۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۴۹۱۲۲۶
امام جمعه تبریز:

تحقق اقتصاد مقاومتی با همکاری میان مردم و دولت ممکن است

آیت الله مجتهد شبستری تحقق اقتصاد مقاومتی را در همکاری بین مردم با دولت دانست و گفت: مردم باید از خرید کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می شود خودداری کنند و دولت هم باید از واردات بی رویه کالاهای غیرضروری جلوگیری کند.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه، اظهار داشت: مردم آذربایجان، مردمانی غیور، باهوش و پرکاری هستند و در عرصه اقتصاد مقاومتی از سایر استان ها پیشتازند.

وی با اشاره به تلاش بی وقفه مسؤولان محترم استان در استانداری و سایر نهادهای دولتی، ابراز داشت: در جلساتی که در زمینه اقتصاد مقاومتی برگزار شده و ما توفیق شرکت و صحبت پیدا کرده ایم، استان آذربایجان به عنوان پیشتاز اقتصاد مقاومتی معرفی شده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به نقش مردم تبریز در تحقق این مهم، افزود: این حرکت انقلابی ابتدا با نصب تابلو روی شیشه مغازه ها؛ که ما فقط «کالای ایرانی می فروشیم» از صنف کفش فروشان شروع شد و این تسرّی پیدا کرد به سایر صنف ها، امیدواریم این حرکت به سایر استان‌های کشور نیز تسرّی پیدا کند.

وی تحقق اقتصاد مقاومتی را در همکاری بین مردم با دولت دانست و خاطرنشان کرد: مردم باید از خرید کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می شود خودداری کنند و دولت هم باید به صورت عملی وارد شود و از واردات بی رویه کالاهای غیرضروری جلوگیری نماید و با این عمل، اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری را عملاً ثابت کنند.

امام جمعه تبریز نقش مجلس را در امر تحقق اقتصاد مقاومتی موثر دانست و گفت: مجلس علاوه بر حرمت شرعی باید حرمت قانونی داشته باشد و هم دولت و هم مجلس از واردات بی رویه کالاهای قاچاق جلوگیری کنند که علاوه بر واجب قانونی یک واجب شرعی است و باید عملاً وارد شده و به شعار اکتفا نکنند.

وی با بیان اینکه در این شرایط اقتصادی، مصالح کشور ایجاب می کند تا دولت و مجلس دست در دست هم دهند و با همکاری مردم در تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری تلاش کنند، ابراز داشت: برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی باید موانع قضایی و بانکی از سر راه کارخانجات و تولیدکنندگان برداشته شود.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) ادامه داد: اگر مشکلاتی در روند اداری هست باید برطرف گردد، اگر تولید داخلی رونق پیدا کند اشتغال بیشتر شده و مشکلات و معضل بیکاری هم برطرف می شود./102/854/ب1

ارسال نظرات