۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۴۸۲۲۷۸

چند خبرکوتاه از خوزستان

برپایی نمایشگاه بیت الاحزان در خرمشهر، اعلام برنامه های قرآنی و فرهنگی مدرسه مکتب الزهرا(س)، برگزاری آیین بزرگداشت شهید رشیدپور، برگزاری همایش بصیرتی در دزفول و برگزاری سومین اجتماع شهدای مدافع حرم و طریق الحسین در اهواز چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
خبر کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا(س) نمایشگاه بیت‌الاحزان در خرمشهر برپا می‌ شود. 

این نمایشگاه ساعت ۱۶:۳۰ امروز در چهارراه مسجد جامع خرمشهر و با مشارکت اداره تبلیغات اسلامی و هیأت ساقی عطاشی کربلای شهرستان خرمشهر افتتاح خواهد شد.

در این نمایشگاه بخشی از مسجدالنبی(ص)، قبرستان بقیع، محل عبادت حضرت فاطمه(س) و خانه آن حضرت فضاسازی شده است.

این نمایشگاه سال گذشته نیز به این مناسبت برپا و یک میلیون و دویست هزار نفر از آن بازدید داشتند.

اعلام برنامه های قرآنی و فرهنگی مدرسه مکتب الزهرا(س)

صفورا حسین‌ زاده، معاون فرهنگی مدرسه علمیه مکتب الزهرا(س) اهواز درباره برنامه‌های فرهنگی این مدرسه گفت: هم اکنون کارگاه‌ های آموزشی رشته‌ های حفظ موضوعی و تربیتی قرآن کریم، روخوانی و روانخوانی، مهدویت، شبهه‌ شناسی و فضای مجازی برای طلبه های خواهر برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه مکتب الزهرا(س) اهواز ابراز داشت: خدیجه عموری و کمیله نعامی تدریس دوره‌های قرآنی را روزهای سه ‌شنبه (حفظ) و چهارشنبه‌ (روخوانی) بر عهده دارند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه برگزاری کارگاه مهدویت گفت: تاکنون یک جلسه این کارگاه با تدریس زینب چنانی و محوریت کتاب نگین آفرینش برگزار شده است.

حسین زاده در ادامه افزود: دوره شبهه شناسی با تدریس لیلا حسین پور و با هدف آشنایی طلاب با شبهات و روش پاسخگویی به آنها برگزار و مباحث منطقی، بررسی انواع مغالطه، چرایی طرح شبهات به طلاب آموزش داده می ‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این دوره‌ها برای طلاب داوطلبانه است، ابراز داشت: دوره فضای مجازی درباره سواد رسانه ‌ای و آشنایی با نرم ‌افزارها به زودی در مدرسه الزهرا(س) برگزار خواهد شد.

برگزاری آیین بزرگداشت شهید رشیدپور

آیین بزرگداشت شهید مصطفی رشیدپور از شهدای مدافع حرم خوزستان و جانباز عملیات آزادسازی نبل و الزهرا در اهواز برگزار می‌شود.

این آیین روز فردا و با حضور اقشار مختلف مردم، جمعی از خانواده‌های شهدای گلگون کفن، رزمندگان دوران دفاع مقدس و جوانان و نوجوانان اهوازی در فاز دوم پادادشهر، ایستگاه ششم، بلوار وصال، خیابان 45 انجام خواهد شد.

برگزاری همایش بصیرتی در دزفول

احمد طهماسبی، مدیر کانون فرهنگی، هنری ثارالله مسجد جامع میانرود دزفول از برگزاری همایش بصیرتی در این کانون خبر داد.

طهماسبی با بیان اینکه همایش مذکور به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) برگزار خواهد شد، افزود: دکتر محمد عبدالله دارنده دکترای ادیان ابراهیمی از قاره آفریقا به عنوان سخنران این همایش حضور خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه سخنران مزبور درباره با چگونگی گرویدن به تشیع سخن خواهد گفت، خواهد کرد، این همایش ساعت 19:30 چهارشنبه 4 اسفندماه برگزار خواهد شد.

مدیر کانون فرهنگی، هنری ثارالله مسجد جامع ادامه داد: این همایش در زینبیه مسجد جامع میانرود دزفول برگزار و عموم مردم می‌توانند در این همایش شرکت کنند.

طهماسبی عنوان کرد: این همایش با همکاری حوزه مقاومت بسیج مقداد و پایگاه مقاومت بسیج طالقانی و کانون فرهنگی، هنری ثارالله مسجد جامع میانرود دزفول برگزار خواهد شد.

برگزاری سومین اجتماع شهدای مدافع حرم و طریق الحسین در اهواز

سومین اجتماع بزرگ مدافعان حرم و شهدای طریق‌الحسین(ع) در اهواز برگزار خواهد شد.

در این اجتماع یاد و خاطره شهدای مدافع حرم اهل بیت(ع) شهیدان رضا عادلی و نادر حمید گرامی داشته خواهد شد.

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی مطلق سخنران و سید مجید بنی ‌فاطمه و حسین سیب‌ سرخی مداحان این اجتماع بزرگ هستند که با همکاری هیأت عاشقان اهل‌بیت(ع) اهواز و بنیاد شهید اهواز برگزار خواهد شد.

سومین اجتماع بزرگ مدافعان حرم و شهدای طریق‌الحسین(ع) در اهواز ساعت ۱۹ چهارشنبه ۱۸ اسفندماه در سالن ورزشی شهید فهمیده منطقه کیانپارس اهواز تشکیل می شود./9456/303/ب1

ارسال نظرات