۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۴۹۶۳۲۴
اظهارات عجیب رییس ستاد انتخاباتی آقای روحانی:

آقای روحانی در قم با مراجع دیدار نمی‌کند

علیزاده طباطبایی با اشاره به سفر آقای روحانی به شهر قم در روزهای آینده خبر داد و گفت: در این سفر رئیس جمهور با مراجع تقلید دیدار نخواهد داشت.
سید مهدی علیزاده طباطبایی رییس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مهدی علیزاده طباطبایی رییس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در قم در نشست خبری که به مناسبت تشریح عملکرد و برنامه های آقای روحانی در محل خبرگزاری تسنیم برگزار شد با اشاره به اینکه آقای روحانی نسبت به دیگر رقبا از شانس بیشتری برای انتخاب توسط مردم برخوردار است، اظهار داشت: انتخابات ویژگی های خاص خودش را دارد و گاهی اوقات لحظات آخر نتیجه عوض می شود؛ ولی پیش بینی است که قطعا در مرحله نخست آراء لازم را کسب کرده و انتخابات دو مرحله ای نخواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردم کشور مسیر درست دولت تدبیر و امید را ادامه می دهند، خاطرنشان کرد: احتمال این که آقای روحانی در روزهای آینده به شهر مقدس قم بیایند و با مردم انقلابی این شهر مقدس دیدار و گفت‌وگوی صمیمی داشته باشند، وجود دارد؛ ولی روز دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

مناظره های تلویزیونی خوب برگزار نمی شود

علیزاده طباطبایی با ابراز تأسف از اینکه مناظره های تلویزیونی خوب برگزار نمی شود، ابراز داشت: صدا و سیما نمی خواهد و یا نمی تواند و مجری توانایی برای این کار وجود ندارد، چراکه باید برای هریک از سه مناظره مجری های متفاوت و متخصص و مشرف بر مسائل مربوط باشد تا کاندیداها از حدودی که مشخص شده خارج نشوند.

وی افزود: در این دو مناظره آن قدر سه کاندیدای دیگر به دولت حمله کردند که این مسأله خوراک رسانه های بیگانه شده است، بنابراین درست نیست که ما برای از دور به در کردن رقیب هرکاری بکنیم.

رییس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در قم با بیان اینکه کاندیداها در مناظره باید برنامه های خود را ارائه کنند و اگر نقدی دارند به درستی بگویند، گفت: تهمت زدن و حرف های بیجا نمی تواند مشکلی را حل کند و این مسأله جامعه را پراز بدی می کند؛ در مناظره سوم هم اگر همان روال گذشته باشد، اتفاق خاصی نخواهد افتاد و چیزی به دست مردم نمی رسد ولی اگر قرار باشد برنامه های اقتصادی خودشان را ارائه بدهند مردم بهره می برند و توانایی بهتری برای انتخاب فرد اصلح پیدا می کنند.

وی تأثیر مناظره ها در آراء مردم را زیاد ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: عقیده بنده این است که 40 درصد از مردم انتخاب های خودشان را از قبل کرده اند و خیلی این مناظره ها برای آنها تأثیری ندارد مگر اینکه اتفاق خاصی مثل سال 92 بیافتد، ولی هنوز 60 درصد جامعه تصمیم نگرفته اند که ممکن است روی آنها تأثیر بگذارد.

آقای روحانی با مراجع دیدار نمی کند

معاون سابق استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سؤال که آیا آقای روحانی با مراجع دیداری دارند یا خیر؟، ابراز داشت: بنده از دیدار آقای روحانی با علما اطلاعی ندارم؛ ولی مراجع در این موقعیت این کار را نمی کنند و خود آقای روحانی هم گمان نمی کنم که تمایلی داشته باشند و البته مراجع نیز توجه دارند که اگر یکی از کاندیداها را قبول کنند برای دیگران نیز این حق ایجاد می شود.

وی در ادامه یادآور شد: مردم قم در سطح فرهنگی بالایی هستند و سطح سواد قم نیز بالاتر از مناطق دیگر کشور است و بیش از 30 درصد نشر در قم صورت می گیرد و امیداریم تمام گروه های موافق و مخالف در صورت حضور آقای روحانی در قم برخورد خوبی داشته باشند.

رییس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در قم با اشاره به رقبای اصلی روحانی اضافه کرد: در شهرهای مختلف رقیب اصلی ایشان  و همچنین نظرسنجی های طیف های مختلف متفاوت است ولی در استان خودمان می توانیم بگوییم که آقای رییسی رقیب اصلی است ولی به هرحال این شانس در کل کشور با آقای روحانی بیشتر است.

