۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۴۸۳۷۱۳
معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد:

دغدغه‌ همیشگی ما بهینه‌سازی اوقات فراغت است

طاهریان با بیان اینکه 45 دستگاه مذهبی، فرهنگی، هنری و آموزشی برای نقش‌آفرینی به عنوان متولی در زمینه اوقات فراغت مساجد شناسایی شده‌اند گفت: بهینه‌سازی اوقات فراغت از دغدغه‌های همیشگی این ستاد بوده است.
طاهریان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان،‌ مرتضی طاهریان در گردهمایی دستگاه‌های متولی و پشتیبان اوقات فراغت مساجد کشور، که امروز 8 اسفند در محل ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد، گفت: مساجد از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی، همواره در زمینه‌های عبادی، فرهنگی و آموزشی محور توجه افراد جامعه بودند و مقوله اوقات فراغت نیز یکی از مهم‌ترین مصادیق این موارد بود.

وی افزود: مساجد در جامعه ما همیش محوریت داشته‌اند اما  امروزه آن‌ها رقبایی در کنار خود دارد که ما ضمن احترام گذاشتن به آن‌ها باید مراقب نقش محوری مساجد باشیم.

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، خاطرنشان کرد: بهینه‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در طول سال از دغدغه‌های همیشگی این ستاد بوده است ضمن اینکه ما اوقات فراغت را محدود به فصل تابستان نمی‌دانیم بلکه ساعات پیش و پس از نماز و سایر اوقات روز نیز می‌توانند مصداق اوقات فراغت باشند.

طاهریان با بیان اینکه 45 دستگاه مذهبی، فرهنگی، هنری و آموزشی برای نقش‌آفرینی به عنوان متولی یا پشتیبان در زمینه اوقات فراغت مساجد شناسایی شده‌اند، ادامه داد: فاصله گرفتن از مساجد و فرهنگ مسجدی دلیل اصلی افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است بنابراین باید برای احیای کارکردهای آموزشی و فرهنگی مساجد و تقویت جایگاه آن‌ها در جامعه تلاش‌هایمان افزایش یابد.

وی ادامه داد: اگر بتوان نیازها و مطالبات فرهنگی، هنری و آموزشی نوجوانان و جوانان را در محلات برطرف کرد؛ آنگاه احتمال حضور آنان در مکان‌های آسیب‌زا و دور شدن از نظارت خانواد‌ه‌ها و نهادهای محلی کاهش می‌یابد و محور بودن مساجد به این موضوع کمک‌های بسیار مهمی می‌کند.

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، خاطرنشان کرد: در صورت هم‌افزایی چند درصد از ظرفیت‌های 45 دستگاه متولی و پشتیبان در زمینه اوقات فراغت، می‌توان اقدامات خوبی برای قشرها و گروه‌های مختلف مردم به وجود آورد.

طاهریان افزود: با وجود پیشگامی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در زمینه اوقات فراغت، این ستاد کار خود را محدود به کانون‌ها نمی‌داند بلکه هدف‌گذاری‌ آن مساجد است./1325//102/خ

ارسال نظرات