پایان رسیده است و وقت آن است که پاسخگو باشید و بدانید که ما در برابر تحریف اسلام کوتاه نخواهیم آمد، ما در برابر کسی که بخواهد خواست خود و جناح خود را به خواستِ دين، مردم و نظام ترجیح بدهد با قدرت و قوت می‏ایستیم.

والسلام عليكم و رحمه ا... و بركات

صحبت های اخیر مسئول استانی بسیار تعجب آور بود

مولوی سید مومن موسوی، امام جمعه و مدیر حوزه علمیه اهل تسنن روستای آبگرم درمیان در واکنش به سخنان قابل تامل استاندار خراسان جنوبی گفت: در حد شریعت دین اسلام به پوشش و سنگین بودن زن تاکید فراوان شده است.

وی افزود: صحبت های اخیر این مسئول بسیار تعجب آور بود و این صحبت ها موجب بی برکتی و فساد در کشور می شود و ایشان از خدا بترسند.

وی بیان داشت: در حد شریعت دین اسلام به پوشش و سنگین بودن زن تاکید فراوان شده است و دشمن به دنبال بی عفتی و بی حجابی زنان است.

امام جمعه و مدیر حوزه علمیه اهل تسنن روستای آبگرم درمیان با بیان اینکه از همان ابتدای انقلاب افرادی بوده اند که شعار هایشان بوی تفرقه داده است، گفت: غرب سعی می کند در زنان و مردان مسلمان بی عفتی و بی حجابی را رواج دهد.

وی عنوان داشت: زنی اسیر است که حجاب نداشته است و چادر زن بهترین زینت زن را دارد و به معنای آزادی زن است.

مولوی موسوی ادامه داد: علما و رسانه ها کمک کنند تا اینگونه صحبت ها رواج پیدا نکند.

وی در پایان گفت: مردم بیدارند و هوشیار هستند و دنبال حرف رهبری حرکت می کنند./880/203/ب1

 

ارسال نظرات