۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۴۸۴۶۶۴
استاد حوزه علمیه قم:

تربیت علوی زمینه ساز حرکت جامعه در مسیر سعادت و تعالی است

استاد حوزه علمیه قم گفت: تربیت علوی زمینه ساز حرکت جامعه در مسیر سعادت و تعالی می شود که این امر مهم و اساسی باید به نحوی شایسته مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام مهدی فرهنگ(انصاری قمی)، از نوادگان آیت الله میرزا محمدحسین نایینی در برنامه ضیافت شبکه قرآن سیما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدمهدی انصاری قمی، استاد حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) که در حسینیه بیت امام جمعه آمل برگزار شد اظهار داشت: سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در تاریخ دیانت و اسلام فراموش نشدنی است.

وی تصریح کرد: در تقویم اسلامی سه تاریخ شهادت حضرت زهرا(س) را داریم که هر کدام از استناد و قوت خودش برخوردار است اما امروز قوی ترین سند برای شهادت این بانوی گرانقدر است.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: شخصیتی که در روایات و کلمات پیامبر گرامی اسلام از حضرت زهرا(س) منعکس بوده یک شخصیت تابناک است و ضرورت دارد بهره گیری شایسته ای از این وجود نورانی داشته باشیم.

این تاریخدان خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام همان طوری که هر حرفی نمی زدند از هرفردی تعریف و تمجید نداشته است و این امر نشانگر مقام والای حضرت زهرا(س) است.

حجت الاسلام انصاری قمی با بیان این که حرف زدن های ما در روابط فردی و اجتماعی بی ضابطه است، گفت: اگر صحبت کردن های ما براساس دین باشد منضبط می شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که قرآن کریم راجع به تعریف و تمجید از دیگران به ما سفارش می کند، بیان داشت: ما از ائمه معصومین(ع) درباره تعریف و تمجید دیگران بیان های بسیاری داریم.

وی با بیان این که وحدت سیاسی غیر از بحث اعتقادی است، افزود: ضرورت دارد تلاش های ارزنده ای صورت دهیم تا فرزندان خود را محب و مبغض اهل بیت معصومین(ع) بار بیاوریم و آنان را در این مسیر تربیت کنیم.

این تاریخدان اظهار داشت: تربیت علوی زمینه ساز حرکت جامعه در مسیر سعادت و تعالی می شود که این امر مهم و اساسی باید به نحوی شایسته مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام انصاری قمی خاطرنشان کرد: تظاهر به اسلام داریم که داعش هم خود را مسلمان می داند و این گروه ها با نام دین اسلام به دنبال تحقق اهداف و برنامه های خود گام برمی دارند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: نیاز امروز ما در این راستا است تا زندگی اهل بیت معصومین(ع) را به خوبی خوانده و تفکر و تامل نسبت به ابعاد زوایای ارزشمند و گرانقدر آنان داشته باشیم.

وی ادامه داد: انسان باید از همه فرصت ها و ظرفیت ها استفاده کند تا درک و معرفت خود را نسبت به خاندان عصمت و طهارت گسترش دهد که این امر ارزنده برکات و دستاوردهای فراوانی برای او دارد.

گفتنی است، ویژه برنامه های شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) در مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان آمل برگزار شد./202/1314/ب1

ارسال نظرات