۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۴۹۴۲۲۷
نماینده ولی فقیه در قزوین:

انتخابات با حضور مردم باید رنگ دینی و الهی به خود بگیرد

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به اهمیت شناخت کاندیدای اصلح در انتخابات، گفت: انتخابات امر مهمی است که با حضور مردم باید رنگ دینی و الهی به خود بگیرد.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی و عبادی این هفته قزوین که در  مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی و نظم در امور با اشاره به فرارسیدن ماه پرخیر و فضیلت شعبان گفت: ماه شعبان ماه پیامبر اکرم(ص) است برای این ماه پرفضیلت اعمالی وارد شده است که با انجام آنها زمینه مناسبی را از نظر روحی برای داخل شدن در ماه مبارک رمضان پیدا خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به اذکار وارده در این ماه پرخیر و برکت افزود: سفارش شده است که در این ماه انسان به ذکر شریف صلوات و لا اله الا الله زیاد مداومت بورزد و زیاد استغفار کند زیرا که طلب مغفرت از خداوند متعال در این ماه هزار برابر ماه‌ دیگر است.

مهمترین اعمال ماه شعبان تصدق و استغفار است

خطیب جمعه قزوین در ادامه صدقه دادن را در این ماه از برترین اعمال دانست و ابراز کرد: از رسول خداوند پرسیدند بهترین اعمال در این ماه چیست فرمودند تصدق و استغفار هر که در ماه شعبان تصدق کند حق تعالی آن را تربیت کند چنان که یکی از شما شتر بچه خود را تربیت می‌کند تا روز قیامت به صاحبش رسد در حالی که به قدر کوه احد باشد.

حجت الاسلام والسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه ماه شعبان فرصت خوبی برای خودسازی و تزکیه نفس است خاطرنشان کرد: این ماه یک فرصتی بی‌نظیر است برای اینکه تا می‌توانیم توشه معنوی جمع کنیم و ذخیره‌ای از اعمال خیر برای خود فراهم کنیم در این ماه تا می‌توانیم باید اعمال خوب و مثبت انجام دهیم و از گناهان و اعمال ناشایست دوری و پرهیز کنیم.

وی در ادامه با اشاره به مناسبت مهم ماه شعبان اظهار کرد: در این ماه ولادت باسعادت امام حسین(ع) که روز پاسدار نام گرفته است هم چنین ولادت پرخیر و برکت حضرت ابوالفضل(ع) هم در این ماه واقع شده که به نام روز جانباز نامیده شده است.

امام جمعه قزوین در ادامه حضرت ابوالفضل(ع) را سمبل وفاداری نسبت به امام زمان خود دانست و تاکید کرد: حضرت ابوالفضل(ع) تابع محض ولی فقیه خود حسین بن علی(ع) بود و در تمام امور گوش به فرمان آن بزرگوار بود دلیری ها و ایثارگری‌های آن بزرگوار در صحنه کربلا که منجر به از دست دادن دستان مبارکش شد به خوبی شاهد و گواه بر متابعت او است.

وی در ادامه با اشاره به مناسبت روز کارگر در هفته پیش رو، ابراز کرد: در روایات کار و کارگر دارای ارزش و منزلت بالایی هستند متاسفانه در عصر حاضر کارگران با وجود تلاش بسیار زیاد زندگی دشواری دارند و از نظر اقتصادی در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند امیدواریم با تلاش دولت و مسؤولان این مشکلات حل شده و شرایط مطلوبی فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به مناسبت روز معلم در این ماه اظهار کرد: معلمی شغل مقدس است که از انبیا برای وارثان باقی مانده است انبیا الهی معلمان فرزانه و فرهیخته بشریت بودند که برای تعلیم و تربیت بشر فرستاده شدند از این رو شایسته است جایگاه معلمان را ارج بگذاریم و روزشان را همواره گرامی بداریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اهمیت شناخت کاندیدای اصلح در انتخابات ابراز کرد: انتخابات امر مهمی است که با حضور مردم باید رنگ دینی و الهی به خود بگیرد مردم باید به کسی رای دهند که دلسوز این نظام و انقلاب بوده و با کمک خود آنها این کشور را عزتمند کند.

وی در پایان گفت:  ما نباید به کسانی که دشمنان از آنها حمایت می‌کنند رای دهیم امید است با تلاش و حضور مردم فردی شایسته و اصلح بر سر کار بیاید و موجب سربلندی کشور عزیزمان باشد./873/۲۰۱/ب2






 

ارسال نظرات