۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۴۸۴۵۷۸
رییس تبلیغات اسلامی دزفول خبرداد؛

فعالیت دینی بیش از 1700 نفر روز تبلیغ در ایام فاطیمه

رییس تبلیغات اسلامی دزفول از فعالیت دینی بیش از 1700 نفر روز تبلیغ در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) خبرداد و گفت: این مبلغان در ایام فاطمیه به فعالیت های تبلیغی مانند سخنرانی، اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به سؤالات، شبهات اعتقادی و مذهبی و برگزاری گفتمان های دینی می پردازند.
اعزام مبلغان حوزه

حجت الاسلام مرتضی بیگدلی، رییس تبلیغات اسلامی دزفول در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که بهترین تعریف قرآن نسبت به حضرت زهرا(س) تجلی در سوره کوثر دارد، ابراز داشت: کوثر به معنای خیر بسیاری است که خداوند نصیب پیامبراکرم(ص) کرده اند و باتوجه به عدم توقف در زمان همواره جاری است.

وی با بیان این که معناهای بسیاری همچون بهشت، یاران بسیار، حکمت، قرآن برای واژه کوثر وجود دارد، اظهار داشت: وجود شریف حضرت فاطمه زهرا(س) موهبتی الهی و ملاک و برتری نسبت به دیگر ادیان الهی هستند.

این مقام مسؤول با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در ایام فاطمیه، ابراز داشت: مردم دزفول براساس سنوات های گذشته به سوگواری خواهند نشست و دسته جات های عزاداری، تکایا و هیأت های مذهبی ویژه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برنامه هایی را اجرا می کنند.

رییس تبلیغات اسلامی دزفول با اشاره به سخنرانی مبلغان بومی، شخصیت های علمی کشوری دعوت شده در حسینیه ها و تکایای مذهبی با هدف تبیین مناقب حضرت فاطمه زهرا(س) و ولایتمداری ایشان، ادامه داد: در این ایام جلسات خانگی نیز برگزار می شود که بسیار قابل توجه است و مردم شهرستان دزفول ایام فاطمیه را همچون محرم و صفر گرامی می دارند.

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به هماهنگی و برگزاری جلسات با حوزه علمیه، کانون مداحان و هیأت های مذهبی با محوریت شهادت حضرت صدیقه کبری(س) برای ساماندهی هرچه بیشتر مراسم ها، گفت: همچنین به صورت ویژه برنامه های مذهبی، جلسات توجیهی و کارگاه های آموزشی ویژه خواهران مداح و فعال فرهنگی برگزار شد تا بتوانند به نحو بهتر و شایسته تر به ایفای نقش بپردازنند.

وی ادامه داد: به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) 79 مبلغ برادر و 95 مبلغ خواهر به فعالیت های تبلیغی مانند سخنرانی، اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به سوالات، شبهات اعتقادی و مذهبی، برگزاری گفتمان های دینی می پردازند.

این مقام مسؤول در پایان از برگزاری مراسم های مذهبی در مناطق روستایی توسط روحانیان مستقر خبر داد و گفت: این روحانیان علاوه بر سخنرانی به برگزاری جلسات معرفتی و مراسم های سوگواری اهتمام ویژه دارند./9453/302/ب2

ارسال نظرات