۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۴
کد خبر: ۴۹۰۷۵۰

برگزاری جشن میلاد مولود کعبه در حرم رضوی

مراسم ویژه جشن شب میلاد مولود کعبه، مولی الموحدین، امیر مومنان(ع) همزمان با شب سیزده رجب با حضور هزاران زائر و مجاور در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
گلباران حرم رضوی در شب میلاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم ویژه جشن شب میلاد مولود کعبه، مولی الموحدین، امیرمومنان(ع) همزمان با شب سیزده رجب با حضور هزاران زائر و مجاور در حرم مطهر رضوی برگزار شد.   

بوی مشک و عود در صحن و سرای آستان ملک پاسبان رضوی پیچیده و زمزمه شکر عاشقان ایزد متعال و صدای نجواهای دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) از گوشه و کنار حرم قدسی به گوش می‌رسد.

در ابتدای این مراسم خادمان بارگاه منور رضوی پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور در نقاره خانه حرم رضوی و طنین انداز کردن صدای نقاره های حرم مطهر رضوی شور و حال معنوی غیر قابل وصفی را در صحن های این حرم مطهر به راه انداختند.

در شب میلاد حضرت علی(ع) حرم رضوی آذین بندی شده و خادمان این بارگاه منور با عود و اسپند آماده پذیرایی از خیل عاشقان و زائرانی بودند که از سراسر جهان برای عرض تبریک و شادباش به این حرم نورانی مشرف شدند.

ایراد سخن از سوی حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی با محوریت درس هایی از نهج البلاغه، مدیحه سرایی از سوی سید حسین محمد نیا، شعر خوانی توسط حامد معنوی همراه با اجرای سرود و همخوانی از سوی گره فدک الزهرا(سلا الله علیها) از جمله برنامه های مراسم ویژه شب میلاد امیر مومنان(ع) بود.

شایان ذکر است؛ سه شنبه ساعت 10 صبح در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی مراسم ویژه جشن روز میلاد امام علی(ع) با سخنرانی حجت الاسلام حسینی قمی، مدیحه سرایی آقایان قانع و ملائکه و شعر خوانی آقایان موید، موسوی و معنوی برگزار می شود./203/864/ب1

ارسال نظرات