۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۴۸۵۶۲۶

چند خبر کوتاه از خوزستان

برگزاری دومین کنگره شهدای دانشجوی خوزستان، برگزاری مسابقات قرآن و عترت با هدف گرامیداشت شهدای اربعین حله و بازدید 5 هزار گردشگر خارجی از مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر از مهم ترین عناوین اخبار کوتاه خوزستان است.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، بهمن شهریاری فرمانده بسیج دانشجویی استان خوزستان گفت: دومین کنگره شهدای دانشجوی استان خوزستان شامگاه فردا ۱۷ اسفندماه برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این مراسم در ساعت ۱۹:۳۰ در جوار یادمان شهدای گمنام دانشگاه شهیدچمران اهواز با سخنرانی حجت‌السلام سید محسن شفیعی رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان همراه است.

شهریاری ابراز داشت: برای دومین سال کنگره شهدای دانشجوی خوزستان با حضور دانشجویان، خانواده شهدا و مسؤولان استانی در دانشگاه شهیدچمران اهواز برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقات قرآن و عترت با هدف گرامیداشت شهدای اربعین حله

غلامرضا جهانی‌مقدم، مدیر دارالقرآن شهرک نفت اهواز، از برگزاری نخستین جشنواره مسابقات قرآن و عترت گرامیداشت شهدای اربعین حله در این دارالقرآن خبر داد.

وی با بیان این که جشنواره مسابقات قرآن و عترت ویژه همسران و فرزندان کارکنان مناطق نفت‌خیز جنوب در اهواز تدوین شده است، افزود: ۳۴ شرکت کننده در تالار امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز با یکدیگر رقابت می‌کنند؛ این شرکت کنندگان در سه گروه سنی ۳ تا ۱۳، ۱۳ تا ۱۸ و بالای ۱۸ سال تقسیم بندی شده اند.

جهانی مقدم بیان داشت: نخستین جشنواره مسابقات قرآن و عترت گرامیداشت شهدای اربعین حله با هدف شناسایی استعدادهای قرآنی همسران و فرزندان کارکنان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در اهواز ۱۸ و ۱۹ اسفندماه برگزار خواهد شد.

مدیر دارالقرآن شهرک نفت اهواز گفت: مهدی دغاغله، ناصر دغاغله و قاسم بستانی در بخش آقایان و سیده مریم موسوی، نرگس سالمی و کمیله نعامی در بخش بانوان به عنوان داور با دبیرخانه اجرایی این مسابقات همکاری می‌کنند.

بازدید 5 هزار گردشگر خارجی از مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر

سرهنگ ثامر چنعانی، رییس مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر ابراز داشت: گردشگران خارجی بیشتر از کشورهای حوزه آمریکای لاتین، آفریقا، آلمان، مالزی، اندونزی، عراق، یمن، چین، ژاپن و کشورهای حاشیه خلیج فارس از مرکز فرهنگی دفاع مقدس دیدن کردند و این گردشگران معمولا به صورت کاروانی، گروهی، خانوادگی، جشنواره ای یا انفرادی در موزه جنگ و مرکز فرهنگی حضور یافتند.

وی شمار گردشگران خارجی سال گذشته بازدید کننده از این مرکز فرهنگی را شش هزار گردشگر عنوان کرد و افزود: پیش بینی می شود تا نوروز سال 96 شمار گردشگران خارجی افزایش یابد.

سرهنگ چنعانی در ادامه ابراز داشت: گردشگران خارجی ضمن دیدار از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در خوزستان نظیر یادمان های دهلاویه، هویزه، والفجر 8 اروندکنار، مسجد جامع خرمشهر و یادمان شهدای شلمچه و موزه جنگ دیدن کردند.

رییس مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر گفت: روزانه حدود دو تا سه هزار نفر از اعضای کاروان های راهیان نور از مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر دیدن می کنند.

چنعانی ادامه داد: حرکت کاروان های دانش آموزی مقطع دبیرستان به سمت یادمان های عملیات دفاع مقدس جنوب خوزستان از 12 مهرماه سال جاری آغاز شده و اوج اعزام کاروان های دانش آموزی و دانشجویی برادران بهمن و اسفند افزایش می یابد.

شیوه آموزش در نظام آموزشی باید متحول شود

مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست معاونان آموزشی منطقه 10 کشور که در اهواز برگزار شد، گفت: شیوه آموزشی اکنون ما همان شیوه‌ 50 سال گذشته است. با توجه به انتظاراتی که داریم کلاس‌های درسی پویا نیست و باید شیوه‌های نوینی را برای آموزش استفاده کنیم.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: شیوه آموزش در نظام آموزشی باید متحول شود و ضروری است که کلاس درس را به کلاس پویا و تعاملی تبدیل کنیم و امیداوارم مسؤولان آموزشی به طور جدی در دهه سرآمد آموزشی ورود پیدا کنند.

شریعتی نیاسر بیان داشت: چالش‌های زیادی در آموزش عالی کشور وجود دارد اما با وجود چالش‌ها افق روشنی را در آینده برای آموزش عالی می‌بینم اما باید همه با هم همفکری کنیم و به پتانسیل‌های منطقه‌ای توجه شود./303/9453/ب1

ارسال نظرات