۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۴۹۵۸۵۲
وزیر اطلاعات مطرح کرد؛

ضرورت ایجاد امنیت توأم با شادابی/ امنیتی که توسط مردم به وجود آید کم هزینه و پایدار است

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی با بیان اینکه امنیتی که از سوی مردم به وجود آید کم هزینه و پایدار است، از مردم خواست که در برقراری و صیانت از امنیت و آرامش کشور با وزارت اطلاعات همکاری کنند.
وزیر اطلاعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران به مناسبت روز سربازان گمنام امام زمان، گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات برای امنیت پایدار تلاش می کنند که مورد اعتراف همگان است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب ابتدای سال فرمودند که در سال 95 مردم امنیت پایدار را تجربه کردند و لقب مجاهدت خاموش را به سربازان گمنام امام زمان دادند، اظهار داشت: امسال سربازان گمنام امام زمان (عج) پرانگیزه تر و مصمم تر مجاهدت خاموش خود را پی می گیرند.

وزیر اطلاعات در ادامه به ارائه گزارشی از دستاوردهای وزارتخانه متبوع خود پرداخت و افزود: وزارت اطلاعات در سال 95 با ضربه به سی تیم تروریستی که قصد عملیات در مناسبت ها و مراکز پرجمعیت داشتند، امان از تروریست ها ربوده و اجازه هیچگونه عملیات تروریستی را به آنها نداده است.

وی با بیان اینکه عظمت و امنیت بی بدیل ایران اسلامی در دنیای پر از ناامنی که شاهد اقدامات ضد امنیتی در کشورهای مختلف دنیا به ویژه در کشورهای همجوار هستیم مثال زدنی است، یادآور شد: تجهیزات، سلاح و مهمات بسیار زیادی از تیم های تروریستی کشف و ضبط شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی همچنین از اقدامات وزارت اطلاعات در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و با هدف برقراری امنیت اقتصادی و پیشگیری از فساد اقتصادی سخن گفت و از مبارزه با فساد اداری، زمین خواری، مفاسد اقتصادی و مقابله با سارقان بانک ها به عنوان بخشی از این فعالیت ها نام برد.

وزیر اطلاعات افزود: پیگیری پرونده های مرتبط با صندوق ذخیره فرهنگیان و بازگشت هزار میلیارد تومان به صندوق، همکاری با دستگاه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ضربه زدن به جاسوسان، همکاری تنگاتنگ با دستگاه دیپلماسی، ارائه اطلاعات و هشدارهای به موقع برای برقراری روابط سالم بین المللی دیگر اقدامات وزارت اطلاعات است.

وی با بیان اینکه وزارت اطلاعات با مصوبه شورای امنیت ملی به مذاکره با طرف آمریکایی برای تقابل زندانیان آمریکایی پرداخت، آزادی تعدادی از زندانیان، خارج شدن یک بانک و تعدادی مؤسسه از تحریم و بازگشت بیش از یک میلیارد دلار به کشور را از دیگر اقدامات وزارت اطلاعات برشمرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی اهتمام وزارت اطلاعات را حفظ انسجام ملی، وحدت قوای سه گانه و هماهنگی جامعه اطلاعاتی، همکاری با ارتش، سپاه، ناجا، قوه قضائیه، وزارت کشور، شورای عالی امنیت کشور و ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد و آن را یک راهبرد اسلامی در کار این وزارتخانه دانست.

وی با بیان اینکه هدف وزارت اطلاعات برقراری آرامش در همه عرصه های اجتماعی و اقتصادی به ویژه در حوزه و دانشگاه است، تصریح کرد: این امنیت بی بدیل حاکم بر کشور اسلامی ما نتیجه ایمان و عمل صالح مردم و حکومت ارزشی جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: وقتی ایمان و عمل صالح بر ارزش ها در کشور حاکم باشد امنیت درون زا در جامعه ایجاد می شود و دستگاه های امنیتی منحصرا فعالیت ها و تحرکات دشمن را رصد و آن را مهار و مدیریت می کنند؛ سربازان گمنام امام زمان (ع) نیز اساس کار خود را بر شرع و قانون قرار داده اند.

وی با بیان اینکه امنیت همراه با شادابی و سرور را پیگیری می کنیم، گفت: امنیتی که از سوی مردم به وجود آید کم هزینه و پایدار است، بنابراین از مردم می خواهیم که در برقراری امنیت شریک باشند و با وزارت اطلاعات همکاری تنگاتنگ کنند تا بتوانیم از امنیت و آرامش کشور صیانت کنیم./920/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات