۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۴۹۰۹۸۷
معاون فرهنگی مدرسه علمیه نجمه خاتون:

ماه رجب پیش زمینه سیر و سلوک در ماه رمضان است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ماه رجب بهترین زمان زمینه سازی قلوب برای درک ماه مبارک رمضان به ویژه شب های لیالی قدر است، گفت: ماه رجب پیش زمینه سیر و سلوک در ماه رمضان است.
سیزده رجب میلاد حضرت امیر المؤمنین علی علیه السلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فاطمه اسبقی معاون فرهنگی مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) شهرری، امروز در مراسمی که به مناسبت میلاد با سعادت امیرمومنان علی(ع) در همین مدرسه برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: رجب ماه امیرمومنان علی(ع) است.

وی افزود: ماه رجب بهترین زمان زمینه سازی قلوب برای درک ماه مبارک رمضان به ویژه شبهای لیالی قدر به شمار می‌رود.

اسبقی پیش زمینه سیر و سلوک ماه رمضان را درک رجب و شعبان دانست و بیان داشت: انسان اگر بخواهد میهمانی خداوند را در ماه مبارک رمضان که مملو از بندگی و راز و نیاز است را حس کند باید از ماه رجب به مراقبه نفس و دوری از گناه توجه داشته باشد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) با اشاره به اینکه در ماه رجب اولیای الهی و ائمه معصومین(ع) توصیه‌ها و سفارشات بسیاری در زمینه تطهیر انسان از گناه بیان کرده‌اند، گفت: ذکر استغفار دیوار گناهان انسان را تخریب می‌کند همچنین قرائت هزار مرتبه سوره توحید بسیار سفارش شده است. سوره توحید شناسنامه خداوند است.

وی افزود: از دیگر اذکار سفارش شده در ماه رمضان قرائت زیارت ناحیه مقدسه و گرفتن روزه است که بسیار ارزشمند محسوب می‌شود.

اسبقی با تاکید بر اینکه ترک گناه افضل اعمال است، تصریح کرد: افضل اعمال در ماه رجب دوری از گناه و ترک محرمات است اگر انسان بخواهد در ترک گناه مداومت داشته باشد می‌تواند با استعانت به حضرت زهرا(س) و توسل به امیرمومنان علی(ع) این مهم را به نتیجه برساند.

این استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: انسان در انجام اعمال نیکو و ترک گناه تنها باید با توکل به خدا و توسل ائمه معصومین(ع) هر کاری را پیش ببرد./202/813/ب1

ارسال نظرات