۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۴۸۶۹۴۶
در آستانه میلاد باسعادت حضرت زهرا؛

کتابخانه و مرکز فرهنگی حضرت فاطمه زهرا در قم افتتاح شد

کتابخانه و مرکز فرهنگی حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) با زیربنای بیش از دو هزار و ۵۰۰ متر مربع در منطقه شاه ابراهیم قم به بهره برداری رسید.
افتتاح کتابخانه و مرکز فرهنگی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، آیین افتتاحیه کتابخانه و مرکز فرهنگی حضرت فاطمه زهرا(س) عصر امروز با حضور آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و امام جمعه قم، احمد امیرآبادی دبیرهیات رئیسه و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین اسکندری مشاور رییس سازمان تبلیغات اسلامی و مدیرکل و حجت الاسلام والمسلمین جباری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم و دیگر شخصیت های حوزوی، علمی و فرهنگی در منطقه شاه‌ابراهیم قم افتتاح شد.

 پروژه کتابخانه و مرکز فرهنگی حضرت فاطمه زهرا(س) از جمله پروژه هایی است که از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری(مدظله) در سال 89 به شهر قم تأمین شده است.

 گلنگ ساخت کتابخانه و مرکز فرهنگی حضرت فاطمه زهرا(س) در سال 1391 به زمین زده شد و به عنوان بزرگترین کتابخانه و مرکز آموزشی فرهنگی در منطقه شاه ابراهیم قم است که در آستانه میلاد باسعادت حضرت زهرا(س) به بهره برداری رسیده است.

امام جمعه قم در این مراسم با بیان اینکه به برکت نظام جمهوری اسلامی، توجه به مسائل فرهنگی افزایش‌یافته است، گفت: اگر به نظام و انقلاب اعتقاد داریم، باید با برنامه عمل کنیم.‌

آیت الله سید‌محمد سعیدی ‌با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) اهتمام به ترویج چنین کتابی را الزامی دانسته‌اند،اظهار داشت: به برکت نظام جمهوری اسلامی، توجه به مسائل فرهنگی افزایش‌یافته است، به‌گونه‌ای که مردم و مناطق نیازمند به مسائل فرهنگی، به‌صورت ویژه از آن استقبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم از حرکت فرهنگی نبی مکرم اسلام(ص) به تعابیر گوناگون یادکرده است، افزود: آوردن نام قرآن در برنامه‌های مختلف قرآنی، نشانگر اهمیت و جایگاه آن است.

امام جمعه قم فرمایشات رهبر معظم انقلاب را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: آنچه در کلام ایشان به عنوان مناطق محروم یاد می‌شود، درواقع مناطقی است که درون آن ارزشمندترین انسان‌ها حضور داشته و از محرومیتی ناخواسته برخوردار هستند.

وی خاطر نشان کرد: ایشان مردم نیروگاه را با دو عنوان متدین و انقلابی خوانده، که نشان از اشراف ایشان از این مردم دارد، همچنین ایشان دستور داده‌اند تا محرومیت‌های موجود در این منطقه برطرف شود.

آیت الله سعیدی ادبیات رهبر معظم انقلاب را ارزشمند دانست و اظهار داشت: نگاه داشتن مردم، به مخصوص مردم متدین، انقلابی و محروم در صحنه و با این ادبیات از ارزش بالایی برخوردار است که رهبر معظم انقلاب در این زمینه تبحر دارند.

وی در پایان ضمن تقدیر از دست اندرکاران احداث این کتابخانه، گفت: اگر به نظام و انقلاب اعتقاد داریم، باید با برنامه عمل کنیم./872/د102/ی

 

ارسال نظرات