۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۴۸۹۷۶۴

پيکر 2 شهيد مدافع حرم در كاشان تشييع شد

تشييع پيکر دو تن از شهداي مدافع حرم حضرت زينب(س) از سوی اقشار مختلف مردم كاشان، مسؤولان و خانواده هاي معظم شهدا در كاشان برگزار شد.
تشييع دو شهيد مدافع حرم كاشان تشييع  پيكر دو شهيد مدافع حرم كاشان تشييع  پيكر دو شهيد مدافع حرم كاشان تشييع  پيكر دو شهيد مدافع حرم كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، پيکرهاي دو شهيد مدافع حرم حضرت زينب(س) صبح امروز از محل ناحيه مقاومت بسيج كاشان تا ميدان كمال الملك اين شهرستان بر روي دستان مردم قدرشناس كاشان تشييع و سپس با انتقال به گلزار شهدا به خاك سپرده شدند.

پيکر مطهر اين شهدا پس از اقامه نماز از سوي آيت الله عبدالنبي نمازي نماينده ولي فقيه در كاشان، براي خاکسپاري به گلزار شهداي كاشان منتقل شد.

شهيدان مدافع حرم محمد رضايي و محمد آسف جمالي از رزمندگان تيپ فاطميون بودند كه در مبارزه با تروريست هاي داعشي در سوريه به شهادت رسيدند.  

شب گذشته نيز مراسم وداع و سوگواري اين دو شهيد والامقام با حضور مردم منطقه راوند كاشان در مسجد شفاخانه حضرت ابوالفضل(ع) راوند شهرستان كاشان برگزار شد.

حجت الاسلام حسن انتصاريان رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران كاشان در اين مراسم با اشاره به اينكه ما هرآنچه كه امروز داريم از برکات خون شهدا و برکات و کرامات وجود خانواده های شهدا است، گفت: شهادت در تيپ فاطميون نشان از فاطمی بودن و ايثار و فداکاری اين عزيزان در ديار غربت دارد.

وي همچنين با بيان اينكه اگر ايثار و فداکاری و جانفشانی شهدای حرم نبود امروز تروريست های داعشی تا مرکز کشور آمده بودند، افزود: آرامش و امنيت امروز کشور را مديون خون پاک شهدا هستيم.

لازم به ذكر است شهرستان كاشان يكهزار و 704 شهيد و سردار شهيد در دوران دفاع مقدس تقديم اسلام و نظام و انقلاب اسلامي‌ كرده است و تا كنون پيكر مطهر 32 شهيد مدافع حرم در شهرستان كاشان تشييع و در گلزار شهداي كاشان به خاك سپرده شده است.

شايان ذكراست، شهرستان كاشان داراي 3 هزار و 500 جانباز سرافراز است كه از اين تعداد جانباز70 نفر جانباز 74 درصد، 23 جانباز قطع نخاعي و ويلچري هستند و شهرستان كاشان در استان اصفهان تنها شهري است كه يك خانواده 4 شهيده بارفروش و 8 خانواده 3 شهيده و 108 خانواده 2 شهيده دارد./203/1307/ب1

ارسال نظرات