۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۴۸۴۳۵۵
تولیت مدرسه علمیه امام حسین بابل:

تربیت اسلامی و انقلابی در مدارس مورد توجه قرار گیرد

حجت الاسلام تقی پور با تاکید بر جهت گیری در امور تربیتی در آموزش و پرورش، گفت: آموزش و پرورش در تراز انقلاب اسلامی باید دانش آموزی انقلابی تربیت کند و این وظیفه در سایه توجه کافی و درست به موضوع تربیت اسلامی محقق می شود.
حسین تقی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل امشب در جمع فرهنگیان بندپی شرقی در شهر گلوگاه، با تاکید بر اینکه پرورش اسلامی در کنار تعلیم و آموزش علم از آرمان های انقلاب اسلامی بود، گفت: تربیت انسان ها از اهداف پیامبران الهی در طول تاریخ بود و در سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز این مساله به خوبی قابل مشهود است.

وی تربیت را از مسائل مهم و حساس بیان کرد و اظهار داشت: ایجاد امور تربیتی در آموزش و پرورش با تدابیر انقلابی شهیدان رجایی و باهنر در راستای تربیت قشری فرهیخته و بر اساس تعالیم اسلامی در بین دانش آموزان کشور بود.

استاد حوزه و دانشگاه با اظهار نگرانی نسبت به کم توجهی نسبت به امور تربیتی در آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: جای تاسف است که امور تربیتی با آن عظمت و جایگاه مهم مورد غفلت دستگاه های مهمی مانند آموزش و پرورش قرار می گیرد و آنچنان که شایسته است به آن توجه نمی شود.

وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن خود را یک مربی کامل برای بشریت معرفی می کند که تجلی آن را می توان در نخستین سوره قرآن کریم به خوبی مشاهده کرد.

حجت الاسلام تقی پور به تفسیر سوره حمد از سوی امام راحل و نگاه تربیتی الهی در این سوره پرداخت و تصریح کرد: اگر مربی بر اساس آرمان ها و تعالیم اسلامی مساله تربیت را بر اساس آموزه های الهی مورد توجه قرار بدهد، هدایتگر انسان ها در مسیر حق الهی و تعالی آن ها خواهد شد.

وی افزود: آموزش و پرورش در تراز انقلاب اسلامی باید دانش آموز تراز انقلاب تربیت کند و این وظیفه در سایه توجه کافی و درست به موضوع تربیت اسلامی محقق می شود.

امام جمعه گتاب با بیان این مطلب که رسالت معلمان در ادامه رسالت پیامبران الهی است، گفت: در سایه توجه به امور پرورشی و تربیتی است که معلمی را می توان شغل انبیای الهی نامید.

وی اظهار داشت: توجه صرف و تنها به مساله تعلیم و امور درسی برای جامعه اسلامی ما خسارت آفرین است و باید به حوزه پرورشی توجه بیشتری شود.

حجت الاسلام تقی پور دو وجه تربیت اسلامی را در نظام جمهوری اسلامی مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: توجه به تعالیم اسلامی و پرورش افرادی انقلابی در نظام جمهوری اسلامی از رسالت مهم آموزش و پرورش است./203/1313/ب1

ارسال نظرات