۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۴۸۶۲۸۱
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان:

خون شهدای شیعه و سنی سبب افتخار نظام جمهوری اسلامی است

پالاش گفت: از ۲۰۰۹ شهید استان سیستان و بلوچستان نزدیک به ۶۰۰ نفر از اهل سنت هستند که آمیختن خون این شهدا باهم سبب افتخار استان و کشور و نظام است.
حمید پالاش، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حمید پالاش، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد، گفت: ۲۲ اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید و روز ملی شهید است.

وی با بیان اینکه طرح سپاس از شهدایی که در اسفند ماه شهید شده اند برگزار می‌شود، افزود: ۱۰۳ نفر از شهدای استان در ماه اسفند شهید شده اند.

پالاش ادامه داد: همایش تجلیل از پیشکسوتان جهاد و ایثار دفاع مقدس در زابل با مشارکت حفظ آثار و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: شش خانواده از شهدای استان سیستان و بلوچستان در کنگره ملی شهدای جهان اسلام در مشهد به مناسبت هفته شهید حضور خواهند داشت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان از تجلیل همسر شهید مهدی توکلی در تهران خبر داد و افزود: این تجلیل با حضور رییس جمهور انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شناخت مردم از روز شهید به ۳۵ درصد رسیده است خاطرنشان کرد: تلاش خود را در راستای بالابردن این شناخت تا ۵۰ درصد به کار برده ایم.

پالاش ادامه داد: از ۲۰۰۹ شهید استان سیستان و بلوچستان نزدیک به ۶۰۰ نفر از شهدا اهل سنت هستند آمیختن خون این شهدا باهم سبب افتخار استان و کشور شده‌اند.

وی تصریح کرد: از این تعداد شهید ۱۵۰۰ شهید مربوط به دفاع مقدس، ۵۰۰ شهید ترور و ۹ شهید مدافع حرم که دو نفر از آنها اهل سنت هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان در پایان از تجلیل علی‌اکبر شجاعی فر به عنوان نفر سوم در همایش جبهه مجازی کشور خبر داد./203/831/ب1

ارسال نظرات