۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۴۹۲۴۷۹
پزشکیان:

دولت نباید مردم مصیب‌دیده را از یاد ببرد

نائب رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که کمک به مردم سیل‌زده آذربایجان وظیفه اعتقادی و شرعی مسؤولان است، گفت: دولت نباید مردم مصیبت‌دیده را از یاد ببرد.
مسعود پزشکیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مسعود پزشکیان، نائب رییس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در نشست شورای مدیریت بحران آذربایجان شرقی در تبریز با بیان این‌که بسیاری از مناطق روستایی وضعیت مشابه سیل‌زدگان آذرشهر و عجب‌شیر را دارند، اظهار داشت: همه مسؤولان امر در جریان سیل اخیر می توانستند بهتر از این عمل کنند.

وی با تأکید بر این‌که پیشگیری از حوادث و بلایای طبیعی نیازمند تدوین برنامه ای برای مداخله مناسب قبل از وقوع بحران و حوادث غیرمترقبه است، خاطرنشان کرد: برای مقابله و مواجهه با بحران ها و حوادث غیرمترقبه آموزش باید در اولویت قرار گیرد، ضمن این‌که آمادگی لحظه‌ای نیروهای فعال در ستاد بحران نیز ضرورت دارد.

پزشکیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشاهدات خود از مناطق سیل‌زده و ضروت تسریع در خدمت‌رسانی به مردم مصیبت‌دیده، گفت: سیل اخیر خسارات جانی و مالی بسیاری به مردم زحمت‌کش منطقه وارد کرده، انتظار داریم دولت در بازسازی مناطق و زیرساخت‌های تخریب شده دستور تسریع صادر کند.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که اغلب آسیب دیدگان سیل اخیر را اقشار آسیب پذیر جامعه تشکیل می دهند، گفت: وظیفه همه مسؤولان است که به داد مردم برسند تا آلام و تلخی‌ها کاهش یابد. از رئیس دولت نیز خواهانم به گونه ای رفتار کنند که مردم را از یاد نبرند و تا پایان مسأله و آرامش روستائیان تلاش کنند.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که کمک به مردم سیل‌زده آذربایجان وظیفه اعتقادی و شرعی مسؤولان است، تصریح کرد: دولت نباید مردم مصیبت‌دیده را از یاد ببرد، سیل‌زدگان جزء اقشار کم‌درآمد و محروم جامعه هستند که تمام زندگی خود را از دست داده‌اند و باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

همچنین علیرضا تابش، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در سخنانی به تشریح خسارت‌های وارد شده در جریان سیل اخیر پرداخت و اظهار داشت: سیل در آذربایجان شرقی به سه هزار واحد در چهار شهر و 113 روستای استان خسارت وارد کرده است، تلاش خواهد شد 200 و 300 میلیون ریال برای واحدهای آسیب دیده روستایی و شهری در قالب تسهیلات کم بهره پرداخت شود.

وی با بیان این‌که تسهیلات در قالب وام 5 درصد به صاحبان واحدهای مسکونی آسیب دیده در استان های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل پرداخت می شود، خاطرنشان کرد: برای تعمیر واحدهای مسکونی آسیب دیده در اثر سیل نیز 120 میلیون ریال با نرخ سود 5 درصد پرداخت می شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پایان با بیان این‌که مجموع اعتبارهای مورد نیاز برای مناطق سیل زده 670 میلیارد ریال تسهیلات، 180 میلیارد ریال وام بلاعوض و 700 میلیارد ریال از محل تملک دارایی برای تاسیسات زیربنایی است، گفت:از امروز بازسازی واحدهای آسیب دیده از سوی بنیاد مسکن شروع می شود./935/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات