۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۴۹۶۸۱۸
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

مشکلات کشور محصول بی‌تدبیری است

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: مدیریتی فرامذهبی و فراقومی را پیاده خواهیم کرد چون راهی غیر از این وجود ندارد؛ قبیله گرایی، قوم گرایی و طایفه گرایی کشور را به این روز رسانده است.
حجت الاسلام رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در دیدار با علما، بزرگان و سران طوایف شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در ورزشگاه امام علی(ع) زاهدان گفت: امروز ما در خطه‌ای از کشور عزیزمان هستیم که مرزبانان آن اجازه ندادند که با گذشت ایام یک وجب از خاک میهن مورد طمع دشمنان قرار گیرد.

وی ادامه داد: شما مردم عزیز با وجود تمام مشکلات و کمبودها با صمیمیت، وحدت، انسجام و دلی شاد جلوه‌ای از زندگی وحدت‌بخش را در برابر دوست و دشمن به تصویر کشیده‌اید.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به غنی بودن کشور از نظر ذخایر و منابع بیان کرد: ما در ثروت‌های ملی، تحت الارضی و نیروی انسانی متراکم و فرهیختگان چیزی کم نداریم اما شرایط بد معیشتی، فقر مطلق و بیکاری، مردم را رنج می‌دهد؛ به طوری که امروز خانواده‌ای بدون بیکار نداریم.

وی اظهار داشت: مردم ما بویژه مردم خطه سیستان و بلوچستان اهل کار، تلاش و مجاهدت هستند اما فضای کسب و کار مهیا نیست؛ برخی از مردم ما نمی‌توانند تنها با 45 هزار تومانی زندگی کنند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرایط کنونی کشور را قابل تغییر دانست و عنوان کرد: اگر در خصوص دارایی مردم، تبعیض وجود نداشته باشد کسی مشکل ندارد اما مردم ما با تبعیض سازگار نیستند.

وی با بیان اینکه مشکلات کشور محصول بی‌تدبیری است ابراز داشت: این وضعیت را با یک مدیریت قاطع و انقلابی در منابع و ذخایر آب، خاک و انرژی می‌توان تغییر داد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: عزیزان باید به تصمیمات خود در گذشته فکر کنند هرچه تحقق یافته به مردم بگویند که این خوب است اما هر چه را که تحقق نیافته نیز برای مردم بیان کنند که فلان کار باقی مانده است زیرا مردم نگران هستند؛ نباید مردم را ترساند؛ اگر مشکلات همچنان باقی مانده و یا بیشتر شده است چگونه انتظار دارند که مردم باز هم به آنان اعتماد کنند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: مشکلات کشور با وضعیت موجود حل نخواهد شد و کار انقلابی و مدیریت جهادی می‌طلبد؛ ما اعتقاد داریم می توان این شرایط را به نفع مردم تغییر داد.

وی با تأکید بر اینکه بحث من تبلیغات نیست تصریح کرد: امروز سخن از یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و آن این است که نباید کشور را بیش از این معطل گذاشت؛ بنده هوا و هوس ریاست جمهوری ندارم؛ برای من دلچسب ترین شغل، خادمی امام رضا(ع) است اما از روزی که به آستان قدس رفتم شاهد اشک مادران و فرزندانی بودم که یا از ما تقاضای شغل داشتند و یا از درد فقر به امام رضا(ع) پناه آورده بودند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بیگانگان نمی‌توانند مشکلات ما را حل کنند ابراز داشت: دشمن هر زمان که احساس کند ما ضعیف شده‌ایم همان ساعت به ما ضربه می‌زند اما ان شاءالله آن لحظه را هیچگاه نخواهد دید.

وی نماد خود را کارت شناسایی دانست و گفت: ما در بین مردم شیعه و سنی، مدیریتی فرامذهبی و فراقومی را پیاده خواهیم کرد چون راهی غیر از این وجود ندارد؛ قبیله گرایی، قوم گرایی و طایفه گرایی کشور را به این روز رسانده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی امنیت را مرهون خون شهدا توصیف و اظهار کرد: آنکه سایه جنگ را از کشور برداشته حضور شما ملت همیشه در صحنه است نه چیز دیگر./831/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات