۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۴۹۵۸۸۶
حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی:

دولت به اقتصاد مقاومتی اعتقاد ندارد

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: این که مشکلات حل نمی شود به این دلیل است که اصلا دولت اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد.
آیت الله حسینی شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان ظهر امروز در جلسه عمومی طلاب و فضلای بیجار که در دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد،اظهار داشت: انسان با ولایت به توحید می رسد و به همین دلیل است که توصیه می شود در رکعت نخست نماز سوره قدر و در رکعت دوم سوره توحید خوانده شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با اشاره به جان باختن معدنچیان در گلستان، ادامه داد: باید تأسف خورد بر انسان هایی که حاضر هستند برای دنیا جان انسان های دیگر را بگیرند؛ این حادثه قابل پیش بینی بود و می شد جلوی آن را گرفت اما با سودجویی و منفعت طلبی چنین فاجعه ای رخ داد.

وی به مشکلات موجود در یبجار اشاره کرد و ابراز داشت: برای حل مشکلات بیجار خود افراد باید همت کنند و یک تلاش همگانی وجود داشته باشد؛ اگر کسی دلش به حال خودش نسوزد، نباید از دیگران انتظار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان بیان داشت: ما باید به بخش های غیر دولتی و سرمایه گذاری های کوچک روی بیاوریم که مشاغل ایجاد کند؛ برنامه هایی باید اجرا شود که طلاب و افراد به شهرستان بیجار برگردند و در آن جا فعالیت کنند.

وی افزود: روحانیت وظایف بزرگی دارند که باید به آن ها توجه کند؛ در قرآن کریم آمده که زمین هیچگاه بدون حجت باقی نمی ماند؛ اگر علما نبودند حق از باطل شناخته نمی شد؛ کردستان بالغ بر هزار نفر طلبه دارد که اگر این طلاب یک تصمیم جدی بگیرند و با هم همگرایی داشته باشند، تمامی مشکلات این استان برطرف می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی تصریح کرد: سه دسته از افراد باید کنار گذاشته شوند؛ یکی از این گروه ها افراط گرایان هستند که بلای جان هر جامعه اند؛ برآیند افراط گری، اسلام هراسی است؛ دسته دیگر، تحریف کنندگان دین و گروه دیگر، جاهلان هستند.

وی خاطرنشان کرد: برخی به جای کار کردن در پاسخ به اعتراض ملت، می گویند مشکلات کشور با شعار درست نمی شود؛ ما باید فهم دینی پیدا کنیم و تا به امروز آنچنان که باید کار نکرده ایم؛ باید روی عقل بشر حساب باز کنیم.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید مطهری دین را با نگاه عقل سلیم تبیین می کرد و برای چنین کاری باید در حوزه علمیه عاقل پرور باشیم تا طلاب بتوانند تشخیص درستی در موارد مختلف داشته باشند.

وی به تحلیل مباحث انتخابات پرداخت و تأکید کرد: امروز بحث اقتصاد از مهمترین موضوعات در انتخابات و اصلی ترین معضل کشور است؛ چرا با وجود تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد و اقتصاد مقاومتی، اقدام و تحولی ایجاد نمی شود؟

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی اظهار داشت:  دولتمردان  تفکر و نظرات دیگری دارند و گفتمان رهبر معظم انقلاب را پیگیری نمی کنند؛ متأسفانه در این نگاه به جای این که به فکر محرومان و مستضعفان باشند، اقداماتی انجام می دهند که ثروتمندان سرمایه بیشتری جذب کنند.

وی افزود: متفکران سکولار و لیبرال بر این عقیده پایبند هستند که دین از سیاست جدا است و دین با مادیات و دنیای آن ها هیچ تداخلی نباید داشته باشد؛ دین اسلام در این عصر ادعای حکومت اسلامی دارد و از همین جهت است که دشمنان تمام تلاششان را می کنند که نظام اسلامی را سکولار کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان ابراز داشت: برخی ادعا می کردند که کرامت انسانی از دین هم بالاتر است در حالی که فحشا و بی بند و باری کرامت حیوانی است نه کرامت انسانی؛ کسانی که این حرف ها را می زنند با نگاه سکولاریستی سخن می گویند؛ همچنین کسانی که می گویند ما مسؤول بهشت بردن افراد نیستیم بدانند که این حرف دینی نیست و در قرآن کریم به این امر اشاره شده است.

وی با تأکید بر این که رییس جمهور نظام اسلامی نباید از بی دینی و بی بند و باری دفاع کند، ادامه داد: انقلاب اسلامی باید به کسی سپرده شود که اعتقاد به این اسلام و انقلاب داشته باشد؛ در تاریخ داریم که برخی یا گول دنیا را خوردند یا برداشتشان از مسائل به شکل غلطی بوده و منافق گونه عمل کرده اند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: فتنه همیشه یک طرف حق دارد و یک طرف باطل و نمی شود بگوییم که حالا یک جریانی بوده و تمام شد و دیگر افراد را ببخشیم.

وی بیان داشت: این که گفته می شود نباید دین به حکومت وابسته باشد سخن درستی است اما این که می گویند حکومت نباید مسجد بسازد، مدرسه علمیه بسازد یا به حوزه کمک کند، غلط است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی گفت: اگر دشمن از شما تعریف می کند باید بترسید نه این که خوشحال شوید و ادعا کنید که عمل درستی انجام داده اید؛ مسؤولان باید فهم دینی از اسلام و جامعیت اسلامی داشته باشد.

وی تصریح کرد: حوزه باید عمیق تر به مسائل انتخابات بپردازد، گاهی اوقات افرادی قصد خدمت دارند اما در جریان هایی می افتند و کارهایی می کنند که به نفع نظام و انقلاب نیست.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: دولت حاضر ترکیبی از دولت های قبل است؛ این دولت اصلا اقتصاد مقاومتی را باور ندارد و به همین دلیل است که مشکلات اقتصادی برطرف نمی شود؛ مسؤولان دولتی ادعا می کنند که مسکن مهر مثل قوطی کبریت است؛ بله برای شما که ویلاهای آنچنانی دارید قوطی کبریت است اما برای کسی که زیر پله زندگی می کند، بهشت است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی افزود: کاری کرده اند که رهبر معظم انقلاب وارد میدان شده و صراحتا می فرمایند، کاندیداها باید به مردم قول بدهند که نگاهشان به داخل باشد.

وی با انتقاد از اقدامات وزیر ارتباطات، ادامه داد: جلوی فضای مجازی را نگرفته ایم و مفاسد و مشکلات بسیاری در این زمینه وجود دارد؛ بحث فساد آن یک طرف، در بحث فرهنگی، دین و عقیده ای باقی نگذاشته اند و به خدا و اهل بیت(ع) توهین می شود؛ بعد هم افتخار می کنند که ما نگذاشتیم فضای مجازی فیلتر شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حتی در بیابان ها و روستاها اینترنت پرسرعت راه اندازی کرده اند؛ این سخنان را بارها به مسؤولان مربوطه گفته ام ولی اقدامی انجام نمی شود؛ به جای صرف هزینه های کلان برای زیر سازی و ایجاد اینترنت پرسرعت در روستاها، چرا برای جوانان شغل ایجاد نمی کنند؟

وی خاطرنشان کرد: در انتخابات همه باید تلاش کنیم که مشارکت بالا برود و این از وظایف طلاب است؛ گفتمان ها تغییر پیدا کرده است و از همین جهت است که رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که حوزه علمیه و خبرگان رهبری باید انقلابی باشند./840/پ۲۰۱/ج۱

ارسال نظرات