۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۴۸۴۵۸۶
حجت الاسلام رسایی تشریح کرد؛

فتنه بزک کردن چهره آمریکا در راه است

حجت الاسلام رسایی فتنه کنونی کشور را فتنه بزک کردن چهره آمریکا دانست و گفت: جریانی در داخل تلاش می کند تا اینگونه القا کند که مشکل جمهوری اسلامی با آمریکا مبنایی نیست و می توان اختلافات را با ‏گفتگو حل کرد.
حمید رسایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حمید رسایی، مدیر مسؤول هفته نامه 9 دی، عصر چهارشنبه 11 اسفند ماه در گردهمایی ائمه جماعات اصفهان به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: مقطع کنونی کشور حساسیت های خاص خود را دارد و انتخابات مهم ریاست جمهوری را در پیش رو داریم، انتخابات شوراها هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: در طول 4 دهه گذشته با فتنه های مختلف روبرو بوده ایم و تقریباً هر 10 سال یکبار فتنه ای از درون کشور و نظام را تهدید کرده است، همیشه در فتنه ها یک سری عناصر داخلی وجود دارند که اسباب ایجاد فتنه را فراهم می کنند و وظیفه غبارآلود کردن فضا را دارند.

مدیر مسؤول هفته نامه 9 دی افزود: عناصر داخلی فتنه وارد یک سری مباحثی می شوند و سعی می کنند تا حق و باطل در اذهان عموم جامعه در هم آمیخته شوند، در شرایط غبارآلود و ممزوج شدن حق و باطل عوام جامعه نمی توانند حق و باطل را از یکدیگر تمییز دهند، حتی بعضاً خواص و افرادی که از آن ها انتظار بصیرت می رود هم در شرایط فتنه دچار تردید می شوند.

فتنه 88 عامل اصلی تصویب شدیدترین قطعنامه تحریمی علیه ایران

حجت الاسلام رسایی بیان داشت: زمانی در کشور جریانی به نام اصلاحات بر روی کار آمد، کم کم این جریان برخی از برنامه های خود را بر مبنای اصلاح برخی اصول قانون اساسی، آرمان های تغییرناپذیر انقلاب و عقاید دینی قرار داد، رهبر معظم انقلاب در آن زمان در خطبه های نماز جمعه فرمودند که دو نوع اصلاحات داریم، یکی اصلاحات اسلامی است که شامل مبارزه با فقر و فساد و  تبعیض می شود و به عاملان اصلاحات اسلامی قول همکاری دادند.

وی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب نوع دیگر اصلاحات را اصلاحات آمریکایی دانست، جریان موسوم به اصلاحات نتوانست مرزبندی خود را با گروه ها و جریانات نفوذی و ضد انقلاب حفظ کند و در نتیجه به اصلاحات آمریکایی نزدیک شد و از آن به بعد واژه اصلاحات به یک واژه منفی در ادبیات سیاسی و در میان افراد متدین و حزب اللهی کشور تبدیل شد.

مدیر مسؤول هفته نامه 9 دی، افزود: مجلس ششم هم که همراه با تحصن و جنجال بود در آخر هم اعضای مهم آن یا به خارج از کشور پناهنده شدند و یا به سرویس های جاسوسی دشمنان رفتند، بقیه افراد این جریان هم که در کشور مانده بودند به عنوان عناصر اصلی در فتنه 78 نقش ایفا کردند.

حجت الاسلام رسایی ‏‏توضیح داد: در حدود 10 سال بعد و در سال 88 فتنه دیگری در داخل ایجاد شد، ضلع پررنگ فتنه 88 هم عناصر داخلی هستند که در کنار عناصر خارجی و رسانه های معاند قرار گرفته اند، برخی توده ها و عوام مردم هم با طرح موضوع از پیش تعیین شده تقلب در انتخابات فریب خوردند، ادعای تقلب هم از سوی افرادی مطرح می شد که تریبون و سابقه مناصب بسیار مهم در جمهوری اسلامی داشتند.

وی گفت: عده ای از خواص هم در کنار اصحاب منحرف و عوام فریب خورده و عوامل خارجی فتنه قرار داشتند و آن افراد خواصی بودند که سکوت کرده بودند و بر خلاف نظر رهبر معظم انقلاب حاضر نبودند تا موضع خود را مشخص کنند و برای روشنگری هیچ اقدامی نمی کردند، در این بستر بود که شورش ها شکل گرفت و زمینه اِعمال فشار بیشتر از سوی بیگانگان و استکبار جهانی بر نظام جمهوری اسلامی فراهم شد، شدیدترین قطعنامه تحریمی علیه ملت ایران یک سال بعد از حوادث فتنه 88 تصویب شد که به نام قطعنامه 1929 است.

عبارت ‏«تحریم های فلج کننده» ‏اولین بار از سوی نمایندگان جنبش سبز در خارج کشور مطرح شد

نماینده سابق مجلس، افزود: مسؤولان وزارت خارجه آمریکا و سایرین ادعا می کنند در روابطی که با رهبران جنبش سبز در ایران داشته اند به این تیجه رسیده اند که تحریم ها به شکل قبلی کارساز نیست و باید تحریم ها جدی تر شود، تعبیر «تحریم های فلج کننده» هم اولین بار از داخل و از سوی رهبران جنبش سبز در دهان آمریکایی ها قرار داده شد.

حجت الاسلام رسایی ‏‏ابراز داشت: محسن مخملباف به عنوان نماینده جنبش سبز تعبیر «تحریم های فلج کننده» را در خارج کشور به کار برد، بعد از آن «نیک آهنگ کوثر» در فایل صوتی موجود می گوید که چگونه فرزند یکی از مقامات وقت جمهوری اسلامی قصد برقراری ارتباط با افراد متنفذ خارجی برای اعمال تحریم های مهم علیه ایران را داشت.

وی توضیح داد: با تدبیر رهبر انقلاب و تحمیل هزینه های سنگین ما توانستیم از فتنه 88 عبور کنیم، امروز فتنه چهارم شکل گرفته که باز هم اضلاع مهم درونی و بیرونی دارد و طبعاً طیفی از توده ها هم تحت تأثیر فضای غبارآلود قرار خواهند گرفت، این فتنه را می توان فتنه بزک کردن چهره آمریکا و استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی دانست.

مدیر مسؤول هفته نامه 9 دی ابراز داشت: جریانی در داخل تلاش می کند تا اینگونه القا کند که مشکل جمهوری اسلامی با آمریکا مبنایی نیست و می توان اختلافات را با گفتگو حل کرد و اختلافات کنونی ایران با آمریکا را حاصل ندانم کاری و عدم توان مناسب برای گفتگو در افرادی که در مناصب سیاست خارجه کشور بوده اند، عنوان می کنند.

جریان بزک آمریکا تنها منحصر به اصلاح طلبان نیست

وی اظهار داشت: توافق هسته ای با همه ضررها و هزینه هایی که داشت باید برای مردم ما این پیام را داشته باشد که مشکل ما با آمریکا تنها مسأله هسته ای نیست، تفکر ارتباط با آمریکا تنها در بدنه اصلاح طلبان نیست، بلکه این تفکر در میان برخی به اصطلاح اصولگرایان هم وجود دارد، بعضی افراد این موضوع را علناً مطرح می کنند و برخی هم در لفافه و در قالب طرح ها و ایده های مختلف سعی می کنند آن را پیش ببرند.

مدیر مسؤول هفته نامه 9 دی ‏ ابراز داشت: تصویب برجام در بیست دقیقه بسیار عجیب است، اگر قرار بود تصمیمی در رابطه با ساده ترین مسائل کشور گرفته شود قطعاً مجلس وقت بیشتری را اختصاص می داد، ما در مسأله هسته ای چندین شهید عزیز و گرانبها داشته ایم و رهبر انقلاب بارها حساسیت خود را نسبت به آن نشان داده اند، اما باز هم می بینیم که مجلس اینگونه سریع تصمیم می گیرد.

حجت الاسلام رسایی تصریح کرد: تصمیم اشتباه مجلس با 9 شرط رهبر انقلاب بعد از تصویب برجام، اثبات می شود، برجام یک مکانیزم ماشه دارد که در صورت شکایت جمهوری اسلامی نتیجه نهایی آن رفتن پرونده ایران به شورای امنیت و اعمال تحریم ها خواهد بود، رهبر انقلاب شرط کردند که اگر دوباره به هر بهانه ای تحریمی اعمال شود باید جمهوری اسلامی به مسیر سابق خود در موضوع هسته ای برگردد و تمامی فعالیت ها را از ابتدا از سر گیرد.

 وی افزود: در همین زمینه کمیته ای تشکیل شد که غیر از آقای جلیلی بقیه افراد آن کسانی هستند که در این سال ها مذاکرات را دنبال ‏می کردند، در طول این سال ها بارها و بارها تحریم ها تشدید شد، اما اقدامی از سوی این کمیته صورت نگرفت و قرار هم ‏نیست که در آینده اتفاق جدیدی بیفتد. ‏

نماینده سابق مجلس ابراز داشت: اما مطابق وعده های الهی این موضوع  فتنه هم آزمونی برای همه مسؤولان جمهوری اسلامی است، ما معتقدیم که نظام جمهوری اسلامی زمینه ساز حکومت جهانی امام زمان(عج) است و همه این فتنه ها را به سلامت پشت سر خواهد گذاشت. /869/ 201/ص

ارسال نظرات