۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۴۹۵۱۹۷
مسؤول امور روحانیان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور:

روحانیان مبلغ سفیران بازسازی عتبات عالیات هستند

مسؤول امور روحانیان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با اشاره به ضرورت نقش آفرینی بیشتر روحانیان برای آگاهی­ بخشی در زمینهٔ فعالیت­های این ستاد، گفت: روحانیان مبلغ در واقع سفیران بازسازی عتبات عالیات هستند.
حجت الاسلام علی رحیمی گرکانی - مسؤول امور روحانیان ستاد بازسازی عتبات عالیات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی رحیمی گرکانی، مسؤول امور روحانیان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، امروز در نشست هیأت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان شمالی، با اشاره به نقش ویژه روحانیان و علما در این زمینه، اظهار کرد: روحانیان و مبلغان باید برای آگاهی­بخشی نسبت به خدمات و فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات و اثرات این فعالیت‌ها بیش از پیش وارد میدان شوند.

وی اضافه کرد: کار ستاد بازسازی عتبات عالیات بعد از انتفاضه عراق آغاز شد و این ستاد نخستین کاری که در نجف شروع کرد رفتگری و تنظیف حرم ائمه اطهار(ع) بود.

حجت‌الاسلام رحیمی گرکانی ادامه داد: به همت مردم مؤمن تا الآن اکثر قبور ائمه(ع) و ساختمان‌های مضجع شریف آنها در عراق بازسازی شده و مقداری نوسازی باقی مانده است؛ وگرنه امور عمرانی داخل حرم­های مطهر به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه اگر پشتیبانی همگانی در استان‌های مختلف نباشد کار به سرانجام نمی‌رسد، تصریح کرد: باید روحانیان سفیران بازسازی عتبات عالیات باشند و به مردم آگاهی بدهند و آنها را نسبت به خدمات و فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات آگاه کنند.

حجت‌الاسلام رحیمی گرکانی با اشاره به ضرورت نقش­آفرینی بیشتر روحانیان برای آگاهی­بخشی درزمینهٔ فعالیت­های این ستاد، افزود: روحانیان مبلغ درواقع سفیران بازسازی عتبات عالیات هستند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت مردم برای بازسازی حرم ائمه اطهار(ع) شیعه و سنی هم ندارد؛ زیرا ائمه اطهار(ع) ذریه پیامبر(ص) هستند، افزود: به همین دلیل روحانیان مبلغ باید در تمام مناطق اعم از مناطق شیعه‌نشین و سنی­نشین سفیر بازسازی عتبات عالیات شوند.

حجت‌الاسلام رحیمی کرگانی تصریح کرد: دشمن بمب انداخته و حرم ائمه اطهار(ع) را تخریب کرده است؛ اما به کوری چشم دشمنان اکنون حرم مطهر ائمه(ع) نوسازی و بازسازی شده و مردم زیارت می‌کنند.

وی ادامه داد: دشمنان سامرا را بمباران کردند تا کسی به زیارت نرود؛ اما اکنون حرم ائمه(ع) در این شهر بهتر از قبل ساخته شده و خیل زائران به این شهر روانه می‌شوند.

گفتنی است، در این نشست با قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام محمدی، حجت‌الاسلام علیرضا احمدی به‌عنوان مسؤول جدید امور روحانیان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان شمالی معرفی شد./9314/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات