۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۴۹۰۲۰۴
(همیشه صدر)

خواهر و برادری از خاندان صدر که امروز به شهادت رسیدند

۱۹ فروردین، سالروز شهادت آیت الله سیدمحمد باقر صدر، اندیشمند بزرگ جهان اسلام و خواهرش آمنه (بنت الهدی) به دست رژیم بعث عراق است.
شهید صدر

به گزارش خبرگزاری رسا، 19 فروردین، سالروز شهادت آیت الله سیدمحمد باقر صدر، اندیشمند بزرگ جهان اسلام و خواهرش آمنه (بنت الهدی) به دست رژیم بعث عراق است.

آیت الله سیدمحمد باقر صدر، فقیه و مرجع تقلید شیعیان، پسر عموی امام موسی صدر و یکی از اندیشمندان شاخص خاندان صدر و جهان اسلام است. او در جوانی به درجه اجتهاد و فقاهت رسید و نظریه‌های جدیدی را در منطق و فلسفه و اقتصاد بنیان گذاری کرد. دو کتاب مشهور وی «اقتصادنا» و «فلسفتنا» است که در بعضی از مدارس علمیه به خصوص در مدارس کشورهای عربی و بعضی از دانشگاه‌ها تدریس می‌شود. او و خواهرش در نوشته ها و فعالیت هایشان به دنبال تحول و تغییر در معرفت دینی و نوآوری بودند.

آمنه (بنت الهدی) صدر نیز که تحصیلات خود را در زمینهٔ فقه، علم حدیث، اخلاق، تفسیر و سیره نزد برادرش آموخته بود، برای احیاء فرهنگ غنی اسلامی به تربیت دختران و زنان مسلمان مشغول شد و مدیریت مدارسی به نام الزهرا را در شهرهای بغداد و کاظمین بر عهده گرفت و با برگزاری جلسات فکری و مذهبی مختلف به تهیه مقالات و ایراد سخنرانی در زمینه‌های گوناگون اسلامی پرداخت.

به مناسبت روز شهادت این دو مجاهد بزرگ، مطالبی در سایت موسسه امام موسی صدر منتشر شده است که علاقه مندان می توانند جهت مطالعه مراجعه کنند. /924/د102/ج

پژوهشگاه تخصصی شهید صدر

ارسال نظرات