۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۴۸۷۱۶۸

چند خبر کوتاه از خوزستان

انعکاس اخبار راهیان در رادیو بهاران، برگزاری دوره نقد فرق ضاله در الهایی، کسب دو رتبه برتر خوزستان در مسابقات قرآن قوه قضائیه خوزستان، اعزام قرآن آموزان مؤسسه قرآنی امام جعفرصادق(ع) دزفول به اردوی جهادی و توزیع 600 بسته حمایتی در قالب طرح ملی فرشتگان رحمت بین نیازمندان اهوازی چند خبر کوتاه از اهواز هستند.
اخبار کوتاه

مسلم رحیمی، مدیرکل صدا و سیمای مركز خوزستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به راه اندازی رادیو بهاران ابراز داشت: برنامه های پخشی این رادیو در سطح خوزستان به ویژه اهواز، خرمشهر، آبادان و یادمان های دفاع مقدس قابل دریافت هستند.

 مدیرکل صدا و سیمای مركز خوزستان با بیان اینکه برنامه های رادیو بهاران از سوی حوزه معاونت صدا و سیمای مرکز تولید و پخش می شود، اظهار داشت: این رادیو به منظور اطلاع‌ رسانی اخبار راهیان نور، پوشش رویدادهای این اجتماع و انعکاس نظریات مردم راه اندازی شده است.

این مقام مسؤول گفت: رادیو بهاران همچون رادیو اربعین در مدت حضور کاروان های راهیان نور به فعالیت و انعکاس رویدادها می پردازد.

رحیمی خاطرنشان کرد: این رادیو همزمان با حضور کاروان های راهیان نور فعالیت خود را آغاز و تا 20 فرودین ادامه خواهد یافت و 24 ساعته اخبار مربوط با حضور کاروان ها را به همه اقصی نقاط کشور انعکاس می دهد.

همچنین مدیرکل صدا و سیمای مرکز آبادان با بیان اینکه رادیو بهاران بر روی موج FM ردیف 95/1 مگاهرتز در شهرهای آبادان و خرمشهر قابل دریافت است، عنوان کرد: پرداختن به مباحثی همچون فرهنگ جبهه، زندگی نامه شهدا، سینما و ادبیات دفاع مقدس، تهیه گزارش از مناطق یادمان های دفاع مقدس، پخش سرودها و موسیقی های ویژه دوران دفاع مقدس، شرح افتخار آفرینی ها و شجاعت های رزمندگان اسلام در عملیات ها، گفت وگو با خانواده شهدا و جانبازان از محورهای موضوعی رادیو بهاران است.

برگزاری دوره نقد فرق ضاله در الهایی

سیدرحمان‌ طاهرالهایی، مدیر دارالقرآن امام حسن مجتبی(ع) الهایی از برگزاری دوره شبهات وهابیت و یمانی‌گری در این دارالقرآن خبر داد.

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود مبلغ در روستاهای مسیر الهایی اقدام به برگزاری این دوره کرده‌ایم، افزود: در این دوره دانش‌آموزان نخبه اخلاقی و درسی انتخاب شده و شرکت می‌کنند.

طاهرالهایی با اشاره به اینکه این دوره ویژه دانش‌آموزان است، افزود: دانش‌آموزان پسر پایه‌های دهم به بالا می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

مدیر دارالقرآن امام حسن مجتبی(ع) الهایی با بیان اینکه مربیان این دوره از طلاب مدرسه علمیه امام علی(ع) منطقه کیان اهواز هستند، افزود: بیش از ۴۵ دانش‌آموز در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه جهت جذب دانش‌آموزان به این دوره، برنامه‌های فوق برنامه ورزشی و اردویی نیز تدوین شده است، افزود: این دوره به صورت دو روز در هفته در روزهای پنج‌شنبه و جمعه برگزار می‌شود.

طاهرالهایی هدف از برگزاری این دوره را تربیت مبلغان دینی جهت فعالیت‌های مذهبی و دینی در ۱۵ روستای این منطقه عنوان کرد.

