۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۴۸۲۵۵۷
با حضور آیت الله صافی؛

دهمین سوگواره حدیث غربت در کوچه های بنی هاشم آغاز به کار کرد

سوگواره حدیث غربت در کوچه های بنی هاشم برای دهمین سال متوالی با حضور حضرت آیت الله صافی افتتاح شد.
سبک زندگی حضرت زهرا

به گزارش خبرگزاری رسا، سوگواره حدیث غربت در کوچه های بنی هاشم عصر امروز و برای دهمین سال متوالی با حضور حضرت  آیت الله صافی، افتتاح شد.
در این مراسم معنوی حضرت آیت الله صافی ضمن تشکر از دست اندرکاران ساخت و برنامه ریزی این مجموعه  بزرگ فرهنگی احیای عزای حضرت زهرا(س) را از توفیقات خاص الهی دانست و گفت: برای من افتخار است که مثل هر سال توفیق حضور در این مجموعه را دارم و امیدوارم خداوند اسم ما و شما را در زمره  علاقمندان و خدمتگزاران واقعی اهل بیت(ع) ثبت کند.
وی حضور مردم در این مجموعه را باعث رشد معنوی و عقیدتی آنان دانست و تاکید کرد: حضور در این مجموعه معنوی قطعا برای زندگی جوانان و خانواده ها آثار زیادی دارد که باید از این فرصت کمال بهره و استفاده را برد تا سیره و حقایق در باب شهادت حضرت زهرا(س) برای خانواده ها بیان شود.
پیش  از بیانات این مرجع تقلید سید محمد جدا مدیر سوگواره طی گزارشی از نحوه ی آماده سازی مجموعه  گفت: امسال در فضایی قریب به 3 هزار متر بنا زیر بار طراحی کوچه های بنی هاشم رفته و در کنار این مجموعه قسمت های پاسخ به شبهات ، و عرضه محصولات فرهنگی با تخفیف ویژه نیز به مجموعه رونق داده است.
وی همچنین از تعامل و همکاری در ساخت مجموعه های مشابه کوچه های بنی هاشم در 13 شهر کشور خبر داد.
در پایان مراسم نیز مرجع عالی قدر به همراه حاضران با نوای گرم حاج علی اصغر انصاریان  به عزاداری پرداختند.

گفتنی است، سوگواره «حديث غربت» در امروز تا 12 اسفندماه، سالروز شهادت حضرت صديقه طاهره(س)، از ساعت 17 الی 23 پذيراي علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت است.
ساخت مجموعه تاريخي و مذهبي مدينه شامل سقيفه بني ساعده، باغ فدك، منازل انصار و مهاجرين، مسجدالنبي(ص)، كوچه‌هاي بني هاشم، منزل حضرت زهرا(س) ، بيت‌الاحزان و نماد قبرستان بقيع، مباهله و میلاد حضرت،  پاسخگويي به مسائل اعتقادي و شرعي، نمایشگاه کتب فاطمی با 50 درصد تخفیف برای عموم و 70 درصد تخفیف ویژه سادات و غرفه کودکان از جمله بخش‌هاي دهمین  سوگواره حديث غربت است./1323/د102/ص

ارسال نظرات