۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۴۸۴۰۹۷
معاون حوزه علمیه مازندران:

نفوذناپذیری شاخصه مهم جامعه فاطمی است

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن هیچ گاه نخواهند توانست در جامعه فاطمی نفوذ کند، گفت: ولایتمداری، انقلابی گری و بصیرت از جمله مهم ترین شاخصه های جامعه فاطمی است.
فاطمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید ابوالحسن میرعمادی، معاون حوزه علمیه مازندران دوشنبه شب در مراسمی که مناسبت ایام فاطمیه در ساری برگزار شد به جایگاه ارزشمند حضرت فاطمه(س) نزد خداوند متعال و پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و گفت: این جایگاه به حدی بالا است که برای بشریت قابل درک نیست.

وی با بیان این که درک جایگاه حضرت فاطمه(س) نیازمند صحیح نسبت به این بانوی ارزشمند اسلام است، افزود: علیرغم همه اقدامات صورت گرفته هنوز جایگاه دخت نبی مکرم اسلام در جامعه اسلامی ناشناخته مانده است.

معاون حوزه علمیه مازندران از حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان خورشیدی بر تارک اسلام یاد کرد و بیان داشت: به حتم عزت و افتخار امروز جهان بشریت به برکت وجود دخت نبی مکرم اسلام است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) در برابر زیاده خواهی های دشمنان اسلام و پیامبر(ص) عزتمندانه ایستادند و از اسلام ناب و ولایت دفاع کردند، تصریح کرد: به حتم می توان آن بانوی ارزشمند را شهیده راه ولایت نامید.

وی با بیان این که در میان زنان جهان هستی کسی مقامی بالاتر از مقام حضرت فاطمه زهرا(س) را دارا نیست، ادامه داد: این شخصیت بزرگ جهان اسلام الگوی برتر زنان جهان است.

استاد حوزه علمیه مازندران، بهره گیری از مسیر اهل بیت(ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) را عاملی برای رستگاری جامعه دانست و خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) مدافع حقیقی ولایت بودند و در این مسیر نیز به شهادت رسیدند.

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که آن بانوی اسلام حتی لحظه ای در دفاع از ولایت درنگ نکردند، تصریح کرد:  جامعه امروز باید در ولایتمداری و بصیرت حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی خود قرار دهد.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که امروز جامعه بشری باید حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی و اسوه ای ارزشمند برای خود قرار دهد، خاطرنشان کرد: این بانوی نمونه اسلام وارث علم و صفات پیامبر گرامی اسلام هستند.

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز وظیفه داریم جایگاه و شاخصه های مهم حضرت فاطمه زهرا(س) را بیشتر به جامعه معرفی کنیم، تصریح کرد: رشد و تعالی جامعه اسلامی در گرو بهره گیری صحیح از سیره اهل بیت(ع) است، چون سیره ائمه اطهار(ع) همچون چراغی مسیر حرکت را به ما نشان می دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نقش آفرینی حضرت فاطمه زهرا(س) تنها در مسائل سیاسی و اجتماعی نبود بلکه این بانوی ارزشمند اسلامی الگوی همسرداری و تربیت فرزندان بودند، خاطرنشان کرد: امروز نیز مادران جامعه اسلامی باید در تربیت فرزندان متعهد و دیندار از سیره عملی آن حضرت بهره گیرند.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که جامعه امروز نیازمند تربیت و پرورش افرادی دین مدار، متهعد و انقلابی است، تصریح کرد: به همین منظور باید الگوهای دینی در تربیت فرزندان مورد توجه قرار گیرد.

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضرت فاطمه زهرا(س) همسر و مادری ایده آل برای جامعه اسلامی هستند، بیان داشت: در شرایطی که دشمنان از هر فرصتی برای تضعیف دین و انقلاب استفاده می کنند، الگوهای معنوی و دینی می توانند ظرفیت بسیار مناسبی برای تقویت ارزش های دینی در جامعه باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که همه بخش های جامعه اسلامی باید فاطمی باشد، خاطرنشان کرد: جامعه فاطمی به حتم ضمن رسیدن به تعالی و رستگاری هر روز شاهد رشد و پیشرفت خواهد بود.

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن هیچ گاه نخواهند توانست در جامعه فاطمی نفوذ کند، بیان داشت: ولایتمداری، انقلابی گری و بصیرت از جمله مهم ترین شاخصه های جامعه فاطمی است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که فرهنگ فاطمی در برابر دشمن با عزت و اقتدار از آرمان ها و ارزش های دینی دفاع خواهد کرد، تصریح کرد: استکبار ستیزی و مقابله با دشمنان نیز از دیگر ویژگی ها و شاخصه های جامعه فاطمی است.

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز بانوان جامعه اسلامی باید در همه حوزه ها به ویژه عفاف و حجاب، حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: امروز حجاب به عنوان شاخصه بانوان جامعه اسلامی عامل حفظ کرامت انسانی زنان در جامعه دینی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز زن ایرانی با تأسی گرفتن از حضرت فاطمه(س) الگوی ارزشمندی برای جهانیان است، تصریح کرد: در حالی که جایگاه زن در جوامع غربی بسیار متزلزل شده است، بانوان جامعه اسلامی هر روز جایگاه والاتری در جامعه جهانی پیدا می کنند./1317/202/ب2

ارسال نظرات