کسب دو رتبه برتر خوزستان در مسابقات قرآن قوه قضائیه خوزستان

سید حسن موسوی، مسؤول فرهنگی زندان‌های استان خوزستان با اشاره به برگزار شدن چهارمین دوره مسابقات قرآن همسران و فرزندان و کارکنان قوه قضاییه، افزود: نمایندگان استان خوزستان موفق به کسب دو رتبه برتر در این مسابقات شدند.

وی با بیان اینکه کاروان اعزامی استان خوزستان از ۴ نفر تشکیل شده بود،‌ افزود: هادی چنانی، رحیم شریفی، محمد سیلاوی و نوال حزباوی از اعضای این کاروان بودند.

موسوی با اشاره به اینکه این مسابقات در رشته های حفظ(۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و کل)، ترتیل، مفاهیم، قرائت تحقیق برگزار شده است، افزود: تبریز میزبان این دوره از مسابقات بود. این مسابقات ۱۸ اسفندماه برگزار شد.

مسؤول فرهنگی زندان‌های استان خوزستان عنوان کرد: رحیم شریفی و محمد سیلاوی در رشته‌های ترتیل و حفظ ۱۰ جزء قرآن رتبه اول را کسب کردند و نوال حزباوی در رشته حفظ کل قرآن کریم نیز رتبه چهارم را کسب کردند.

 600 بسته حمایتی در قالب طرح ملی فرشتگان رحمت بین نیازمندان اهوازی توزیع شد.

رئیس جمعیت هلال احمر اهواز گفت: در آستانه فرا رسیدن سال نو 600 بسته حمایتی دو میلیون ریالی در قالب طرح ملی فرشتگان رحمت بین خانواده های نیازمند مناطق حاشیه ای و روستایی اهواز توزیع شد.

سید فتح‌اله هاشم‌نژاد اظهار داشت: ‌هلال‌احمر با هدف محرومیت زدایی‌، کاهش آلام بشری‌، توانمند‌سازی و  دستگیری از نیازمندان در آستانه عید نوروز و با بهره گیری از توان خیرین، داوطلبان‌‌، مجموعه‌های صنعتی و اصناف طرح ملی فرشتگان رحمت را  اجرا کرد.

وی با اشاره به مشارکت 150 نفر از داوطلبان و خیرین جمعیت در جمع‌آوری بسته های حمایتی تصریح کرد: در این طرح تعداد 600 بسته حمایتی شامل البسه کودکان و بزرگسالان، برنج‌، حبوبات‌، روغن، سویا، رب گوجه‌فرنگی‌، چای‌، کنسرو مرغ‌، قند و شکر به ارزش یک میلیارد و دویست میلیون ریال جمع‌آوری‌، بسته‌بندی و در مناطق حاشیه‌ای و روستایی شهرستان توزیع شد‌.

اعزام قرآن آموزان مؤسسه قرآنی امام جعفرصادق(ع) دزفول به اردوی جهادی

محمد موحدنیا، مدیر مؤسسه قرآنی امام جعفرصادق(ع) شهرستان دزفول از برگزاری اردوی جهادی خبر داد.

وی با بیان اینکه ۱۰ نفر از قرآن‌آموزان این مؤسسه قرآنی در قالب یک کاروان جهادی به روستاهای محروم اطراف دزفول اعزام خواهند شد، افزود: این اردوی جهادی در ایام تعطیلات عید نوروز برگزار خواهد شد.

موحدنیا با اشاره به اینکه این کاروان ۸ فروردین‌ماه سال آینده به این اردو اعزام خواهد شد، افزود: به مدت سه روز به انجام کارهای جهادی در این روستاها مشغول خواهند شد.

مدیر مؤسسه قرآنی امام جعفرصادق(ع) شهرستان دزفول گفت: این کاروان در روستاهای محروم به انجام کارهای تبلیغی، فرهنگی و تعمیرات ساختمانی مشغول خواهند شد.

وی عنوان کرد: این اردو به عنوان اولین اردوی سال جاری است که برگزار می‌شود و در سال‌های گذشته نیز برگزار شده است./303/9456/ب1

ارسال نظرات