وی در پاسخ به سؤالیمبنی بر اینکه با توجه به نارضایتی مردم از مشکلات معیشتی، آیا آقای روحانی در صورت رأی آوردن همان برنامه های اقتصادی چهار سال گذشته را پیش می برند؟ گفت: البته بنده از جزئیات برنامه های اقتصادی ایشان مطلع نیستم؛ ولی این را هم بدانید که همه مردم ناراضی نیستند و ما خودمان گاهی مردم را ناراضی می کنیم.

مردم امروز هم اشکنه بخورند

علیزاده طباطبایی ادامه داد: صدا و سیما، منابر سخنرانی ها، تریبون روز جمعه و مساجد در جهت القاء کردن وجود مشکلات به مردم هستند، در حالیکه شاخص ها این مسأله را تأیید نمی کند؛ در این دولت حقوق فرهنگی ها دوبرابر شده و افراد ضعیف سه برابر یارانه می گیرند و 11 میلیون نفر از افرادی که بیمه نبوده اند، در این دولت بیمه شده اند و از کارگران زحمت کش نیز حمایت های زیادی کرده و می کند.

وی افزود: جالب است همان افرادی که دیروز می گفتند مردم ما برای شکم، انقلاب نکرده اند و اگر مرغ ندارند اشکنه هم بخورند اشکالی ندارد چرا امروز می گویند معیشت مسأله اصلی مردم است، خب امروز هم مردم اشکنه بخورند؛ در چهار ساله گذشته شاخص فلاکت که نشان دهنده بدبختی های مردم است کاهش یافته است که این شاخص در حقیقت جمع بین نرخ بیکاری و نرخ تورم است که در دولت قبل 53 درصد و در این دولت 23 درصد بوده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم القاء می کنند که کارخانه ها و بنگاه های اقتصادی تعطیل شده است، اضافه کرد: در همین منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان 87 درصد واحدهای اقتصادی فعال هستند و همه ساله تعداد زیادی واحد جدید اضافه شده است و شرکت هایی هم داریم که تا اواسط  سال 94 کاهش نیرو می دادند ولی امروز در حال افزایش نیرو هستند ولی این را باید بدانیم در یک بنگاه اقتصادی قوانینی حاکم است که اگر رعایت نشود ورشکسته می شود و ربطی به هیچ دولتی ندارد.

رییس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در قم ادامه داد: در دهه 60 همه چیز در این کشور صفی بود و مردم برای خرید فرش و جارو برقی و تلویزیون باید در نوبت قرار می گرفتند ولی امروز کشور ما این کالاها را صادر می کند، بنابراین اقتصاد مملکت دچار رکود نشده است و تورم هم میزان بسیار پایینی دارد ولی قبول داریم برخی از بخش های مثل مسکن هنوز راکد است.

وی با اشاره به مسأله ثبات ارز در دولت تدبیر و امید یادآور شد: این دولت در سال 92 ارز را با 3 هزار و پانصد تومان تحویل گرفت و امروز 3هزار و هفتصد تومان است در حالی که در دولت نهم و دهم با هشتصد تومان تحویل گرفته شده و به سه هزار و پانصد تومان تحویل داده شد.

علیزاده طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت ستاد انتخاباتی آقای روحانی در قم اشاره کرد و یادآور شد:  ما در نقاط مختلف شهر بالای 15 ستاد داریم و طبق قانون تا 18 مورد اجازه داریم و بیشتر اقلام تبلیغاتی از مرکز می رسد و البته ترجیح بر عکس نیست و اعتقاد داریم اگر ما مطالب و واقعیت های جامعه را بگوییم بهتر است ولی به هرحال یک نشریه روزانه داریم و روزنامه های قم نیز بعضا همکاری دارند و گفت‌وگوی چهره به چهره و تریبون های آزاد نیز بخش دیگری از فعالیت های این ستاد در قم است.

وی تأکید کرد: ما معتقدیم تبلیغات در سطح شهر نباید مزاحمتی برای مردم ایجاد کنند، چراکه مزاحمت که اگر خلاف قانون نباشد خلاف عقل است و به طرفدران و کسانی که تبلیغ می کنند هم تذکر می دهیم ولی گاهی اوقات جدی گرفته نمی شود؛ چسباندن پوسترها به دیوارهای خانه مردم و اماکن عمومی اصلا درست نیست و به همین جهت یک منشور اخلاقی هم در ستاد نصب کرده ایم که همه باید از آن تبعیت کنند.

رییس سابق سازمان منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در پایان عنوان کرد: بیشتر فعالیت های ستادهای آقای روحانی در مورد عملکرد دولت است ولی برنامه هایی که این دولت برای چهارسال آینده در دستور کار خود دارد نیز در روزهای آینده از طریق فضای مجازی در دسترس مردم قرار خواهد گرفت./1330/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات