۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۴۹۰۵۶۱
سردار جلالی:

پدافند غیرعامل در ایام اربعین حسینی مدنظر مسؤولان باشد

رییس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه استان خوزستان در ایام اربعین حسینی در سه مرز زمینی و دریایی پذیرای زائران است، گفت: در این ارتباط نیز موضوع پدافند غیرعامل باید بیش از پیش برای پیشگیری از خطرات و سوانح احتمالی، مدنظر مسؤولان اجرایی استان قرار گیرد.
سردار جلالی

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری، سردار غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در شورای پدافند غیرعامل خوزستان در استانداری گفت: استان در همه شاخص های اقتصاد ملی رتبه اول تا سوم کشوری را دارد؛ بنابراین باید آمادگی خود را برای پیشگیری و تقویت مؤلفه های مهم پدافند غیرعامل ارتقا دهیم. 

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور به بروز پدیده گرد و غبار در بهمن پارسال که منجر به قطع شریان های اقتصادی و اجتماعی اهواز و 13 شهرستان استان خوزستان شد اشاره و افزود: باید آمادگی دستگاه های اجرایی در سه حوزه پدافند زیستی، آلودگی های شیمیایی و گرد و خاک را تقویت کرد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در حادثه گرد و خاک بهمن ماه سال گذشته خوزستان از وضعیت زرد وارد فاز نارنجی شد، اظهار داشت: این حادثه باید به عنوان پایلوت مورد توجه دستگاه‌‌ های مرتبط با پدافند غیرعامل قرار گیرد و این دستگاه ها خود را برای پیشگیری و مقابله با چنین شرایطی که می تواند بخش های مختلف این استان را تحت تاثیر قرار دهد، آماده کنند. 

سردار جلالی با تأکید بر لزوم تقویت ابزارهای کنترلی و نظارتی در خوزستان با هدف کاهش تأثیرات عوامل مخرب ابراز داشت: در نیمه دوم خرداد ماه امسال تمرین آمادگی مجموعه برق در استان با هدف شناسایی نقاط ضعف و قوت برگزار می شود. 

وی ادامه داد: در این تمرین، قطع برق با منشأ سایبری که از اهداف دشمنان برای مختل کردن مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران است، نیز مورد بازبینی قرار می گیرد. 

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: باید سطح آمادگی را به گونه ای ارتقا دهیم تا با مسایل جدید و حاد درگیر نشویم که لازمه حفظ آمادگی و ارتقای آن نیز در گرو پیوستگی و هماهنگی عوامل زیرساختی استان است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه استان خوزستان در ایام اربعین حسینی در سه مرز زمینی و دریایی پذیرای زائران است، خاطرنشان کرد: در این ارتباط نیز موضوع پدافند غیرعامل باید بیش از پیش برای پیشگیری از خطرات و سوانح احتمالی، مدنظر مسؤولان اجرایی استان قرار گیرد. 

سردار جلالی با اشاره به آمادگی این سازمان برای تهیه طرح جامع در ایام اربعین حسینی در استان یاد آور شد: در این ارتباط اقدام های خوبی در گذشته انجام شد اما با توجه به افزایش جمعیت زائر و احتمال بروز بیماری های خاص و برخی مسایل دیگر باید آمادگی خود را افزایش دهیم./102/9456/ب1

ارسال نظرات