۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۴۹۵۰۲۷
رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی:

بی‌طرفی کامل بازرسان و مجریان انتخابات سبب افزایش مشارکت مردم می‌شود

رييس ستاد انتخابات خراسان شمالي با تأكيد بر رعايت اخلاق انتخاباتي در انتخابات پيش رو، گفت: بی‌طرفی کامل بازرسان و مجریان برگزاری انتخابات، سبب جلب اعتماد و افزایش مشارکت مردم می‌شود.
ایرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، محمدتقي ايراني، رييس ستاد انتخابات خراسان شمالي امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به انتخابات پيش رو، بر رعایت کامل اخلاق انتخاباتی تأکید کرد و اظهار داشت: علاوه بر نامزدهاي انتخاباتي، بازرسان و مجريان برگزاري انتخابات هم بايد اخلاق انتخاباتي را رعايت كنند.

وي با بيان اينكه تاكنون موارد خاص تندروي در استان نداشته‌ایم، افزود: باید نامزدهاي انتخاباتي و طرفداران آنها به جاي تخريب، توهين و سياه نمايي كه مصداق بارز بداخلاقی‌های انتخاباتي است، به ارائه برنامه‌های مقبول و سازنده خود بپردازند.

ايراني اضافه كرد: با توجه به اينكه فضاي مجازي و شبکه‌های اجتماعي پديده اين دوره از انتخابات هستند نامزدهاي انتخاباتي و طرفداران آنها از بداخلاقي و تبليغات زودهنگام در اين فضا خودداري كنند.

وي ادامه داد: تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی و عینی، تخلف و غیرقانونی است و هر زمان که تخلف محرز شود می‌تواند یکی از موارد رد صلاحیت شده و به هیئت‌های نظارت و دستگاه قضایی اعلام می‌شود.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار خراسان شمالی تصريح كرد: هم‌زمان با تشکیل ستاد انتخابات استان، شعبه ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری دایر شده؛ اما خوشبختانه تاكنون پرونده‌ای در مورد تبليغات زودهنگام و تخلفات انتخاباتي در استان تشكيل نشده است.

ایرانی تصريح كرد: نامزدهای انتخاباتي و طرفداران آنها از فرصت تریبون‌ها و فضاي مجازي براي ارائه برنامه‌ها و اهداف انتخاباتي خود، اميد دادن به مردم و ترغيب آنها براي مشاركت حداكثري در انتخابات استفاده كنند تا انتخاباتي سالم و سازنده داشته باشيم.

وي در ادامه با اشاره به اينكه در انتخابات پیش رو در هر 15 شعبه اخذ رأی، یک سربازرس و بر هر صندوق نیز یک بازرس نظارت خواهد داشت، خاطرنشان كرد: در خراسان شمالی هزار و 92 بازرس و 73 سربازرس تعیین شده كه در هر شهرستان یک بازرس ویژه و هیئت بازرس هر شهرستان هم متشکل از سه نفر خواهد بود.

ايراني افزود: تعداد صندوق‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری در استان هزار و 90 مورد است كه نسبت به دوره گذشته كه هزار و 72 مورد بود افزايش پيدا كرده و براي انتخابات شوراها هم هزار و 61 صندوق شهری و روستایی در نظر گرفته شده كه در گذشته هزار و 35 مورد بود.

وي اضافه كرد: تاکنون سه ستاد انتخاباتی متعلق به آقایان روحانی، رئیسی و قالیباف و همچنین ستاد حزب موتلفه اسلامی برای حمایت از آقای میرسلیم در استان تشکیل شده است.

ایرانی با بیان اینکه براي پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا در سراسر استان پنج هزار و 489 نفر داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: انتخابات شورای شهر در سه شهر بجنورد، اسفراین و شیروان به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در خراسان شمالی 287 صندوق الکترونیکی در سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین آرای مردم را در حوزه شورای اسلامی شهر جمع‌آوری می‌کنند كه از اين تعداد 180 شعبه اخذ رأی مربوط به بجنورد، 63 شعبه مربوط به شیروان و 37 شعبه مربوط به اسفراین است.

وي تعداد تعرفه‌های انتخابات ریاست جمهوری را برابر با تعداد تعرفه‌های شوراهای اسلامی در شهر و روستا ذکر و خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه از 747 شوراي روستايي دو هزار و 327 نفر انتخاب می‌شوند تعداد تعرفه‌های چاپ‌شده برای شوراهای روستایی 412 هزار و 200 برگه است و با توجه به اینکه در 22 شهر این استان 118 نفر انتخاب می‌شوند 450 هزار تعرفه آماده کرده‌ایم./۹۳۱۴/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات