۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۴۸۵۱۶۶
با حضور معاون وزیر ارشاد؛

مراسم تجلیل از طلاب حافظ قرآن حوزه علمیه مازندران برگزار شد

مراسم تجلیل از طلاب حافظ قرآن حوزه علمیه مازندران با حضور معاون وزیر ارشاد برگزار شد.
قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سیدهادی حسینی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر امروز در همایش تکریم از حافظان قرآن حوزه های علمیه مازندران، طلاب و روحانیان را پیشگام در ترویج معارف دینی و قرآنی در جامعه معرفی کرد و گفت: حوزه های علمیه بهترین ظرفیت و پایگاه برای تربیت حافظان قرآنی است.

وی با بیان این که نباید از این ظرفیت ارزشمند دینی و معنوی غافل بود، افزود: طلاب و روحانیان حوزه های علمیه همواره در دفاع از دین ومعنویت پیشگام بودند.

حسینی با اشاره به این که حوزه های علمیه در طول تاریخ مهد پرورش علما و بزرگان دینی بوده است، تصریح کرد: در این پایگاه ارزشمند دینی و معرفتی شخصیت های بزرگ علمی جهان اسلام پرورش پیدا کردند.

معاون حقوقی، پارلمانی و استان های وزیر ارشاد با بیان این که امروز نیز حوزه های علمیه باید عالم پرور باشند، خاطرنشان کرد: مبانی قرآنی باید در همه سطوح حوزه های علمیه مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با تأکید براین که امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه نیازمند بهره مندی از معارف قرآنی هستند، تصریح کرد: حوزه و روحانیت باید مفاهیم قرآنی را در سطوح مختلف جامعه تبلیغ و تبیین کنند.

حسینی با بیان این که طلاب و روحانیت در عرصه قرآنی همواره پیشقدم و پرچمدار بودند و این یک ارزش بزرگی است، خاطرنشان کرد: باید این پیشگامی همچنان با قدرت و اجرای برنامه های دینی و قرآنی دنبال شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که سفره ای که در آن نان قرآن باشد آیات کلام وحی منتشر می شود به حتم انحرافی در آن دیده نخواهد شد، تصریح کرد: به حتم حرکت در مسیر کلام الهی مانع انحراف و گمراهی خواهد شد.

وی با بیان این که قرآن مجید هدیه ای ارزشمند از سوی خداوند متعال برای بشریت است، خاطرنشان کرد: مفاهیم قرآنی همچون چراغی هدایت بخش برای بشریت است که می تواند بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه بشری را رفع کند.

حسینی با تأکید بر این که با همه به کتاب الهی جامعه از هر پلشتی و بدی دور خواهد ماند و به سوی سعادت و تعالی حقیقی رهنمون خواهد شد، گفت: به حتم بهره گیری از مفاهیم تعالی بخش الهی جامعه را در برابر هر گونه انحراف مصون نگاه خواهد داشت.

وی با بیان این که رمز پیروزی و موفقیت های ملت بزرگ ایران در سه دهه اخیر نیز پیوند با کلام الهی و سیره اهل بیت(ع) بوده است، تصریح کرد: امروز نیز راه حفظ عزت و اقتدار نظام اسلامی تمسک به کلام قرآنی است.

حسینی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محل مناقشه های سیاسی نیست، خاطرنشان کرد: این مکان فرهنگی محل تضارب اندیشه و آراء است.

احد جاودانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این مراسم با اشاره به این که همه توان مجموعه ارشاد تقویت برنامه های قرآنی است، گفت: به حتم این مجموعه فرهنگی از اجرای برنامه های قرآنی در سطح استان حمایت خواهد کرد.

وی با بیان این که مراسم تکریم از اساتید حوزه های علمیه مازندران بیست و یکم اسفند در محمود آباد برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مجموعه ارشاد مازندران همکاری مستمری با حوزه علمیه استان دارد و به دنبال تقویت این همکاری است.

جاودانی با بیان این که قرآن از نیازهای مهم جامعه گذشته و همچنین امروز است، تصریح کرد: در شرایطی که هجمه های دشمنان علیه انقلاب و نظام دینی هر روز بیشتر می شود مفاهیم قرآنی می تواند سد محکمی در برابر این هجمه ها باشد.

مدیر کل ارشاد مازندران با بیان این که کلام الهی فصل مشترک همه مسلمانان است، خاطرنشان کرد: قرآن محور وحدت میان امت اسلامی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

جاودانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همکاری مشترک میان اداره کل ارشاد مازندران و مجموعه مدیریت حوزه علمیه استان، تصریح کرد: تلاش دو مجموعه بر تقویت برنامه های مشترک قرآنی و فرهنگی در طول سال است./1317/202/ب2

ارسال نظرات